Saturday 14 January 2012

ေဖေဖ႔ရင္ခြင္

"ေဖေဖ႔ကို မုန္းတယ္။
ေဖေဖက ေမေမ႔ကိုရိုက္တယ္။
ေဖေဖက ႏြယ္ဦးနဲ႔ေဖာက္ျပန္တယ္။
ေဖေဖ႔ကို မုန္းတယ္။
ဘဝဆက္တိုင္း ဒီလိုအေဖမ်ိဳးနဲ႔ မေတြ႔ပါရေစနဲ႔။"
ထိုစာကို ကၽြန္မ ေလးတန္းတုန္းက ဒိုင္ယာရီစာအုပ္ေလး တစ္ခုတြင္ ေရးထားခဲ႔ဖူးပါသည္။

မွတ္မွတ္ရရ ကၽြန္မ၏ ကိုးႏွစ္ျပည္႔ေမြးေန႔၊ ၁၈..၁၉၉၉ခုႏွစ္။ အဲသည္ေန႔ ညေန ကၽြန္မတို႔ေမာင္ႏွမသံုးေယာက္ ေက်ာင္းကျပန္လာေတာ႔ အိမ္ေရွ႕တြင္ ကားသံုးစီးရပ္ထားသည္ကိုေတြ႕ရသျဖင္႔ အိမ္မွာ တစ္ခုခုျဖစ္ေနျပီဟု သိလိုက္သည္။

 "ေဖေဖနဲ႔ေမေမ ရန္ျဖစ္ျပန္ျပီလားမသိဘူးေနာ္"
ေမာင္ေလးရဲ႕ စကားက ကၽြန္မနားထဲသို႔ စူးခနဲဝင္လာသည္။ အိမ္ထဲေျပးဝင္လိုက္ေတာ႔ ေဖေဖရဲ႕ မိဘေတြေရာ၊ ေမေမ႔ရဲ႕မိဘေတြကိုပါ ေတြ႕ရသည္။ ထို႔ျပင္ ေဖေဖ႔မိတ္ေဆြ တရားသူၾကီး လင္မယားပါ ေရာက္ေနၾကသည္။ ေမေမ႔မ်က္ႏွာတစ္ခုလံုး အညိဳမည္းေတြႏွင္႔ ဖူးေယာင္ေနကာ ေခါင္းတြင္လည္း ပတ္တီးႏွင္႔။ တကယ္ကို ျမင္မေကာင္း၊ မရႈမေကာင္း။

"ေျပာလိုက္ရင္ ေနာက္မလုပ္ေတာ႔ဘူး။ ငါ ေနာက္မလုပ္ေတာ႔ဘူးနဲ႔။ ေနာက္ဆံုး ဒီဘူတာပဲ ျပန္ျပန္ဆိုက္တယ္။ ရႈပ္ခ်င္ရင္ စားေသာက္ဆိုင္ေတြသြားရႈပ္ပါလား။ ျမိဳ႕တက္ရႈပ္ပါလား။ ခုဟာက ကုိယ္႔အလုပ္သမားနဲ႔မွ။ တစ္ခါလည္း မဟုတ္။ ႏွစ္ခါလည္း မဟုတ္။ သူ မရွက္ေပမယ္႔ ကၽြန္မရွက္တယ္။ သူ႔ကိုဆက္မေပါင္းႏိုင္ဘူး။ ကြာမယ္"

ေမေမက ငိုရင္းေျပာေနသည္။ ထိုစကားမ်ားကို ကၽြန္မ ပထမဆံုးအၾကိမ္ ၾကားဖူးျခင္း မဟုတ္ခဲ႔ပါ။ ကၽြန္မမွတ္မိစ အရြယ္ကတည္းက ေဖေဖႏွင္႔ေမေမရန္ျဖစ္တိုင္း ေမေမေျပာေနၾက စကားမ်ားသာျဖစ္သည္။ ကၽြန္မတို႔ကို ေမေမ႔ေဖေဖ၊ ကၽြန္မတို႔အဖိုးက အဖိုးရဲ႕ အိမ္သို႔ ေခၚသြားခဲ႔ပါသည္။

"ရတီ.. သမီးတို႔ အေဖနဲ႔အေမ မနက္ဖန္ တရားရံုးတက္ ကြာရွင္းၾကေတာ႔မယ္"

ေမေမ႔ညီမတစ္ဝမ္းကြဲ အန္တီပပက လာေျပာသည္။ အဲသည္ ညတုန္းက ထိုစာကို ေမေမဝယ္ေပးထားေသာ ဒိုုင္ယာရီစာအုပ္ေလး၏ ပထမဆံုးစာမ်က္ႏွာတြင္ ေရးလိုက္မိပါသည္။


***

ေဖေဖႏွင္႔ေမေမ ကြာရွင္းျပီးေနာက္ပိုင္း ေမေမက ကၽြန္မတို႔ မ်က္ႏွာငယ္မည္စိုး၍ ေမေမ႔မိဘမ်ားအိမ္တြင္ပင္ မေနခဲ႔ပါ။ အိမ္စီးပြားေရးျဖစ္ေသာ မိရိုးဖလာ ရက္ကန္းလုပ္ငန္းကို ဆက္လက္လုပ္ကိုင္ကာ ကၽြန္မတို႔ေမာင္ႏွမသံုးေယာက္ကို ရွာေဖြေကၽြးေမြးခဲ႔သည္။ ေဖေဖက အရက္မူးေနသည္႔အခါတိုင္း ညနက္သန္းေခါင္ေက်ာ္ အိမ္ေရွ႕လာျပီး ေအာ္ဟစ္ဆဲဆိုတတ္သည္။ ေအာ္ဟစ္ဆဲဆိုရံုမွ်မက၊ ဝန္းျခံတံခါးကိုပါ ကားျဖင္႔ ဝင္တိုက္တတ္ေသးသည္။ ေမေမ႔ကို အျပင္ထြက္လာဖို႔ စိန္ေခၚစကားေတြလည္ ေျပာတတ္ေသးသည္။

"သားတို႔၊သမီးတို႔ မေၾကာက္နဲ႔ေနာ္.. ေမေမတစ္ေယာက္လံုးရွိတယ္။ ေမေမ႔ကို သူဘာမွလုပ္လို႔မရဘူး"

ထိုသိုု႔ ငရဲညမ်ားတြင္ ေမေမက ကၽြန္မကို ေမာင္ႏွမ သံုးေယာက္ကို ရင္ခြင္တြင္ တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ ေထြးေပြ႕ထားျပီး အားေပးစကားေတြ ေျပာသည္။ ေမေမ႔ရင္ခြင္တြင္ ကၽြန္မရွိေနသည္႔အခါတိုင္း ေဖေဖ႔ရင္ခြင္မွာ မခိုဝင္ဘူးတာကို သတိရမိသည္။ ကၽြန္မ ငယ္ငယ္တုန္းက ေဖေဖ႔ရင္ခြင္မွာထိုင္ျပီး ကမာၻၾကီးကို စူးစမ္းခ်င္ခဲ႔ဖူးပါသည္။ သို႔ေသာ္ ညတိုင္း သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင္႔ အရက္ ေသာက္တတ္ေသာ၊  မူးလွ်င္ ေမေမ႔ကို ရန္ရွာတတ္ေသာ၊ ကၽြန္မတို႔ကို ရွာၾကံရစ္တတ္ေသာ ေဖေဖသည္ ကၽြန္မအတြက္ ေၾကာက္စရာေကာင္းေသာ လူသားျဖစ္လာခဲ႔သည္။ အၾကင္နာတရား စိုးစဥ္းမွ်မရွိေသာ ေဖေဖ႔ရင္ခြင္ကို ကၽြန္မ မလိုခ်င္ေတာ႔ပါ။ မခိုဝင္ဘူးေသာ ေဖေဖ႔ရင္ခြင္ကို ကၽြန္မ လြမ္းလည္း မလြမ္းပါ။
ေမေမႏွင္႔ အတူတူ တစ္ဘဝလံုး ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေနလို႔ရျပီဟု ကၽြန္မ ယံုၾကည္ခဲ႔သမွ် အကုန္လံုး လြဲသြားခဲ႔ျပီဟု သိလိုက္ရသည္႔ ၂၀၀၃ခုႏွစ္၏ ေန႔ရက္တစ္ရက္သည္ ကၽြန္မအတြက္ ကမာၻပ်က္သည္႔ေန႔ ျဖစ္သည္။ အေျခေန အေၾကာင္းေၾကာင္းတို႔ေၾကာင္႔ ေဖေဖႏွင္႔ေမေမ ျပန္ေပါင္းၾကေတာ႔မည္။

"ေမေမ႔ကို နားလည္တယ္ မဟုတ္လား သမီး။ အေဖမရွိတဲ႔ ဘဝမွာ သမီးတို႔ကို ေမေမ မ်က္ႏွာ မငယ္ေစခ်င္လို႔ဆိုတာကိုေလ ..."
ေမေမ႔စကားမ်ားကို ေခါင္းတြင္တြင္ယမ္းျပီး ကၽြန္မ ျငင္းသည္။

"ေဖေဖက ေနာင္တေတြ တအားရေနခဲ႔ပါျပီ သမီးရယ္၊ ေမေမတို႔ မိသားစုအေပၚ ေဖေဖက ေကာင္းေတာ႔မွာပါ"
ေမေမ႔စကားေတြကို ၾကားေတာ႔ ကၽြန္မ ေမေမ႔ကို  အလန္႔တၾကား ေမာ႔ၾကည္႔မိသည္။
"ဟင္႔အင္း ... ဟင္႔အင္း... သမီး သူ႔ကို မလိုခ်င္ဘူး။ သမီး သူ႔ကို မလိုခ်င္ဘူး"
ကၽြန္မ ငိုယိုကာ အဖိုးအိမ္သို႔ ေျပးလာခဲ႔ပါသည္။

ထိုညက ေဖေဖက ေမေမ႔ကို လူၾကီးစံုရာေရွ႕မွာ ေတာင္းပန္သည္။ ထို႔ေနာက္ ဖိုးဖိုးအခန္းမွာ ပုန္းေနေသာ ကၽြန္မကို  ေဖေဖက လာေခၚသည္။ ကၽြန္မ အိပ္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနခဲ႔ပါသည္။ ကၽြန္မကို ႏိုးေခၚသြားမည္ဆိုေတာ႔ ဖိုးဖိုးက တားသည္။ ထိုအခါ ေဖေဖက ေပြ႕ခ်ီေခၚသြားပါ႔မယ္တဲ႔။ ကၽြန္မ ခ်က္ခ်င္းထကာ ဖိုးဖိုးကိုေျပးဖက္ရင္း ငိုမိသည္။ ေဖေဖက အတင္းေခ်ာ႔ေခၚသည္။ ေမေမက "သမီးေလး.. ေမေမ မရွိဘဲ အိပ္ႏိုင္လို႔လား" ဟု ေမးသည္။

ထိုညက ကၽြန္မ အိမ္ျပန္လိုက္ခဲ႔ရပါသည္။ ထိုညက ဆို၊က၊ေရး၊တီး ျပိဳင္ပြဲ အဆိုယွဥ္ျပိဳင္မႈမ်ားကို ျမန္မာ႔အသံႏွင္႔ရုပ္ျမင္သံၾကားဌာနမွ ထုတ္လႊင္႔ေနခဲ႔သည္။ ထိုညက ေဖေဖ၊ေမေမ၊ေမာင္ေလးႏွင္႔ ညီမေလးတို႔ တီဗီြေရွ႕တြင္ထိုင္ကာ အတူတူ တီဗီြၾကည္႔ေနခဲ႔ၾကသည္။ ထိုညက တီဗြီမွ "သီရိေဂဟာ"သီခ်င္းသံကို ၾကားေနရသည္။ ထိုညက ကၽြန္မ ေစာင္ျမီးျခံဳကာ အသံတိတ္ က်ိတ္ျပီး ငိုေနခဲ႔ပါသည္။

***
၂၀၀၃ခုႏွစ္ တစ္ႏွစ္လံုးသည္ ကၽြန္မအတြက္ အမွန္တကယ္ မုန္တိုင္းထန္ေသာႏွစ္ ျဖစ္သည္။ ေဖေဖႏွင္႔ကၽြန္မ လံုးဝအဆင္မေျပပါ။ထိုေၾကာင္႔ ကၽြန္မ ေဖေဖ႔ကို ေရွာင္သည္။ ေဖေဖ ဧည္႔ခန္းထဲမွာရွိလွ်င္ ကၽြန္မအိမ္ေပၚတက္ျပီး စာဖတ္သည္။ ေဖေဖက အိမ္ေပၚထပ္မွာ ဘုရားရွိခိုးလွ်င္ ကၽြန္မက အိမ္ေရွ႕ဒန္းစင္မွာ စာထိုင္ဖတ္သည္။ ေဖေဖက ကၽြန္မသူ႔ကို ေရွာင္ေနမွန္းသိ၍ အစပိုင္းတြင္ ေခ်ာ႔ေမာ႔ေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဇြတ္အတင္းအက်ပ္ လုပ္သည္။



"ရတီႏြယ္... ငါက နင္႔အေဖ။ ငါေျပာတာ နင္နားေထာင္ရမွာပဲ။ ငါ႔စကားကို အာခံဖို႔မႀကိဳးစားနဲ႔""မင္းလဲ မင္း သမီးကိုၾကည္႔ေျပာထား၊ ရုပ္ကိုက က်က္သေရမရွိေတာ႔ဘူး။ မိဘကို အျမဲဆန္႔က်င္ဘက္လုပ္ခ်င္ေနတာ။ ငါ႔ကို အာခံခ်င္ေနတဲ႔ ေကာင္မ"
ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားမ်ားျဖင္႔ ေျပာဆို၊ ဆဲေရးကာ ကၽြန္မကိုေရာ၊ေမေမ႔ကိုပါ ၾကိမ္းဝါးေလ႔ရွိသည္။



ေမေမ ခရီးထြက္သြားသည္႔ တစ္ေန႔မွာေတာ႔ ေဖေဖႏွင္႔ကၽြန္မ ျပသနာ အႀကီးအက်ယ္ တက္ခဲ႔ၾကပါသည္။ ထိုေန႔က ဧည္႔ခန္းထဲတြင္္ ဆရာမ မစႏၵာ၏  "ကြက္လပ္ကေလးျဖည္႔ေပးပါ" စာအုပ္ကို ထိုင္ဖတ္ေနခဲ႔သည္။ ဝတၱဳတြင္ ေမ်ာပါသြားျပီး အသည္းအသန္ အာရံုစိုက္ ဖတ္ေနမိခ်ိန္တြင္ ေဖေဖက ကၽြန္မပုခံုးကို ေဒါသတၾကီး ေဆာင္႔ကိုင္၊ လႈပ္ရမ္းလိုက္သည္။ ရုတ္တရက္မို႔ ကၽြန္မ တအားလန္႔ဖ်တ္သြားခဲ႔ပါသည္။



"နင္႔ကိုငါ ေခၚေနတာ ေကာင္မရဲ႕။ ကန္းခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတာလား။ ကန္းခ်င္ေယာင္ေဆာင္ရင္ တကယ္ပင္းသြားတတ္တယ္။ နင္မသိဘူးလား။ ကန္းခ်င္ေအာင္ ေဆာင္ဦးဟာ ။ ပင္းခ်င္ေနတဲ႔ေကာင္မ ပင္းစမ္းဟာ.. ပင္းစမ္း"
ေဖေဖက ေဒါသတၾကီး ေျပာဆိုကာ ကၽြန္မ နားႏွစ္ဖက္ကို ဆင္႔ကာ၊ဆင္႔ကာ ရိုက္ခ်ပါေတာ႔သည္။ အျဖစ္ပ်က္၊ အေျခေန အလံုးစံုကို နားမလည္လိုက္မွီမွာပင္ ကၽြန္မ ၾကမ္းျပင္ေပၚသို႔ ပံုလ်က္သား လဲက်သြားခဲ႔ပါသည္။

လဲက်ေနေသာ ကၽြန္မကို ေဖေဖက ေျခေထာက္ျဖင္႔ ဆင္႔ကာ၊ဆင္႔ကာ ကန္ခဲ႔သည္ကို သိေနခဲ႔သည္။ ေမာင္ေလးႏွင္႔ ညီမေလးက ေဖေဖ႔ကို ငိုယိုျပီး ေတာင္းပန္ေနတာကိုလည္း ကၽြန္မ ဝိုးတဝါး ၾကားေနခဲ႔သည္။ ထို႔ေနာက္ ကၽြန္မ ဖိုးဖိုးတို႔ အိမ္ေရာက္ေနတာ၊ ကုတင္ေပၚမွာ လဲွေနတာကို သိလာသည္။ ဖြားဖြား ငိုေနတာကို ေတြ႔ရသည္။ ဖိုးဖိုးလည္း မ်က္ႏွာၾကီးတစ္ခုလံုး နီရဲေနသည္။ ဆရာဝန္ၾကီးက "သမီး.. သတိရလာျပီေနာ္" လို႔ ေျပာလိုက္တာေတြကို ကၽြန္မ မွတ္မိေနခဲ႔ပါသည္။

 ထိုေန႔မွစျပီး ကၽြန္မ ဖိုးဖိုးတို႔ အိမ္တြင္သာ ေနသည္။ ဖိုးဖိုးတို႔အိမ္ကပင္ ေက်ာင္းတက္သည္။ ေမေမက ကၽြန္မဆီ အျမဲလာသည္။ ေဖေဖက ကၽြန္မကို အိမ္ျပန္လာေစခ်င္ေနတာဟု ေမေမက တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ေျပာေလ႔ရွိသည္။


"ေဖေဖက သမီးကို ရိုက္လိုက္မိတဲ႔ညကေလ အိမ္မွာ တအားငိုေနခဲ႔တာ"

"သမီးေလး အိပ္ေနတုန္းက သမီးကို ျပန္ထည္႔ေပးဖို႔ ဖိုးဖိုးတို႔ကို ကန္ေတာ႔ျပီး ေတာင္းပန္ေနခဲ႔တာ.. ဖိုးဖိုးကေလ သမီးကိုယ္တိုင္ အိမ္ျပန္ခ်င္လို႔ျပန္မွ ခြင္႔ျပဳမယ္ဆိုလို႔ သမီးကို သူကိုယ္တိုင္ လာမေခၚရဲတာပါ သမီးရယ္"

"ေဖေဖက အေျပာအဆို မတတ္တာ သမီးရဲ႕.. အမွန္ကေလ သူက သမီးကို သိပ္ခ်စ္တာ.. အဲလိုပဲ သမီးကလဲ သူ႔ကို အေဖတစ္ေယာက္လို အေရးတယူ ဂရုစိုက္တာကို သူက လိုခ်င္တာပါ သမီးရယ္"
ေမေမက နည္းမ်ိဳးစံုျဖင္႔ ေဖ်ာင္းဖ်သည္။ ေမေမက ဘယ္လိုေဖ်ာင္းဖ်၊ေဖ်ာင္းဖ် ကၽြန္မ အိမ္မျပန္ခ်င္ပါ။ ေဖေဖ႔ကို ကၽြန္မေၾကာက္ပါသည္။ ထို႔အျပင္ မုန္းလည္းအရမ္းမုန္းသည္။



***

အထက္တန္းကို အျခားျမိဳ႕တစ္ျမိဳ႕တြင္ ကၽြန္မ သင္ၾကားခဲ႔သည္။ ဆယ္တန္းေျဖျပီး ျပန္လာေတာ႔ ေမေမ႔အိမ္သို႔ ကၽြန္မသေဘာႏွင္႔ကၽြန္မ ျပန္လာခဲ႔ပါသည္။ ကၽြန္မ ေဖေဖ႔ကို စကားတစ္ခြန္းမွ မေျပာခဲ႔သလို၊ ေဖေဖကလည္း ကၽြန္မကို စကားတစ္ခြန္းမွ မေျပာခဲ႔ပါ။ ကၽြန္မတို႔သည္ မိသားစု ထမင္းဝိုင္းကိုပင္ တိတ္ဆိတ္စြာ ဆင္ႏႊဲၾကပါသည္။

ကၽြန္မ ႏိုင္ငံျခားမွာ ဆက္လက္ပညာသင္ပါရေစဟု ေမေမ႔ဆီ ခြင္႔ေတာင္းခဲ႔သည္႔ေန႔က ေမလ ၄ရက္ေန႔ျဖစ္သည္။ကၽြန္မႏွင္႔အတူတူ ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ပါ သြားမွာျဖစ္ျပီး လိုအပ္သည္႔ သင္တန္းမ်ားကို ရန္ကုန္တြင္တက္ရမည္႔အေၾကာင္း၊ ထိုသင္တန္းတက္ေရာက္ရန္ သင္တန္းဝင္ခြင္႔ စာေမးပြဲကို လစဥ္ ၅ရက္ေန႔တြင္ ေျဖဆိုႏိုင္ေၾကာင္းတို႔ကို ေမေမ႔ကိုေျပာျပေတာ႔ ေမေမက တအံ႕တၾသ နားေထာင္ေနခဲ႔သည္။

"သမီး.. တကယ္ေျပာေနလား သမီး၊ ေမေမ႔သမီးက ေမေမတို႔ႏွင္႔ ေဝးရာကို ခြဲထြက္သြားဖို႔အထိ ၾကံစည္ေနတယ္ေပါ႔"
ေမေမက ေျပာေျပာဆိုဆိုႏွင္႔ မ်က္ရည္မ်ား က်လာသည္။
"ေမေမ ျဖစ္ေစခ်င္တဲ႔ ဆႏၵေလးကို သမီးသိရဲ႕သားနဲ႔.. မလိုက္ေလ်ာဘူးေတာ႔ဘူးလား သမီးရယ္.."
"သမီး ေဖေဖသိရင္လဲ စိတ္မေကာင္းျဖစ္လို႔ ဆံုးမွာ မဟုတ္ဘူး"



ေဖေဖ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေနမည္လို႔ေတာ႔ ကၽြန္မ မထင္ပါ။ ေမေမ႔ကိုေတာ႔ ကၽြန္မ သနားပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေဖေဖႏွင္႔ေဝးရာမွာ ကၽြန္မ ေနခ်င္သည္။ ကိုယ္႔ေျခေထာက္ေပၚကိုယ္ရပ္ျပီး၊ ကိုယ္႔အားကိုယ္ ကိုးခ်င္သည္။  မိဘအရိပ္ေအာက္မွ လြတ္ေျမာက္ခ်င္သည္။

"သမီးကို သြားခြင္႔ျပဳပါ ေမေမရယ္"
တိုးတိတ္စြာ ေတာင္းပန္တိုးလွ်ိဳးမိသည္။ ထိုည ကၽြန္မအိပ္ရာဝင္ခ်ိန္အထိ ေဖေဖႏွင္႔ေမေမ ဧည္႔ခန္းထဲတြင္ စကားေျပာေနၾကဆဲျဖစ္ပါသည္။

ကၽြန္မ အိပ္ေမာက်ေနစဥ္ ေမေမက ကၽြန္မကို လာႏိႈးပါသည္။



"သမီး.. ေဖေဖက သမီးနဲ႔ စကားေျပာခ်င္လို႔တဲ႔"
ကၽြန္မ အံ႔ၾသေတြေဝသြားသည္။ မ်က္လံုးႏွစ္ဖက္ကို လက္ႏွစ္ဖက္ျဖင္႔ စံုပြတ္ရင္း ေမေမ႔ေနာက္သို႔ လိုက္လာခဲ႔သည္။

"ႏိုင္ငံျခားမွာ ေက်ာင္းတက္ခ်င္လို႔ဆို"
ေဖေဖက ကၽြန္မကို စိုက္ၾကည္႔ျပီး ေမးသည္။

"ဟုတ္တယ္"
ေဖေဖက စိုက္ၾကည္႔မွေတာ႔ ကၽြန္မလည္း ေဖေဖ႔မ်က္လံုးေတြပဲ တည္႔တည္႔ျပန္စိုက္ၾကည္႔ကာ ေျဖလိုက္ပါသည္။

"ေသခ်ာစဥ္းစားျပီးျပီလား"
ေဖေဖ႔အသံမွာ ခနဲ႔သံေတြ ပါေနသည္ဟု ထင္လိုက္မိသည္။

"ေသခ်ာတယ္၊ သူငယ္ခ်င္းနဲ႔ အကုန္တိုင္ပင္ထားျပီးသား"
ေဖေဖက မဲ႔ျပံဳး ျပံဳးသည္။


"ညည္းကိုညည္း ျဖစ္မယ္လို႔ထင္တယ္ေပါ႔ေလ"
အထင္ေသးလွခ်ည္လားေဖေဖရဲ႕ဟု ေတြးမိကာ စိတ္ထဲမခ်င္႔ရဲျဖစ္မိသည္။

"ရတီ.. ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ယံုၾကည္တယ္"

"ေအး။ ဒါဆို ညည္း ငါနဲ႔ အေလာင္းစားတစ္ခုလုပ္ရမယ္"
အေလာင္းစား လုပ္ရမည္တဲ႔။ ကၽြန္မ ေဖေဖ႔ကို ေမာ႔ၾကည္႔မိသည္။ 

"ညည္း ႏိုင္ငံျခားသြားမယ္ဆို တစ္ခါတည္း သြားရေအာင္လုပ္။ ဟိုဟာမေအာင္လို႔၊ ဒီဟာက်လို႔ဆိုျပီး ရန္ကုန္မွာ ဟိုသင္တန္းတက္သလိုလို၊ ဒီသင္တန္းတက္သလိုလိုနဲ႔ ေသာင္တင္ေနတာမ်ိဳး လံုးဝမရဘူးမွတ္။ ဒီႏွစ္ကုန္လို႔မွ ဘာမွထူးျခားမႈမရွိရင္ ညည္း ဘယ္ေက်ာင္းမွ မတက္ရဘူး။ အိမ္အလုပ္လုပ္ရမယ္။ ေအး.. အဲလိုပဲ ညည္းေအာင္သြားတယ္။ သြားရမယ္ဆိုရင္ ညည္းကိုငါ ေက်ာင္းထားေပးမယ္။ ႀကိဳက္သေလာက္ကုန္။ မရွိ ရွိတာနဲ႔ထားေပးမယ္။ ဘယ္လိုလဲ ရတီႏြယ္။ ညည္း ငါနဲ႔ေလာင္းရဲပါ႔မလား"

ေဖေဖ႔စကားက ကၽြန္မ မာနကို စိန္ေခၚခဲ႔ပါသည္။ "တစ္ႏွစ္အတြင္း မေအာင္ရင္ ကၽြန္မ တစ္သက္လံုး ပညာဆက္သင္ခြင္႔ မရွိေတာ႔ဘူး"လို႔ ေဖေဖက ဆိုလိုခ်င္ေနတာေပါ႔။ ကၽြန္မ အေတြးႏွင္႔ ကၽြန္မျပံဳးမိသည္။ ေဖေဖက စိန္ေခၚရင္ ကၽြန္မက တိမ္ေပၚထိ လိုက္မည္႔သူပါေဖေဖ။ေမေမကေတာ႔ ကၽြန္မတို႔အနားမွာ ထိုင္ရံုသာထိုင္ေနျပီး တစ္ခြန္းမွ ဝင္မေျပာခဲ႔ေခ်။

"စိတ္ခ် ေဖေဖ။ ရတီ.. ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းတည္းရဲ႕ဝင္ခြင္႔ကိုပဲ ေျဖမွာ။ တစ္ခါနဲ႔မေအာင္ရင္ တစ္သက္လံုး ေက်ာင္းဆက္မတက္ဘူး"
ကၽြန္မကုိယ္ကၽြန္မယံုၾကည္စြာ ထိုစကားမ်ားကိုေျပာခ်လိုက္ရသည္႔အတြက္ ေက်နပ္မိသည္။ သို႔ေသာ္ ေဖေဖ ဆက္ေျပာခဲ႔သည္႔ စကားမ်ားေၾကာင္႔ ေတာ္ေတာ္ေလးေတာ႔ အံ႕ၾသသြားခဲ႔ဖူးပါသည္။
"ကဲ.. ဒါျဖင္႔ ခုညပဲ ရန္ကုန္သြားမယ္။ မနက္ဖန္ ၅ရက္ေန႔။ ညည္းတက္မယ္ဆိုတဲ႔ သင္တန္းဝင္ခြင္႔ကို မနက္ဖန္ပဲေျဖ။ ညည္းအေမက ညည္းသြားဖို႔ ျပင္ျပီးျပီ။ ညည္းေရခ်ိဳးခ်င္ခ်ိဳး။ လုပ္စရာရွိတာလုပ္။ ငါ နာရီဝက္ေစာင္႔မယ္"

ရန္ကုန္ကို ၅ရက္ေန႔ မနက္ ၈နာရီေက်ာ္တြင္ ေရာက္ျပီး ၉နာရီတြင္ ထိုသင္တန္းဝင္ခြင္႔စာေမးပြဲကို ေျဖဆိုခဲ႔ပါသည္။

***

ကၽြန္မ ရန္ကုန္မွာေနသည္႔ရက္မ်ားတြင္ ေမေမက အိမ္အလုပ္ေတြတစ္ဖက္၊ ေမာင္ေလး၊ ညီမေလးတို႔ တာဝန္လည္းတစ္ဖက္ ရွိတာေၾကာင္႔ ကၽြန္မေနာက္ကိုု တစ္ခါမွ လိုက္မလာပါ။ ကၽြန္မ လိုအပ္တာေတြ အကုန္လံုး ေဖေဖက လိုက္လုပ္ေပးခဲ႔သည္။ ကၽြန္မ ေရာက္စတြင္ ေဖေဖက အပတ္စဥ္ ေသာၾကာေန႔တိုင္း ရန္ကုန္ဆင္းလာျပီး တနဂၤေႏြညေနတိုင္း ျပန္ေလ႔ရွိသည္။ ေဖေဖႏွင္႔ကၽြန္မ အရင္လို ကေတာက္ကဆေတြ သိပ္မျဖစ္ေတာ႔ေသာ္လည္း သားအဖႏွစ္ေယာက္၏ ရင္းႏွီး၊ေႏြးေထြးမႈမ်ိဳး မရွိပါ။ သို႔ေသာ္ ေဖေဖက ကၽြန္မကို ခ်စ္သလားဟု ျပန္ေတြးမိရေသာ အျဖစ္ပ်က္ေတြကေတာ႔ တစ္ခါမက ျဖစ္ခဲ႔ဖူးပါသည္။

ထိုေန႔က  ကၽြန္မတို႔ေနသည္႔အိမ္ႏွင္႔ တစ္လမ္းသာျခားေသာ သူငယ္ခ်င္းအိမ္တြင္ စာသြားက်က္ေနခဲ႔သည္။ ေန႔ခင္းပိုင္းေလာက္တြင္ မိုးေတြရြာေနသျဖင္႔ ေန႔လည္စာကိုလည္း သူငယ္ခ်င္းအိမ္မွာပဲ စားလိုက္သည္။ ဒီေလာက္ေလးအတြက္ ေဖေဖ႔ကိုဖုန္းဆက္ျပီး ခြင္႔ေတာင္းစရာမလိုဟု ကၽြန္မယူဆပါသည္။ ထမင္းစားျပီး အိမ္အေပၚထပ္တြင္ ကၽြန္မတို႔ စာျပန္က်က္ေနစဥ္ သူငယ္ခ်င္းအေဒၚက လာေခၚသည္။



"သမီး ရတီႏြယ္.. သမီးေဖေဖလာေနတယ္ "
ေအာက္ဆင္းၾကည္႔ရာ ေဖေဖ႔ကို ထီးတစ္ေခ်ာင္းႏွင္႔အတူ ေတြ႕ရသည္။

"မိုးေတြရြာေနတယ္။ အိမ္က ထြက္သြားတုန္းက ထီးမယူသြားဘူး မဟုတ္လား။ ေရာ႔"
ကၽြန္မကို ထီးကမ္းေပးသည္။ ကၽြန္မ ေၾကာင္ျပီးၾကည္႔ေနစဥ္ ေဖေဖက "အစ္မၾကီး ကၽြန္ေတာ္ျပန္လိုက္ပါဦးမယ္"ဟု သူငယ္ခ်င္းအေဒၚကို ခပ္သြက္သြက္ ႏႈတ္ဆက္ကာ ေျခလွမ္းက်ဲမ်ားျဖင္႔ မိုးေရထဲသို႔ သုတ္ေခ်တင္ထြက္သြားပါသည္။

"ေဖေဖက ငါ ဒီအိမ္မွာ ရွိ၊မရွိသိခ်င္လို႔ ထီးလာေပးတာလား။ တကယ္ပဲ စိတ္ပူလို႔လား။ တကယ္ဆို ငါ ဒီအိမ္က ထီးငွားျပီးျပန္လာလို႔ရတာ သူသိတာပဲ" စသည္႔ေမးခြန္းမ်ားကို ကၽြန္မကိုယ္ ကၽြန္မျပန္ေမးရင္း အၾကာၾကီး ေတြေဝေနခဲ႔ဖူးပါသည္။

"အဲသည္႔ညက ညစာစားျပီးေတာ႔ ေဖေဖက ရန္ကုန္မွာ အျပင္ထြက္ရင္ ထီးနဲ႔ပိုက္ဆံအိတ္ပါေအာင္သယ္သြားတဲ႔။ ငါရွိေနရင္ ညည္းကို ငါလိုက္ပို႔ေပးတာဆိုေတာ႔ ထီးပါပါ မပါပါ၊ ပိုက္ဆံအိတ္ ေမ႔ေမ႔ မေမ႔ေမ႔ အေၾကာင္းမဟုတ္ဘူးတဲ႔။ ညည္းတေယာက္တည္းဆို ဘယ္လိုလုပ္မလဲတဲ႔" ကၽြန္မ တိတ္တဆိတ္နားေထာင္ေနခဲ႔ပါသည္။

ကၽြန္မ အမွတ္မိဆံုး အျဖစ္ပ်က္တစ္ခုကေတာ႔ စေနညတစ္ညတြင္ ျဖစ္ခဲ႔ပါသည္။ အဲသည္ည ေမေမ႔ဆီက ဖုန္းလာတုန္းက ကၽြန္မက တီဗီြၾကည္႔ေနပါသည္။



"ညည္းနဲ႔ေျပာမလို႔တဲ႔၊ ေရာ႔"
ေဖေဖ လွမ္းေခၚသျဖင္႔ ကၽြန္မေျပးအသြား ခံုအစြန္းျဖင္႔ တိုက္မိျပီး ေျခေထာက္ေခါက္ လဲပါသည္။ လဲက်ရံုေလာက္ႏွင္႔ ေသြးထြက္စရာမရွိေသာ္လည္း ကၽြန္မက ေျခသည္းေကာင္းေကာင္းမညွပ္တတ္သျဖင္႔ ေျခစြယ္က်န္ျပီး ငုပ္ေနရာ၊ ခံုအစြန္းျဖင္႔ တိုက္မိေသာ အရွိန္ေၾကာင္႔ ေျခစြယ္က အသားထဲျမဳပ္ျပီး ေသြးထြက္သြားပါသည္။



"ဟ ညည္းသမီးလဲျပီ။ ဒါပဲ ျပန္ဆက္လိုက္မယ္"
ေဖေဖက ဖုန္းျမန္ျမန္ခ်ကာ ကၽြန္မအနား ေရာက္လာခဲ႔ပါသည္။

"မွန္းစမ္း။ ဘာျဖစ္တာလဲ"
"ဟ. ဘယ္လိုလုပ္ ေသြးထြက္တာတုန္း"

ကၽြန္မက အနာကို လက္ျဖင္႔ကိုင္မည္ လုပ္လိုက္ရာ ေဖေဖက အလန္႔တၾကား ကၽြန္မ လက္ကို လွမ္းဆြဲသည္။

"မကိုင္နဲ႔။ မကိုင္နဲ႔။ လက္က မသန္႔လို႔ ေမးခိုင္ပိုးဝင္သြားရင္ ဘယ္လိုုလုပ္မလဲ။ သြား။ ေျခေထာက္ေရာ၊ လက္ေရာ ေရေဆးခ်ည္"
ကၽြန္မ ေရခ်ိဳးခန္းမွ ထြက္လာေသာအခါ ေဖေဖက ေမေမႏွင္႔ဖုန္းေျပာေနပါသည္။

"မင္း သမီးလာျပီ။ အဲမွာ သူ႔ေျခမ ေသြးထြက္တာ။ ေမးစမ္း။ ဘာျဖစ္တာလဲလို႔ .. "

ကၽြန္မက ေျခစြယ္ငုပ္ေနေၾကာင္း၊ နာလို႔ညွပ္မထုတ္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အခု ေျခစြယ္က အသားထဲျမွပ္ဝင္ကာ အသားေပါက္ျပဲသြားျပီး ေသြးထြက္တာျဖစ္ေၾကာင္း ေမေမ႔ကို ေျပာျပလိုက္သည္။ ေမေမက ေဖေဖႏွင္႔ ထပ္ေျပာဦးမယ္ဆိုသျဖင္႔ ေဖေဖ႔ကို ဖုန္းေပးလိုက္သည္။ ေမေမေျပာသည္ကို နားေထာင္ရင္း "အင္းပါ။ ငါ ၾကည္႔လုပ္လိုက္မယ္"ဟု ေျပာကာ ေဖေဖက ဖုန္းခ်လိုက္သည္။

"ေျခစြယ္ငုပ္ေနတာဆို... ႏိုင္ငံျခားသြားမယ္ဆိုတဲ႔ သူကလဲ ေျခသည္းေတာင္ ေကာင္းေကာင္းမညွပ္တတ္ဘူးလားဟ"
ေဖေဖ႔ စကားေၾကာင္႔ ကၽြန္မ ေအာင္႔သက္သက္ ျဖစ္သြားသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္မ ေျခသည္း ေကာင္းေကာင္းမညွပ္တတ္တာ အမွန္ျဖစ္သည္။ အထက္တန္းကို အျခားျမိဳ႕မွာ တက္ေရာက္သင္ၾကားတုန္းကလည္း ေမေမက ကၽြန္မဆီ အပတ္စဥ္ လာလည္တိုင္း ေျခသည္းညွပ္ေပးေနၾက ျဖစ္သည္။

"ရတီ႔ကို ေမေမက ေျခသည္း အျမဲညွပ္ေပးေနၾက "

"ဟာ.. ညည္း မႏၱေလးမွာ ေက်ာင္းတက္တုန္းကေရာ အပတ္တိုင္း ညည္းဆီ သူသြားတာ ေျခသည္းညွပ္ေပးဖို႔လား။ အလုပ္ မဟုတ္ဘူးေနာ္"
ေျပာေျပာဆိုဆိုႏွင္႔ ေဖေဖက လက္သည္းညွပ္ထယူသည္။ ထို႔ေနာက္ လက္သည္းညွပ္ကို အရက္ပ်ံျဖင္႔ ေသခ်ာေဆးေၾကာသည္။



" လာ.. ဒီခံုေပၚထုိင္"  "ျပီးရင္ ညည္းေျခေထာက္ကို ေဖေဖ႔ဒူးေပၚတင္လိုက္"
ကၽြန္မကို ကုလားထိုင္ေပၚတြင္ ထိုင္ခိုင္းျပီး ေဖေဖက ၾကမ္းေပၚထိုင္ခ်ကာ ကၽြန္မေျခေထာက္ကို သူ႔ဒူးေပၚ တင္ခိုင္းသည္။

 "ဟာ.. ေဖေဖ။ ရတီ ငရဲၾကီးမွာေပါ႔ဟု" ဆိုရာ.. ေဖေဖက ကၽြန္မကို ေမာ႔ၾကည္႔ျပီး "မိဘက ေစတနာနဲ႔လုပ္ေပးရင္ ဘာငရဲမွ မၾကီးဘူး။ လာ။ အဲေျခစြယ္ကိုညွပ္ေပးမယ္"ဆိုကာ ကၽြန္မေျခသည္းေတြအကုန္လံုးကို ေဖေဖက ညွပ္ေပးပါသည္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ေဖေဖ႔မ်က္ဝန္း၏ သိမ္ေမြ႔မႈေတြသည္ ဖခင္တစ္ဦးမွ သားသမီးအေပၚ ၾကင္နာမႈေတြမ်ားလား။ ေဖေဖ႔မ်က္ဝန္းမွ ထိုႏူးညံ႔၊ၾကင္နာမႈကို ကၽြန္မအလိုရွိေနခဲ႔တာ ၾကာပါျပီ။ အဲဒီညက အိပ္ရာထဲတြင္ ကၽြန္မ တိတ္တဆိတ္္ငိုေနမိခဲ႔သည္။
***

ကၽြန္မ ရန္ကုန္ေရာက္ျပီး ႏွစ္လအၾကာ တစ္ေယာက္တည္း ေနတတ္သင္႔ျပီဟု ေဖေဖေရာ၊ေမေမပါ ဆံုးျဖတ္သည္။ ထို႔ေနာက္ ကၽြန္မဆီကို ေဖေဖ မလာေတာ႔ပါ။ ပထမဆံုး တစ္ေခါက္ ကၽြန္မ အိမ္အလည္ျပန္တုန္းက ညီမေလးေမြးေန႔မွာ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္မ အိမ္မွာရွိစဥ္ ၂ရက္လံုး ကၽြန္မတို႔ မိသားစု ထမင္းလက္ဆံုစားၾကသည္။ တီဗီြအတူတူ ၾကည္႔ၾကသည္။ ေဖေဖႏွင္႔ ကၽြန္မလည္း ရန္မျဖစ္ပါ။ ေဖေဖကလည္း တမင္သက္သက္ ရန္မရွာခဲ႔ပါ။ ကၽြန္မကလည္း ေဖေဖႏွင္႔ အတိုက္အခံ မျဖစ္ေအာင္ ၊ ေဖေဖ႔ကို အရြဲ႕မတိုက္မိေအာင္ ေနသည္။ ေဖေဖကလည္း ကၽြန္မတို႔ အားလံုးေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ တမင္သင္သက္ကို လုိက္လိုက္ေလ်ာေလ်ာ ေနေပးေနမွန္း ကၽြန္မ သိပါသည္။ ယခုလို မိသားစု သာသာယာယာ ရွိေနခ်ိန္ေလးကို ကၽြန္မတို႔အားလံုး ေစာင္႔ဆိုင္းေနခဲ႔တာ ၾကာလွျပီ ျဖစ္သည္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈအေငြ႕သက္ေတြ ကင္းမဲ႔ေနေသာ အိမ္ကေလးသည္ ယခုမွ ရီေမာသံမ်ားျဖင္႔အတူ သီရိေဂဟာေလးအျဖစ္ အသက္ဝင္လာခဲ႔သည္။

သို႔ေသာ္ ဒုတိယအႀကိမ္ အိမ္ျပန္ျဖစ္ျခင္းမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာအတြင္း ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ ျဖစ္ေနလိမ္႔မည္ဟူ၍ေတာ႔ မည္သူမွ မထင္မွတ္ထားၾကပါ။ အဲဒီတုန္းက ေမေမ႔ ေမြးေန႔ ဆြမ္းကပ္အမွီ ကၽြန္မအိမ္ျပန္ ျဖစ္သည္။ ေဖေဖကိုယ္တိုင္ လာႀကိဳခဲ႔သည္ျဖစ္ရာ ကၽြန္မႏွင္႔ ေဖေဖ စကားတစ္ခ်ိဳ႕ကို အဆင္ေျပေျပ ေျပာေနခဲ႔ၾကပါေသးသည္။ ေမေမ႔ ေမြးေန႔ နံနက္ေစာေစာမွာ သံဃာေတာ္ေတြကို ဆြမ္းကပ္သည္။ ေန႔ခင္းတြင္ အမ်ိဳးေတြစုကာ အေပ်ာ္တမ္းဖဲရိုက္ၾကသည္။  တစ္ေန႔တာကို ေပ်ာ္ရႊင္မႈအေပါင္းႏွင္႔ ျဖတ္သန္းျပီး ည ေရာက္လာခဲ႔သည္။ ထိုအခါမွ ျပသနာ၏အရင္းျမစ္ကို ျမန္မာ႔အသံႏွင္႔ရုပ္ျမင္သံၾကားက သယ္ယူလာခဲ႔ပါေတာ႔သည္။

ညပိုင္းသတင္းအစီအစဥ္ ျပီးေသာအခါ "ေန၊လမင္းတို႔ အလင္းေရာင္" ဇာတ္ကား လာပါသည္။ ထိုဇာတ္ကားကို ကၽြန္မကိုးတန္းတုန္းက ပထမဆံုးတစ္ခါ ၾကည္႔ဖူးသည္။မၾကာေသးခင္ကလည္း ျမဝတီရုပ္ျမင္သံၾကားမွ လႊင္႔၍ ေနာက္တစ္ခါျပန္၍ၾကည္႔ဖူးျပီ။ခဏခဏ ၾကည္႔ဖူးျပီျဖစ္၍ ယခုအႀကိမ္တြင္ မၾကည္႔ခ်င္ေတာ႔ပါ။ ထို႔ေၾကာင္႔ ကၽြန္မက စာအုပ္ဆြဲကာ စာဖတ္ဖို႔ျပင္သည္။ ေဖေဖကလည္း ျမဝတီရုပ္ျမင္သံၾကားမွ လႊင္႔တုန္းက ၾကည္႔လိုက္မိျပီး အင္မတန္ေကာင္းေသာ၊ ကၽြန္မတို႔ၾကည္႔သင္႔ေသာ ပညာေပးဇာတ္ကား အျဖစ္ ျမင္သည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ကၽြန္မတို႔ ေမာင္ႏွမ သံုးေယာက္ကို ၾကည္႔ဖို႔ေျပာသည္။ ကၽြန္မက ႏွစ္ခါေတာင္ ၾကည္႔ျပီးလို႔ ထပ္မၾကည္႔ခ်င္ေတာ႔လို႔ပါ ဟု ျငင္းသည္။ ေဖေဖက ဇြတ္အတင္းၾကည္႔ခိုင္းသည္။ ေမေမ မ်က္ႏွာပ်က္သြားသည္ကို ျမင္ရေသာအခါ "ေမေမ႔ေမြးေန႔မွာ ေမေမ႔ကိုစိတ္မခ်မ္းသာေအာင္ မလုပ္သင္႔ပါဘူးေလ၊ ျပီးေတာ႔ အခု အားလံုး ေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကတာ၊ ေဖေဖနဲ႔ ကေတာက္ကဆျဖစ္လိုက္ရင္ အားလံုးရဲ႕ အေပ်ာ္ေတြ ပ်က္စီးသြားေတာ႔မယ္။ ဒီေတာ႔ ေဖေဖ႔ကို လိုက္ေလ်ာလိုက္မယ္"ဟု ကၽြန္မစိတ္ကို ကၽြန္မ ေျဖေလ်ာ႔ကာ  ထိုဇာတ္ကားကုိ ထိုင္ၾကည္႔ခဲ႔ပါသည္။

"ေတြ႔လား သူမ်ား သား၊သမီးေတြမ်ား လိမၼာလိုက္တာ၊ မိဘကို မိဘမွန္းသိတယ္။ လူၾကီးသူမကို လူၾကီးသူမမွန္း သိတယ္"
ကၽြန္မတို႔ကို ေျပာေနသလိုလို၊ တစ္ေယာက္တည္း ေရရြတ္ေနသလိုလိုႏွင္႔ ဇာတ္ကားထဲမွ အခန္းတစ္ခန္းကို ရည္ညႊန္းျပီး ေဖေဖက ေျပာသည္။

"ဒီလိုဟာေတြေတာ႔ အတုမယူၾကနဲ႔ေဟ႔"
သား၊သမီး လိမၼာေတြႏွင္႔အတူတူ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႔ေနေသာ မိသားစုႏွင္႔႔ သား၊သမီးဆိုးမ်ားႏွင္႔ ေန႔စဥ္ ဆူပူေသာင္းက်န္းေနေသာ မိသားစုကို ယွဥ္တြဲရိုက္ျပထားေသာ ဇာတ္ကားျဖစ္ရာ ေဖေဖက ဇာတ္ကားထဲကလို မလုပ္ရန္ ေထာက္ျပသည္။ ကၽြန္မတို႔ ျငိမ္ျငိမ္ေလး ဆက္ၾကည္႔ေနခဲ႔ပါသည္။

" အံမေလး ..ၾကည္႔စမ္းပါဦး၊ ပ်က္စီးေနလိုက္ၾကတာ၊ အလကားက်က္သေရမရွိဘူး။အဲဒါမ်ိဳးေတြ ဘယ္ေတာ႔မွမလုပ္နဲ႔"

"ဟဲ႔.. အဲဒါမ်ိဳးေတြ မလုပ္နဲ႔လို႔ ငါေျပာေနတယ္ေလ။ နင္တို႔ေတြ မၾကားၾကဘူးလား"
ေဖေဖက ဇာတ္ကားၾကည္႔ေနရင္း သူ႔စကားကို တုန္႔ျပန္မႈ မျပဳရေကာင္းလားဆိုျပီး လွမ္းဆူသည္။ ေမာင္ေလးႏွင္႔ ညီမေလးက "ဟုတ္ကဲ႔ ေဖေဖ" ဟု တျပိဳင္တည္း ေျဖလိုက္ၾကသည္။ ကၽြန္မကေတာ႔ တိတ္ဆိတ္စြာပင္ ဇာတ္ကားကို မနည္း အာရံုစိုက္ျပီး ၾကည္႔ေနခဲ႔ပါသည္။

"အဲမွာ အဲမွာ.. မိဘကို ရိုေသလိုက္တာ၊ အိမ္က ဟာမနဲ႔ တျခားစီပဲ"
ေဖေဖက ကၽြန္မကို ေမးေငါ႔ျပီး ေျပာသည္။ ကၽြန္မ စိတ္ထဲ မေက်မနပ္ ျဖစ္သြားပါသည္။ တစ္ခုခု ျပန္ေျပာရန္ ပါးစပ္ျပင္လိုက္ေသာ္လည္း ေမေမက ဘာမွမေျပာရန္ ေခါင္းယမ္းျပသျဖင္႔ ကၽြန္မ ျငိမ္ေနလိုက္သည္။

"ရတီႏြယ္.. ညည္းကို ေျပာေနတာ ၾကားလား။ အတုယူသင္႔တာ ယူရေအာင္ကို ညည္းကို ငါက ၾကည္႔ခိုင္းတာ။ မ်က္စိပ်က္၊ မ်က္ႏွာပ်က္ လုပ္ျပမေနနဲ႔"
ကၽြန္မ စိတ္ကို အတတ္ႏိုင္ဆံုး ထိန္းခ်ဳပ္ကာ အေျပျပစ္ဆံုး ျပံဳးျပလိုက္မိသည္။

"ရတီ ၾကည္႔ေနပါတယ္ ေဖေဖ .."
ကၽြန္မ ဘယ္လိုပဲ ေျပလည္ေအာင္ ေနပါေစ၊ ေဖေဖက ပိုလို႔ပင္ ဆိုးလာခဲ႔ပါသည္။

"ရတီႏြယ္..  ရတီႏြယ္..။ ညည္း ခုေတာင္ ဒီေလာက္ကလန္ကဆန္လုပ္တတ္ေနတာ၊ ႏိုင္ငံျခားမ်ား တစ္ေယာက္တည္းမ်ား လႊတ္ထားလိုက္လို႔ကေတာ႔ ... ဟားဟား.. ငါ ျမင္ေယာင္ေသးတယ္"
ေဖေဖက ကၽြန္မကို သေရာ္ျပီး ခနဲ႔သည္။

"မင္းမို႔ မင္း သမီးကို တစ္ေယာက္တည္း လႊတ္မယ္တဲ႔ကြာ.. ျဖစ္ခ်င္ရာ ျဖစ္ျပီး ပ်က္ခ်င္တိုင္း ပ်က္မယ္႔ ေကာင္မ"
ေမေမ႔ဖက္ လွည္႔ေျပာသည္။

"ေဖေဖ.. ေဖေဖ ၾကည္႔ေစခ်င္တယ္ဆိုလို႔ ရတီ ေဖေဖ႔ကိုလိုက္ေလ်ာျပီး ၾကည္႔ေနခဲ႔ျပီးျပီ .."
"ေဖေဖ ဘာေတြ လိုက္ေျပာေနတာလဲ။ ရတီ နားေအး၊ပါးေအး ၾကည္႔ပါရေစ"

"ေကာင္မ.. ညည္းကို ငါက ဆံုးမေနတာ၊ ညည္း ဘာမွ ျပန္မေျပာနဲ႔။"

"ျပန္ေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူးေဖေဖ။ အခု ေဖေဖက..."
ကၽြန္မ စကားပင္ ဆံုးေအာင္ မေျပာလိုက္ရပါ။

" ေတာ္ေတာ႔.. ညည္းဆက္မေျပာနဲ႔။ ငါ႔စကားကို နားမေထာင္ခ်င္ရင္ ငါ႔အိမ္မွာ မေနနဲ႔။ ငါ႔အိမ္မွာေနရင္ ငါ႔စကားကို နားေထာင္။ ဒါပဲ။ မိဘက ျဖဴဆိုျဖဴ၊ မိဘက မည္းဆိုမည္း။ ညည္း ဘာမွ ျပန္ျပီး အတြန္႔မတက္နဲ႔။"

ကၽြန္မ ေဖေဖ႔ကို လံုးဝ နားမလည္ႏိုင္ ျဖစ္သြားခဲ႔သည္။ " ကၽြန္မတို႔ေတြ တေနကုန္ ေပ်ာ္ေနခဲ႔ၾကသည္ မဟုတ္လား။ ယခုမွ ေဖေဖက ဘာျဖစ္လို႔ ေဒါသေတြ ၾကီးေနတာပါလိမ္႔။ သူ႕ အလိုဆႏၵတိုင္း သူၾကည္႔ေစခ်င္တဲ႔ ဇာတ္ကားကို ကၽြန္မ ၾကည္႔ေနျပီပဲေလ။" ကၽြန္မ ခ်ဳပ္တည္းႏိုင္စြမ္း ကုန္သြားပါသည္။

"အျဖဴျမင္ေနလ်က္နဲ႔ ေဖေဖက အမည္းဆိုတိုင္း ရတီ လိုက္မမည္းႏိုင္ဘူး"

"သူ႔ဘာသာ ျဖဴခ်င္ျဖဴ၊ မည္းခ်င္မည္း။ ငါ လံုးဝ ေသာက္ဂရုမစိုက္ဘူး။ ငါက မည္းဆို အဲတာဟာ အမည္းပဲ၊ ငါက အျဖဴဆို အဲတာ အျဖဴပဲ ျဖစ္ရမယ္"

"ရတီ မဟုတ္တာကို အဟုတ္ မလုပ္ႏိုင္ဘူး ေဖေဖ"

"ဟုတ္ဟုတ္ မဟုတ္ဟုတ္။ ငါက ညည္းအေဖ။ တစ္ခါတစ္ေလေလး ျပန္လာလို႔  ညည္းေနတတ္သလို ေနပါေစေလ ဆိုျပီး ငါက လိုက္ေလ်ာတယ္။ ဒါကို ညည္းက ေရာင္႔တက္တယ္။ အေဖျဖစ္သူက ၾကည္႔သင္႔တယ္ထင္လို႔ ၾကည္႔ခိုင္းတယ္။ မၾကည္႔ခ်င္ဘူး ဘာညာနဲ႔။ ျပီးေတာ႔ ေဆာင္႔ၾကီး ေအာင္႔ၾကီး လုပ္တယ္။  ဆူပုပ္ေနတဲ႔ မ်က္ႏွာနဲ႔ ငါခိုင္းတာ ဘယ္ေတာ႔မွ မလုပ္နဲ႔။ ငါေျပာတာ နားေထာင္၊ ငါခိုင္းတာ လုပ္။ ညည္းကိုညည္း ဘယ္သူ႔သမီးထင္လို႔လဲ။ အေဖကိုမ်ား ပေထြးထင္ေနလား မသိဘူး။ တစ္သက္လံုး ငါ႔ကို အာခံေနတဲ႔ ေကာင္မ။ မိဘကို မိဘမွန္း မသိတဲ႔ ေကာင္မ"

"ေဖေဖ႔ .. "
ကၽြန္မ ဘာျပန္ေျပာရမည္ မသိလိုက္ခင္မွာပင္ ေမေမက ကၽြန္မကို အိမ္ေပၚတက္ခုိင္းသည္။

"ေဖေဖလဲ ေတာ္ေတာ႔"
"သမီးလဲ တက္အိပ္ေတာ႔ .. "
ကၽြန္မ အေပၚထပ္ကို ေျပးတက္သြားစဥ္ ေဖေဖ လွမ္းေအာ္ေျပာလိုက္ေသာ စကားမ်ားကို ရွင္းလင္းစြာ ၾကားလိုက္ရပါသည္။

"မိဘစကားကို နားမေထာင္တဲ႔ သား၊သမီး ဘယ္ေတာ႔မွ မႀကီးပြားဘူး။ အဲတာ ညည္းျမဲျမဲမွတ္ထား"

***

ေနာက္တစ္ေန႔ညေန ကၽြန္မရန္ကုန္ျပန္ခဲ႔သည္။ အဲသည္႔ေနာက္ ကၽြန္မ ႏိုင္ငံျခားထြက္လာခ်ိန္ထိ အိမ္ကို တစ္ေခါက္မွ မျပန္ျဖစ္ေတာ႔ပါ။ သီရိေဂဟာေလးသည္လည္း ပ်က္စီးသြားခဲ႔ျပီ။ ေလယာဥ္ကြင္းဆင္းမည္႔ေန႔က ကၽြန္မကို တစ္မိသားစုလံုးက လိုက္ပို႔ေပးခဲ႔သည္။ ေလယာဥ္ေပၚ မတက္မွီ ေဖေဖႏွင္႔ ေမေမကို ကၽြန္မ ကန္ေတာ႔ခဲ႔ပါသည္။
***

ငါးႏွစ္ေက်ာ္ ၾကာျပီးသည္႔ေနာက္ ကၽြန္မသည္ ကၽြန္မေနထိုင္ရာ ကၽြန္းငယ္ေလးတြင္ အရာရာ အသားက်ေနခဲ႔ျပီ ျဖစ္သည္။ ထို ငါးႏွစ္ေက်ာ္အတြင္း တစ္ခါမွ် အိမ္မျပန္ျဖစ္ခဲ႔။ သို႔ေသာ္ အပတ္စဥ္ ေမေမ႔ဆီကို ဖုန္းဆက္ေလ႔ရွိသည္။ ဖုန္းဆက္တိုင္း ေဖေဖႏွင္႔လည္း စကားေျပာျဖစ္ပါသည္။ ေဖေဖႏွင္႔ ဖုန္းေျပာတိုင္း အဖုအထစ္ေလးေတြ ျဖစ္ေစမည္႔ စကားမ်ားကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ ကၽြန္မ ေရွာင္သည္။  ေဖေဖကလည္း သာေၾကာင္း၊မာေၾကာင္းေလာက္သာ ေမးေလ႔ရွိသည္။ ကၽြန္မေမွ်ာ္လင္႔ေနေသာ ေမးခြန္းျဖစ္သည္႔ "သမီး ဘယ္ေတာ႔ျပန္လာမည္လဲ" လို႔ေတာ႔ တစ္ခါမွ မေမးပါ။

ေမေမကေတာ႔ ျပန္လာေစခ်င္ေၾကာင္း အျမဲေျပာသည္။ မေတြ႔ရတာၾကာေနျပီျဖစ္၍ လြမ္းသည္႔အေၾကာင္း၊ ေမာင္ႏွမသံုးေယာက္ မဆံုတာလည္း ၾကာေနျပီျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။

ထို႔အျပင္ "ေဖေဖက နံနက္တိုင္း ဘုရားရွိခိုးျပီးေနာက္  ကၽြန္မကို ေမတၱာပို႔ေလ႔ရွိေၾကာင္း၊ ကၽြန္မ အစစအရာရာ အဆင္ေျပေစရန္၊ ေဘးအႏၱရာယ္ကင္းေစရန္ ဆုေတာင္းေလ႔ရွိေၾကာင္း၊ ေဖေဖက ကၽြန္မကို လြမ္းေနေၾကာင္း" တို႔ကိုလည္း ေမေမက ေျပာျပသည္။ ေဖေဖ ကၽြန္မကို လြမ္းေနသည္ဟု ေမေမေျပာျပေတာ႔ ကၽြန္မ အထူးတလည္ မအံ႔ၾသမိပါ။ ကၽြန္မသည္လည္း ေဖေဖ႔ကို လြမ္းတတ္ေနခဲ႔ပါျပီ။

ေရျခား၊ေျမျခားတြင္ သူစိမ္းမ်ားၾကား ငါးႏွစ္ေက်ာ္ၾကာ က်င္လည္ခဲ႔ရေသာ ကၽြန္မသည္  ေဖေဖႏွင္႔ကၽြန္မၾကားမွ နားလည္မႈလြဲေခ်ာ္ေနသည္႔ အရာေလးမ်ားကို  ျမင္တတ္ခဲ႔ျပီ။ ယခုခ်ိန္တြင္  ေဖေဖ ဘာေတြပဲ လုပ္ခဲ႔၊လုပ္ခဲ႔ ေဖေဖဟာ ေဖေဖပဲလို႔ လက္ခံလာတတ္ျပီ။ ေဖေဖက ကၽြန္မ ဆႏၵေတြကို လိုက္ေလ်ာေပးခဲ႔တာကို နားလည္တတ္ခဲ႔ျပီ။ ကၽြန္မ၏ အေရးတယူ ဂရုစိုက္မႈကို ေဖေဖလိုခ်င္ခဲ႔မွန္း သိလာခဲ႔ျပီ။ အသက္တစ္ႏွစ္ၾကီးသြားတိုင္း ကၽြန္မ ပိုလို႔ရင္႔က်က္ နားလည္ခဲ႔ရျပီ။ ကေလးငယ္တစ္ေယာက္လို ေဖေဖ႔ရင္ခြင္ ေျပးဝင္ရင္း ေဖေဖ႔ကိုစိတ္ဆင္းရဲေအာင္ လုပ္ခဲ႔မိတာေတြအတြက္ ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ခ်င္စိတ္ေတြ ျဖစ္တတ္ခဲ႔ျပီ။ ကၽြန္မ ေစာင္႔ဆိုင္းေနသည္႔ တစ္ခုတည္းေသာအရာက "အိမ္ျပန္လာခဲ႔ပါလား သမီး"ဟု ေဖေဖက စတင္ေခၚဖို႔ပင္ျဖစ္သည္။  ထို႔ေၾကာင္႔ ေဖေဖကသာ ျပန္လာဖို႔ စေခၚလာသည္ျဖစ္ျဖစ္၊ သတိရေၾကာင္းေလးကို ေဖေဖ႔ႏႈတ္က ကိုယ္တိုင္ဖြင္႔ေျပာလာခဲ႔သည္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အဲသည္လို ေခၚေျပာလာခဲ႔လွ်င္ ကၽြန္မက လုပ္လက္စအရာေတြအားလံုးကို ပစ္ထားျပီး ေဖေဖ႔ရင္ခြင္ဆီ အေျပးျပန္မိမွာ ျဖစ္သည္။

***

ယခုတေလာ ကၽြန္မ ညစဥ္ရက္ဆက္ ေဖေဖ႔ကိုခ်ည္း အိပ္မက္ မက္ေနမိတာ သံုးရက္ရွိျပီ။ အိပ္မက္ထဲတြင္ ေဖေဖက ရွပ္အက်ီလက္ရွည္အျဖဴႏွင္႔ ပေလကပ္ပုဆိုးေလးဝတ္ျပီး ကတီၱပါ ဖိနပ္ကို စီးထားသည္။ အိပ္မက္ထဲတြင္ ေဖေဖ႔ပံုစံက ေရခ်ိဳးျပီးစလို သန္႔ျပန္႔ေနသည္။ "ေဖေဖမ်ား တစ္ခုခုျဖစ္ေနလား" ဟုကၽြန္မ ေဖေဖ႔ကို စိတ္ပူလာမိသည္။ ဖုန္းေခၚေနၾက ရက္မဟုတ္၍  ဖုန္းေခၚဖို႔ ေတြေဝေနမိသည္။ ေဖေဖ တစ္ခုခုျဖစ္လွ်င္ေတာ႔ ေမေမက ဖုန္းဆက္လာမွာ ေသခ်ာပါသည္။ 

ထိုသို႔ ေဖေဖ႔အတြက္ စိုးရိမ္ေနမိစဥ္ ေမေမ ဖုန္းဆက္လာခဲ႔ပါသည္။

"ေမေမ.. ေဖေဖ ဘာျဖစ္လို႔လဲဟင္"
ေမေမ ဘာမွမေျပာရေသးမွီ ဆႏၵေစာျပီး ကၽြန္မ ေမးလိုက္မိသည္။ ကၽြန္မ ေမးခြန္းေၾကာင္႔ ေမေမ ေတာ္ေတာ္ေလး အံ႔ၾသသြားခဲ႔ရပါသည္။

"ဘာျဖစ္လို႔လဲ သမီး။ သမီးကို ဘယ္သူေတြက ဘာေျပာထားလို႔လဲ"
ကၽြန္မက ယခုတေလာ ေဖေဖ႔ကို အိပ္မက္ေတြ မက္ေနသည္႔အေၾကာင္း၊ ထိုအိပ္မက္ေတြေၾကာင္႔ ေဖေဖ႔ကုိစိတ္ပူေနမိသည္႔ေၾကာင္း ေျပာျပလိုက္သည္။

"သမီးတို႔ သားအဖက စိတ္ခ်င္းဆက္ေနတာ ထင္ပါရဲ႕"
ေမေမက ေလးပင္စြာ မွတ္ခ်က္ခ်သည္။

"သမီး .. အခု ေမေမေျပာျပတာေတြ ေသခ်ာနားေထာင္ေနာ္။ သမီး ေဖေဖေလ.. သမီးကို လြမ္းလို႔တဲ႔။ အခု သူ ေနမေကာင္း ျဖစ္ေနတယ္။ လြန္ခဲ႔တဲ႔ သံုးရက္ကေပါ႔.. သမီးေဖေဖ သူ႕မိဘေတြကို ေတာင္ျပံဳးပြဲ လိုက္ပို႔တယ္ေလ။  အဲဒီမွာ သမီးကို သတိရစရာအေၾကာင္းေတြ ျဖစ္လာေတာ႔တာပဲ"

"ဘယ္လိုမ်ားလဲ ေမေမရယ္.." 

"အင္း..  သမီး ၃ႏွစ္သမီး ေလာက္တုန္းကေပါ႔။ သမီးရယ္၊ ေဖေဖရယ္၊ ေမေမရယ္ ေတာင္ျပံဳးပြဲ သြားၾကတယ္။ လူေတြက တိုးလို႔မေပါက္ေအာင္ကို က်ိတ္က်ိတ္တိုး စည္ကားေနတာ။ သမီးေလးကို ေဖေဖက ခ်ီထားတယ္။ ဒါေပမယ္႔ လူေတြအမ်ားၾကီးၾကားမွာ သမီးက မြန္းလို႔ ထင္ပါရဲ႕။  ငိုပါေလေရာ။ ေဖေဖရယ္၊ ေမေမရယ္ ဘယ္လိုေခ်ာ႔ေခ်ာ႔ မတိတ္ဘူး။ ေနာက္ဆံုးမွာ ေဖေဖက သမီးကို "လာ လာ ျမင္းစီးမယ္၊ ေဖေဖ႔ သမီးက ျမင္းစီးမယ္"လို႔ ေျပာျပီး သူ႔လည္ဂုတ္ေပၚတင္ျပီး ခြစီးခိုင္းလိုက္မွ သမီးေလးက အငိုတိတ္ေတာ႔တာ။ ေဖေဖက သမီးကို လံုးဝ ေအာက္မခ်ဘဲ ဂုတ္ေပၚထမ္းထားေတာ႔ ေမေမကေတာင္ ေညာင္းေနပါ႔မယ္၊ ခ်ပါဦးလို႔ ေျပာယူရတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ေဖေဖကေလ သမီးေလး လူေတြနဲ႔ညွပ္ျပီး မြန္းေနမွာစိုးလို႔တဲ႔၊ သမီးကို လံုးဝ မခ်ခဲ႔ပါဘူး သမီး။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက သမီးေလးက ငယ္ေသးေတာ႔ အခု ေမေမေျပာျပတာေတြကို သမီး ဘယ္မွတ္မိပါ႔မလဲ.."

ေမေမ ေျပာျပတာေတြ နားေထာင္ရင္း ကၽြန္မ မ်က္ရည္ေတြ က်ေနမိသည္။ ေမေမက ဆက္ေျပာပါသည္။

"အဲညက ျပန္လာေတာ႔ သူ ဒီအေၾကာင္းေတြ ျပန္စဥ္းစားမိျပီး သမီးကို လြမ္းလိုက္တာ တဲ႔။ သမီးအေပၚ သူ ဘာလို႔မ်ား မေကာင္းခဲ႔တာလဲ၊ ဘာလို႔မ်ား သမီး စိတ္ဆင္းရဲေအာင္ သူ ေျပာခဲ႔၊လုပ္ခဲ႔တာလဲဆိုျပီး စိတ္မေကာင္းေတြ ျဖစ္ေနတာ သမီးရယ္။ သမီးက သူ႔ကို စိတ္နာျပီး ျပန္မလာတာလား မသိဘူးေနာ္တဲ႔ ။ သမီးကို လြမ္းလို႔ဆိုျပီး အဲဒီညက သူအိပ္လို႔ မေပ်ာ္ခဲ႔ဘူး။ ေနာက္ေန႔ မိုးလင္းေတာ႔ သူဖ်ားတယ္"

"အခုေရာ ဖ်ားေနတုန္းပဲလား ေမေမ"

"ဟုတ္တယ္ သမီး။ ေမေမေျပာတာေတြ ဆံုးေအာင္ နားေထာင္ဦးေနာ္။ ေနာက္ရက္ေတြလည္း သမီးကို လြမ္းလိုက္တာဆိုျပီး သမီးဓါတ္ပံုေတြ ထုတ္ၾကည္႔၊ သမီးအေၾကာင္းေတြခ်ည္း ေျပာေနေတာ႔တာ။ ျပီးေတာ႔ သမီး အခန္းထဲ ဝင္ၾကည္႔ရေအာင္တဲ႔ေလ။ သမီး အခန္းဆိုတာ ဟိုးကတည္းက သူ ဝင္ဖူးတာမွ မဟုတ္တာ။ ေမေမက ကိုယ္႔သမီးအခန္း ကိုယ္ဝင္တာပဲ။ ကိုယ္႔ဘာသာ ဝင္ေပါ႔လို႔ ေျပာလိုက္တယ္"

"ကၽြန္မ ေဖေဖ႔အေၾကာင္းေရးထားတဲ႔ ဒိုင္ယာရီ စာအုပ္ကိုမ်ား မေတာ္တဆ ေဖေဖေတြ႔သြားရင္.."
ကၽြန္မ ဆက္မေတြးရဲေတာ႔ပါ။ ထို႔ေၾကာင္႔ ေမေမ႔စကား ဆံုးေအာင္ နားေထာင္ေနခဲ႔မိသည္။

"ေဖေဖက သမီး ပစၥည္းေလးေတြ ကိုင္ၾကည္႔တယ္ ေနမွာေပါ႔။ အဲမွာ သူ သမီးရဲ႕ ဒိုင္ယာရီစာအုပ္ေလးကို ေတြ႕သြားတယ္။ သမီး ေရးထားတာေတြ ဖတ္ျပီး သူ ငိုလိုက္တာ သမီးရယ္။ ေမေမ႔ကို အဲဒီစာအုပ္ေလး လာျပတယ္။ ေမေမက ဖတ္ဖူးျပီးသားပဲ။ အထဲမွာ ဘာေတြ ေရးထားလဲ သိတာေပါ႔။ သူကေတာ႔ တအားေတြ ဝမ္းနည္းျပီး တုန္လႈပ္သြားတယ္။ သမီးကို ရိုက္ခဲ႔တဲ႔ လက္ဆိုျပီး သူ႔လက္ကို မွန္တံခါးမွာ ထိုးခ်လိုက္တာ လက္ေတြလဲ ကြဲကုန္တယ္။ အဲေန႔ကစျပီး အခုထိ အိမ္ထဲက အိမ္ျပင္လဲ သူ မထြက္ေတာ႔ဘူး။ ေမေမက ျပီးခဲ႔တာေတြ ျပီးျပီ။ အခု ကိုယ္လုပ္စရာရွိတာပဲ ကိုယ္လုပ္ပါဆိုေတာ႔ သူက သမီးနဲ႔ ဖုန္းေျပာခ်င္တယ္တဲ႔။ ဒါေၾကာင္႔ ေမေမ ဖုန္းဆက္လာတာပဲ သမီး။ အခု သမီး ေဖေဖနဲ႔ ဖုန္းေျပာလိုက္ဦးေနာ္။"

ကၽြန္မ အသံထြက္ျပီး ရိႈက္ငိုမိသည္။ ဟိုတုန္းက ဒိုင္ယာရီထဲမွာ ေရးထားခဲ႔သလို ယခုခ်ိန္မွာ ကၽြန္မ ေဖေဖ႔ကို စိတ္မနာေနဘူးဆိုတာ ေဖေဖ႔ကို သိေစခ်င္သည္။

"သမီး.. ရတီႏြယ္၊ ေနေကာင္းလား သမီး"
ေဖေဖ႔ အသံက တကယ္ကို ဆို႔ဆို႔နင္႔နင္႔။

"သမီးအေပၚ ေဖေဖ မေကာင္းခဲ႔တာေတြအတြက္ ေဖေဖ႔ကို စိတ္နာေနလား သမီး။ သမီးေလးအေပၚ ဆဲလား၊ဆိုလား လုပ္ခဲ႔တာ။ ရိုက္လား၊ ပုတ္လား လုပ္ခဲ႔တာေတြ အတြက္ ေဖေဖ တကယ္ စိတ္မေကာင္းဘူး။ ဒါေတြေၾကာင္႔ သမီးေလး ျပန္မလာမွန္း ေဖေဖ သိပါတယ္"

ေဖေဖ ထင္သလို ေဖေဖ႔ကို စိတ္နာလို႔ ျပန္မလာတာ မဟုတ္ေၾကာင္း ကၽြန္မ ေျပာျပခ်င္သည္။ ကၽြန္မက "ေဖေဖကိုယ္တိုင္ ကၽြန္မကို သတိရလိုက္တာလို႔ စေျပာတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ျပန္လာပါဦးလား သမီးရယ္လို႔ စေခၚတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အဲလို စတင္ေခၚေျပာတာေလးကို ေစာင္႔ေနမိခဲ႔တာပါ"ဟု ေဖေဖ႔ကို ေျပာျပခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္မ အာေစးမိထားသလို၊ အသံလံုးဝ ထြက္မလာခဲ႔ပါ။ 

"သမီးရယ္ .. ေဖေဖက ေဖေဖ႔သမီးၾကီးကို အရမ္းခ်စ္တာေပါ႔။ သမီးအတြက္လဲ အျမဲတမ္း ဂုဏ္ယူေနရတာပါ။ သမီးကို ေဖေဖ လြမ္းတယ္။ သမီး ျပန္လာမယ္႔ ေန႔ကေလးကို ေဖေဖ ေစာင္႔တယ္။ ဒါေပမယ္႔ သမီးက လံုးဝကို ျပန္မလာခဲ႔ဘူးေနာ္။ ေဖေဖက သမီးကို ငါ႔စကားနားမေထာင္ရင္ ငါ႔အိမ္မွာ မေနနဲ႔လို႔ ေျပာခဲ႔ဖူးတာေၾကာင္႔ ျပန္မလာတာမ်ားလားလို႔ ေဖေဖ ေတြးမိတယ္။  သမီးရယ္.. ေဖေဖက ေဖေဖေလ။ ေဖေဖက သမီးရဲ႕ ေဖေဖပါ။  ေဖေဖက ကိုယ႔္သား၊သမီးကို ျပန္ေတာင္းပန္ရမွာလား သမီးရယ္..။ ဒါေပမယ္႔ သမီးက မာနေတြၾကီးလြန္းတယ္။ အခု ေဖေဖ ေတာင္းပန္ပါတယ္ သမီးရယ္.. ။ ေဖေဖ မွားခဲ႔တာေတြကိုလဲ ေဖေဖ သိေနပါျပီ။ သမီးေလး ေဖေဖတို႔ဆီ ျပန္လာခဲ႔ပါေတာ႔ သမီးရယ္.. "

ေဖေဖက စကားေတြ အမ်ားၾကီး ဆက္တိုက္ေျပာျပီး ငိုသည္။ေဖေဖ ေျပာတာေတြ နားေထာင္ရင္း ကၽြန္မလည္း မ်က္ရည္မဆည္ႏိုင္ခဲ႔ပါ။ ေဖေဖ ထင္သလို ေဖေဖ႔ကို စိတ္မနာေနေၾကာင္း၊ ကၽြန္မလည္း ေဖေဖ႔ကို လြမ္းတတ္ေနခဲ႔ျပီျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္မ ႏႈတ္ေတြ ဆြံ႕အေနခဲ႔ပါသည္။ အားတင္းကာ ႀကိဳးစားေျပာေတာ႔ ကၽြန္မႏႈတ္မွ စကားတစ္ခ်ိဳ႕ ထြက္က်လာခဲ႔ပါသည္။

"သမီး.. အျမန္ဆံုး ျပန္လာခဲ႔မယ္ ေဖေဖ"

"ရတီ.. ရတီ ေဖေဖ႔ကို ခ်စ္တယ္"

***

ထိုညက ကၽြန္မ အိပ္လို႔မေပ်ာ္ခဲ႔ပါ။ ေဖေဖေရာ၊ ေမေမပါ အိပ္လို႔ေပ်ာ္မည္မဟုတ္မွန္းလည္း ကၽြန္မ သိပါသည္။ ကၽြန္မ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုကို ခိုင္မာစြာ ခ်လိုက္ပါသည္။ လုပ္လက္စေတြအကုန္လံုး ရပ္ထားကာ အေစာဆံုးရႏိုင္မည္႔ ေလယာဥ္ လက္မွတ္ဝယ္ျပီး ေဖေဖ႔ရင္ခြင္သို႕ ကၽြန္မျပန္မည္။

***

ယခုတစ္ေခါက္ မိသားစု ျပန္လည္ဆံုဆည္းျခင္းသည္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈအေပါင္းကို ထာဝရ ယူေဆာင္လာမည္ဆိုတာ ကၽြန္မ စိတ္ထဲ ေလးေလးနက္နက္ကို ယံုၾကည္ေနမိသည္။ ထိုသို႕ ျပန္လည္ဆံုဆည္းမည္႔ ေန႔ကေလးမွစ၍ ကၽြန္မတို႔အိမ္ကေလးသည္လည္း တကယ္႔ သီရိေဂဟာေလး ျဖစ္ေနမည္သာ။


ေလးစားစြာျဖင္႔
ျမတ္ပန္းႏြယ္

( ဒီဝတၱဳေလး ေရးၿပီး ခုႏွစ္လအၾကာမွာ ၾကည္႔လိုက္မိတဲ႔ ဗီြဒီယိုေလးတစ္ခုကို ေအာက္မွာ ၾကည္႔ရႈႏိုင္ပါတယ္ရွင္။ )


28 comments:

မအိမ္သူ said...

၀တၳဳေလးထဲမွာ ေမ်ာသြားေအာင္ကို ေရးတတ္လိုက္တာ။ အားေပးေနမယ္ညီမေရ.. း)

THS said...

ခင္ဗ်ား စာေတြ ဖတ္ရတာ ရင္ထဲမွာ တနင့္တပိုးပဲ ..
သီရိေဂဟာေလးမွာမိသားစုအားလံုး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္နဲ႔ ျပန္လည္ဆံုဆည္းႏိုင္ပါေစလို႔ ေလးေလးနက္နက္ ဆႏၵျပဳပါတယ္ ...။

Angelhlaing(May everybody be happy and healthy! said...

ရင္ထဲေရာက္ေအာင္ ေရးတက္ပါလားေနာ္.... သိတက္စအရြယ္ အေဖနဲ႕ မၾကာခဏ စိတ္ေကာက္တက္တာေလး ေတြၿပန္သတိရမိတယ္ ..အဲလိုပဲ အေဖနဲ႕ သမိီးၾကားက အဖုထစ္ေလးေတြက တစ္ခါတစ္ရံ မလိုအပ္ပဲ ရွည္ၾကာေနရင္း..ေသြးေအးတဲ႕ အေၿခေနမွာ ေတာ္ေတာ္ေလး ေနရထိုင္ရ စိတ္ထဲ ခုလုခုလု ၿဖစ္ခဲ႕ရတယ္ေလ...
ရင္နဲ႕ခံစား အားေပးလွ်က္ပါလို႕..

ေပါ့ဆိမ့္ said...

ေရးထားတဲ့စားေလးက ရင္ထဲကို ေတာ္ေတာ္ေရာက္ပါတယ္။ ဒီလိုပါပဲ သားသမီးနဲ႔ မိဘၾကားမွာ အဆင္မေျပနားလည္ မႈေလးေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ အရင္ဆံုး ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ သေဘာထားမွန္ဖို႔ အေရးအၾကီးဆံုးပါ။ နားလည္ေပးႏိုင္စြမ္းလည္း ရွိရင္ ပိုျပည့္စံုသြားမွာပါ။ အဲလိုပဲ ထင္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္လည္း အေဖနဲ႔ အဆင္မေျပမႈေတြ ၾကံဳခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒီေရးထားတဲ့ ပို႔စ္မွာ ကၽြန္ေတာ္ခံစားရတာေလးေတြ နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ တိုင္ဆိုင္တာေလးေတြ ရွိပါတယ္။
အားေပးလ်က္
ဆင္တဲကေဖး ကိုယ္စား

Anonymous said...

I did cry after this post. So sorry

ေက်ာ္ေအာင္ said...

မျမတ္ပန္းႏြယ္ရဲ႕ ဝတၱဳဟာ ဘယ္ေတာ႔မွ အစားထိုးျပန္မရႏိုင္ေတာ႔တဲ႔ ကၽြန္ေတာ႔အေဖကို သတိရမိေစတယ္။

သူႀကီးမင္း (တုုံးဖလား) said...

ဖတ္ရင္းနဲ႔ မ်က္ရည္ေတာင္ လည္မိတယ္။ တကယ္ကို ဆြဲေဆာင္မႈရွိတ့ဲ ေရးသားခ်က္ပါဘဲ။ ပထမစာပုိဒ္ဖတ္ၿပီးကထဲက ဖတ္လုိ႔ျမန္ျမန္ၿပီးသြားမွာေတာင္ စုိးရိမ္ေနမိတယ္။ မ်က္ရည္နဲ႔ ဒီပုိ႔စ္ကို ေရးလားမေရးလားေတာ့ မသိဘူး၊ ဖတ္တဲ့သူကေတာ့ မ်က္ရည္နဲ႔ ဖတ္သြားတယ္။ း(

မိသားစုျပန္ဆုံၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္စရာ သီရိေဂဟာေလး အၿမဲ ျဖစ္ႏုိင္ပါေစလုိ႔ ဆုေတာင္းေပးလုိက္ပါတယ္။

UK said...

Good presentation. Your story bring into my herat. Well done. Keep it up.

သူရိန္ said...

အရမ္းေကာင္းပါတယ္။

ျမေသြးနီ said...

ရိုးရိုးရွင္းရွင္းနဲ႔ ေရးထားတာ စာဖတ္သူကို အစကေန အဆံုးထိ ဆြဲေခၚယူသြားတယ္။ စကားေျပႏိုင္နင္းေတာ့ ဖတ္ရတာ အရသာရွိလွတယ္။ ရသစာေပ အေရးေကာင္းသူတစ္ဦး အြန္လိုင္းမွာ ထပ္ေပၚလာၿပီေပါ့။ စာေတြ အရွိန္ဟုန္ မပ်က္ဆက္ေရးပါ ညီမေရ...။

ျမေသြးနီ said...

ရိုးရိုးေလးနဲ႔ စာဖတ္သူကို အစမွအဆံုးထိတိုင္ ဆြဲေခၚသြားတဲ့ ၀တၱဳေကာင္းေလး တစ္ပုဒ္ပါ။ စကားေျပႏိုင္နင္းေတာ့ ဖတ္ရတာ အရသာရွိလွတယ္။ အြန္လိုင္းမွာ ရသစာေပေရးႏိုင္သူတစ္ေယာက္လို႔ ျမင္မိတယ္။ အရွိန္ဟုန္ မပ်က္ဆက္ေရးသြားပါ ညီမေရ...။

Thameesan said...

ေကာင္းလိုက္တဲ့၀တၳဳေလး.. း)
အစကေန.အဆုံးထိေအာင္
အခ်ိတ္အဆက္မိမိနဲ႔
ဖတ္လို႔ေတာ္ေတာ္ေကာင္းပါတယ္။
တကယ္တမ္း.ဒီလိုဖခင္မ်ိဳးနဲ႔
အျပင္မွာသာ.ၾကံဳျဖစ္ခဲ့ရင္..
ရတီ့လို.နားလည္ေပးႏိုင္ပါ့မလားမသိ း)


ခ်မ္းေျမ့ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစရွင္
ခ်စ္ခင္လွ်က္

လမင္းငယ္ said...

၀ထၳဳေလးကေကာင္းလို ့မ်က္ရည္ေတာင္က်မိပါတယ္
ၿမပန္းႏြယ္ေရ အေရးအသားေကာင္းပါေပတယ္
ဆက္လက္ထုဆစ္နိုင္ပါေစ
ခင္မင္လွ်က္

ေထာ္ဦး said...

အစ္မ ျမပန္းႏြယ္ေရ...
အေရးအသားေလးေတြနဲ ့စာဖတ္သူကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္တဲ့အတြက္ ဂုဏ္ယူမိပါတယ္။
ဆက္လက္ျကိဳးစားေရးသားႏိုင္ပါေစ

ခ်ယ္ရီေျမ said...

အရမ္းေကာင္းတဲ့၀တၳဳတစ္ပုဒ္ကုိ ဖတ္လိုက္ရလို႔ ျမတ္ပန္းႏြယ္ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္..။ တကယ့္ျဖစ္ရပ္မွန္တစ္ပုဒ္ကို ဖတ္ရသကဲ့သုိ႔ ရင္ထဲစူးရွိေစခဲ့ပါတယ္...။

ခ်မ္းေျမ့ပါေစေၾကာင္း
ခ်ယ္ရီေျမ

စိတ္၏ေၿဖရာ said...

မိဘတိုင္းဟာသားသမီးေတြကိုခ်စ္ၾကပါတယ္။
ခ်စ္ပံုခ်စ္နည္းမတူတာရယ္၊နားလည္မွဳလြဲတာေလးေတြ
ေၾကာင့္အဆင္မေၿပၿဖစ္ၾကရတာပါ။
မိဘေမတၱာကိုနားလည္ၿပီးမိဘရင္ခြင္မွာၿငိမ္းခ်မ္းစြာအၿမန္
ဆံုးခိုလံွဳႏိုင္ပါေစညီမေလးေရ။
ခင္မင္စြာၿဖင့္
စိတ္၏ေၿဖရာ

ျမစ္က်ဳိးအင္း said...

အဆင္မေျပမႈေတြ ေတာက္ေလွ်ာက္ၾကံဳထားေတာ့ အဆံုးသတ္ေလးက ပိုၾကည္ႏူးေစတယ္။ ရင္ထဲမွာခ်စ္ရဲ႕နဲ႔ ထုတ္ျပပံုမွားတဲ့ မိဘေတြကို ျမင္ဖူးထားလို႔ အခုဝတၳဳတိုေလးက အသက္ဝင္တယ္။
ေနာက္ထပ္အသစ္ေတြ ထပ္ေရးပါအံုး။ အားေပးပါတယ္...။

mstint said...

မိသားစုတိုင္းမွာေခါင္းစဥ္ကြဲလြဲေနတဲ့ အဆင္မေျပမႈ မ်ားစြာရွိတတ္ပါတယ္ ျမတ္ပန္းႏြယ္ေရ။ အေဖဟာ အေဖပါပဲဆိုတဲ့ခံယူခ်က္မ်ိဳးကို ေလးစားပါတယ္။ စာအေရးအသားေတြေကာင္းသလို ရင္ထဲအထိ ကူးစက္ခံစားမိပါတယ္။ ပို႔စ္ေဟာင္းေတြပါဖတ္သြားတယ္။
စိတ္ဓာတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမပါေစကြယ္။

ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္

ဘုိျဖဴ said...

မိသားစုတုိင္းမွာ ျပသနာဆုိတာ အနဲနဲ႔အမ်ားရွိၾကတာပဲ
ေနာက္ဆုံးေတာ႔ အေဖဆုိတာလဲ အေဖပါပဲ
ဖတ္ျပီးေတာ႔တစ္ခုခုက်န္ေနတယ္ခင္ဗ်ာ

Anonymous said...

မမၿမတ္ပနး္ႏြယ္
အလည္လာတယ္။ ဖတ္ၿပီးသားကုိ အရသာရွိလုိ႔ ထပ္ဖတ္သြားတယ္။ ဖတ္ရင္းဖတ္ရင္းႏွစ္သက္လာလို႔ ကြန္မန္႔ေရးခဲ႔တယ္။

ေမာင္သီဟ said...

ပုံႏွိပ္စာေတြျဖစ္ေနၿပီလား
ျဖစ္နုိင္တယ္
ႀကိဳးစားပါ အားေပးေနမယ္

Unknown said...

ရင္ထဲထိလုိက္တာ... ဘုိၾကီးမွန္းသိဘူး.. ေရးတတ္လုိက္တာ ႏြယ္ေရ.. :)

ခ်စ္ခင္လ်က္
Junemoe

ေမာင္ေမာင္ said...

အစ္မျမတ္ပန္းႏြယ္ စာေလးေတြကို အရမ္းႏွစ္ျခိဳက္မိတယ္။ တစ္ကယ္.အျဖစ္အပ်က္ေတြလုိဘဲ ခံစားမိတယ္။ ရင္ထည္းလည္း ထိေစတယ္။ ေနာက္လည္းအျမဲအားေပးေနမယ္ေနာ္။
ေပွ်ာ္ရႊင္ပါေစ။
ခင္မင္စြာျဖင္.
ေမာင္ေမာင္

ပံုမွန္ said...

မိဘနဲ႔ သားသမီးဆိုတာ ဒီလိုပါပဲ ညီမရယ္... ေရးထားတာေလး ေတာ္ေတာ္ေလး သဘာ၀က်ျပီး ဖတ္လို႔ေကာင္းတယ္...

ခင္မင္းေဇာ္ said...

အမကေတာ့ အေမနဲ႕ အေတာ္မတည့္ခဲ့တာ။ အေမရိုက္ခဲ့လို႕ အမနားကိုအထူးကုနဲ႕ေတာင္ျပခဲ့ရတယ္။ ရင္ထဲမွာ ဆူးေတြ ဆူးေတြ..

Aung Kyaw Zeya said...

ဒီဝတၳဳေေလးကုိဖတ္ၿပီးရင္ထဲမွာတစ္ခုခုက်န္ခဲ့တာေတာ့လံံုးဝေသခ်ာတယ္။ျဖစ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္္ခုခ်က္ျခင္းေဖေဖနဲ႔ေမေမကိုေျပးေတြ႕႔လိုက္ခ်င္တယ္။
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ျမတ္ပန္းႏြယ္။ဒီဝတၳဳေလးႏွင့္မိဘနဲ႔သားသမီးၾကားကျပႆနာေတြကိုေျဖရွင္းေပးလို႔ေလ။
TRY ON. Nothing is impossible.

ျပည္ေကာင္းေအာင္ said...

ဟာ.. ေရးတတ္လိုက္တာ သမီးရယ္..

Anonymous said...

I'm crying after reading this.