Saturday 4 February 2012

အလြမ္းျဖင္႔ရက္ေသာ မ်က္ရည္

အဲသည္တုန္းက ၁၉၈၆ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ Scandutch Sardina အမည္ရွိ သေဘၤာဟာ အာရပ္ႏိုင္ငံမ်ားမွေန ခ်ီလီႏိုင္ငံသို႔ ဦးတည္ေနခဲ႔တယ္။ သမုဒၵရာမွာ ရာသီဥတု ၾကည္လင္ေနျပီး လိႈင္း၊ေလ ကင္းရွင္းေနတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ သေဘၤာဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တြက္ခ်က္ထားတဲ႔ အေစာဆံုးေရာက္ႏိုင္မယ္႔ အခ်ိန္အတိုင္း  ကမ္းကပ္ႏိုင္ပါလိမ္႔မယ္။ ခ်ီလီႏိုင္ငံေရာက္ရင္ ကုန္းေပၚဆင္းျပီး စိတ္အပန္းေျပစရာေတြ လုပ္လို႔ရေတာ႔မွာမို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလံုး ေပ်ာ္ေနခဲ႔ၾကတယ္။

စုစုေပါင္း လူ၁၆ေယာက္ပါတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔သေဘာၤဟာ ဆီတင္သေဘၤာ တန္ကာအမ်ိဳးအစားျဖစ္ျပီး ဆိုက္ပရပ္စ္ႏိုင္ငံ အေျခစိုက္ျဖစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ အားလံုးဟာ ကိုတာနီသေဘၤာကုမ ၸဏီ ရဲ႕ လက္ေအာက္မွာ အလုပ္လုပ္ေနသူေတြပါ။ အာရပ္ႏိုင္ငံမ်ားကေန ဆီေတြ သယ္ယူလာျပီး ဘရာဇီး၊ ခ်ီလီအစရွိတဲ႔ ႏိုင္ငံေတြကို ဆီေတြ ပို႔ရေလ႔ရွိပါတယ္။  ဆိပ္ကမ္းေရာက္ခ်ိန္ ကမ္းကပ္ဖို႔ သေဘာၤဆိပ္မွာ ေနရာခ်က္ခ်င္းရတယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြဟာ ကုန္းေပၚဆင္းလည္ဖို႔ အခ်ိန္ ၂ရက္ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ပဲ ရေလ႔ရွိတယ္။ တကယ္လို႔ ဆီခ်ဖုိ႔ သေဘၤာဆိပ္မွာ ေနရာခ်က္ခ်င္း မရခဲ႔ဘူးဆိုရင္ သေဘၤာကို ေရထဲမွာ ေက်ာက္ခ်ျပီး ေစာင္႔ေနရတာမို႔ ကုန္းေပၚကို အခ်ိန္ ၄၊၅ရက္ ၾကာ ဆင္းလည္ခြင္႔ ရတတ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြဟာ တစ္လခြဲကို တစ္ခါႏႈန္း ခ်ီလီႏိုင္ငံသို႔ ေရာက္ေလ႔ရွိၾကတယ္။ ဒါေၾကာင္႔လည္း ေခ်ာေမာလွပတဲ႔ ခ်ီလီီႏိုင္ငံသူေလးေတြ၊ စပိန္သံဝဲဝဲနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ အဂၤလိပ္စကားေျပာေလးေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးရဲ႕ အပန္းေျပစရာ၊ အေမာေျဖစရာေလးေတြ ျဖစ္ေနခဲ႔ၾကတာေပါ႔။

 
***

ကုန္းေပၚေရာက္ေတာ႔ ထံုးစံအတိုင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ သြားေနၾက ကလပ္ကို ခ်ီတက္ခဲ႔ၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔သူငယ္ခ်င္းေတြက အမ်ိဳးသမီးေလးေတြကိုယ္စီနဲ႔ ေသာက္စားေနခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ႔ စိတ္ၾကိဳက္အမ်ိဳးသမီး မေတြ႕လို႔ တစ္ကိုယ္တည္း ေသာက္ေနခ်ိန္ေပါ႔။ သူတို႔ေတြက အတြဲေလးေတြ ကိုယ္စီနဲ႔ ေသာက္လိုက္၊ သီခ်င္းသံစဥ္အလိုက္ ကလိုက္ လုပ္ေနၾကတယ္။ အရွိန္ေလး နည္းနည္းရလာေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း အားလံုးနဲ႔ ေရာျပီး က တာေပါ႔။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ အေမွာင္က်က် ေထာင္႔တစ္ေထာင္႔မွာ တစ္ေယာက္တည္းထိုင္ျပီး အရက္အျပင္းစားေတြ ေသာက္ေနတဲ႔ သူမကို ေတြ႕လိုက္ရတယ္။

သူမ စားပြဲဆီ သြားျပီး ခပ္တည္တည္ပဲ သူမေရွ႕မွာ ဝင္ထိုင္လိုက္မိတာက ကၽြန္ေတာ္႔စိတ္ထဲမွာ သူမဟာလည္း ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္တစ္ေယာက္ပဲ ျဖစ္မယ္လို႔ ထင္လိုက္မိလို႔ပါ။ စကားစျမည္ေျပာၾကည္႔ေတာ႔မွ သူမဟာ ကၽြန္ေတာ္ထင္သလို မဟုတ္ဘဲ စိတ္ညစ္လို႔ အရက္လာေသာက္ေနသူ ျဖစ္ေနတယ္။ သူမကို အကဲခတ္ၾကည္႔လိုက္ေတာ႔ အသက္၂၀ေတာင္ ေကာင္းေကာင္းမျပည္႔ေသးပံုပါ။ ဒါေၾကာင္႔ ငယ္ရြယ္ခ်ိန္မွာ ေပ်ာ္ပါးေနရမယ္႔အစား သူမက ဘာေၾကာင္႔မ်ား စိတ္ညစ္လို႔ အရက္ေသာက္ေနရတာလဲဆိုျပီး ကၽြန္ေတာ္ စပ္စုမိတယ္။ အဲဒီမွာ သနားစဖြယ္ သူမ အေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္ သိလိုက္ရတာပါပဲ။ သူမ နာမည္က ဆိုဖီယာပါ။ ခ်ီလီႏိုင္ငံ တကၠသိုလ္တစ္ခုမွာ စိတ္ပညာအထူးျပဳ သင္ၾကားေနသူ ျဖစ္ျပီး တတိယႏွစ္ ေျဖဆိုထားတယ္။ သူမ ဒုတိယႏွစ္မွာ မိဘေတြ ကြာရွင္းျပတ္စဲခဲ႔ၾကျပီး ၁၈ႏွစ္ျပည္႔ျပီးတဲ႔သူမကို မိဘႏွစ္ပါးစလံုးက တာဝန္မယူခ်င္ေတာ႔လို႔ ကိုယ္႔ဝမ္းကိုယ္ေက်ာင္းျပီး ကိုယ္႔ေက်ာင္းစရိတ္ ကိုယ္ရွာေနရတယ္။ တတိယႏွစ္ေျဖဆိုျပီးေနာက္ ေက်ာင္းလခဆက္သြင္းဖို႔ သူမ မတတ္ႏိုင္ခဲ႔ဘူး။ ေက်ာင္းျပန္ဖြင္႔ရင္ ေက်ာင္းဆက္တက္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ေတာ႔ဘူးဆိုျပီး  စိတ္ညစ္ညစ္နဲ႔ အရက္လာေသာက္ေနသူတဲ႔။ သူမ ေျပာျပတာေတြကို နားေထာင္ရင္း သူမကို သနားမိတယ္။

"ကိုယ္တို႔ေတြ က ရေအာင္"
သူမ စိတ္ညစ္ေနတာေတြ ေျပေပ်ာက္လို ေျပေပ်ာက္ညား ကၽြန္ေတာ္တို႔ တြဲကၾကဖို႔ အၾကံျပဳမိတယ္။ သူမ က အသာတၾကည္ပဲ ေခါင္းျငိမ္႔လက္ခံခဲ႔ပါတယ္။ အဲဒီညမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ သီခ်င္းေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာနဲ႔ အတူ မေမာႏိုင္ မပန္းႏိုင္ ကခဲ႔ၾကတယ္။ မနက္မိုးလင္းခါနီးေတာ႔ သူမက ေမာျပီ၊ ျပန္ခ်င္ျပီ ဆိုတယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔ကို ထားခဲ႔ေတာ႔မွာလားဆိုေတာ႔ ပြင္႔လင္းလွတဲ႔ သူမက အခန္းမွာ လိုက္အိပ္ခ်င္အိပ္ေလလို႔ ေခၚခဲ႔တယ္။ အဲဒီညက လာဗင္ဒါရနံ႔ေတြ သင္းႀကိဳင္ေနတဲ႔ သူမ အခန္းငယ္ေလးမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သံေယာဇဥ္ေတြ ထပ္တိုးရစ္ခ်ည္ခဲ႔မိၾကတယ္။

"ရွင္က အသက္၃၀ေနာ္.. ဘာလို႔ အိမ္ေထာင္မျပဳေသးတာလဲ"
ကၽြန္ေတာ္႔ရင္ခြင္မွာ သူမ ကိုယ္လံုးေလးကို အပ္ထားရင္း ေခါင္းေလးေမာ႔ျပီး ေမးခဲ႔တယ္။

"ကိုယ္ တကယ္ခ်စ္တဲ႔သူ မေတြ႕ေသးလို႔ေပါ႔ကြာ"
ခပ္တိုးတိုး ျပန္ေျဖရင္း သူမ ဆံႏြယ္ေတြကို ေဆာ႔ကစားေနခဲ႔ဖူးတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ မိန္းကေလးေတြ အမ်ားၾကီးနဲ႔ ဆံုခဲ႔ဖူးပါတယ္။ ျဖဴျဖဴ၊ ညိဳညိဳ၊ ပုပု၊ ဝဝ၊ ရွည္ရွည္၊ သြယ္သြယ္ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးပါပဲ။ ဒါေပမယ္႔ သူတို႔ေတြဟာ ေနာက္တစ္ခါ သူတို႔ေတြကို ျပန္လည္သတိရမိေလာက္ေအာင္ထိ ကၽြန္ေတာ္႔စိတ္ကို မလႊမ္းမိုးႏိုင္ခဲ႔ၾကဘူး။  ဒါေၾကာင္႔လည္း အသက္၃၀ေက်ာ္သည္အထိ လူပ်ိဳၾကီး သေဘၤာသားဘဝနဲ႔ေနျပီး ကုန္းေပၚဆင္းတိုင္း နီးစပ္ရာ အမ်ိဳးသမီးေလးေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ပါးခဲ႔တာခ်ည္းပါပဲ။

ကၽြန္ေတာ္ ဘေဘၤာေပၚျပန္မတက္ခင္ ၃ရက္လံုးလံုး သူမနဲ႔အတူ ရွိေနခဲ႔တယ္။
"ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနပါ၊ ေနာက္တစ္လခြဲၾကာရင္ ကိုယ္ျပန္လာမယ္" လို႔ ႏႈတ္ဆက္စကားေျပာတုန္းက သူမက စကားတစ္ခြန္းမွ မဆိုဘဲ တိတ္ဆိတ္စြာ က်န္ရစ္ခဲ႔ဖူးတယ္။

***

သေဘာၤေပၚျပန္ေရာက္သြားခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္ ရင္ေတြ ဟာတာတာ ျဖစ္ေနတာကို သတိထားမိခဲ႔တယ္။ သူမကို သတိရေနမိျပီ။ ေတြ႕ခဲ႔ဖူးတဲ႔ မိန္းကေလးေတြနဲ႔မတူ သူမက ကၽြန္ေတာ္႔အတြက္ ရိုးစင္းလြန္းတယ္။ ရိုးသားတဲ႔သူမက ဘာေတာင္းဆိုမႈေတြ၊ ဘာပူဆာမႈေတြမွလည္း မလုပ္ခဲ႔ဘူး။ ျပီးေတာ႔ သူမ ဆံပင္ေတြရဲ႕ ႏူးညံ႔မႈကအစ ကၽြန္ေတာ္႔ကို စြဲလမ္းေနေစခဲ႔တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ သူမကို ခ်စ္သြားျပီလားလို႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ျပန္ေမးမိတယ္။ အခ်စ္ဆိုတာကို ေသေသခ်ာခ်ာ နားမလည္ပါဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ကၽြန္ေတာ္႔စိတ္ထဲမွာ သူမနဲ႔အတူ ရွိေနခ်င္တဲ႔စိတ္၊ သူမ ေဖ်ာ္ေပးတဲ႔ ေကာ္ဖီတစ္ခြက္နဲ႔အတူ ႏိုးထခ်င္စိတ္၊ သူမနဲ႔အတူတူ ေရာက္ရာေပါက္ရာ ေလွ်ာက္သြားခ်င္တဲ႔စိတ္၊ သူမ ကိုယ္လံုးေသးေသးေလးကို တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ဖက္ျပီး ညေတြကို ကုန္ဆံုးေစခ်င္တဲ႔စိတ္ေတြသာ ရွိေနခဲ႔တာပါ။ အဲတာေၾကာင္႔လည္း ေနာက္တစ္ေခါက္ သူမနဲ႔ ျပန္ဆံုရင္ ဒီအေၾကာင္းေတြကို ဖြင္႔ေျပာျပမယ္၊ ျပီးေတာ႔ သူမ ေက်ာင္းဆက္တက္လို႔ရေအာင္ ကူညီမယ္႔အေၾကာင္းေတြလည္း ေျပာျပမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ႔တယ္။

***

၄၆ရက္အၾကာမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သေဘၤာဟာ ခ်ီလီႏိုင္ငံကို ေနာက္တစ္ေခါက္ ျပန္ေရာက္ခဲ႔ပါတယ္။ ခ်က္ခ်င္းပဲ သူမရဲ႕ အခန္းေလးရွိရာကို ကၽြန္ေတာ္ ေျပးသြားမိတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ သူမက ေရဒီယိုနားေထာင္ေနခ်ိန္ေပါ႔။ ကၽြန္ေတာ္႔ကိုျမင္ေတာ႔ အားရဝမ္းသာစြာ ေပြ႔ဖက္ျပီး ႀကိဳဆိုခဲ႔တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ သေဘၤာျပန္တက္သြားခ်ိန္ သူမက ကလပ္မသြားျဖစ္ေတာ႔ေၾကာင္းနဲ႔ အခ်ိန္ပိုင္းအလုပ္တစ္ခုကို တစ္ရက္၁၆နာရီနီးပါးလုပ္ျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းဖြင္႔ဖို႔ ၃ပတ္ေလာက္ လိုေသးတာေၾကာင္႔ ေက်ာင္းလခကိုသာ အရစ္က်ခြဲသြင္းလို႔ရလွ်င္ အဆင္ေျပသြားႏိုင္ေၾကာင္း၊ ျပီးေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ကို သတိရေနမိတယ္ ဆိုတာေတြကို ကေလးငယ္ေလးတစ္ေယာက္လို ေျပာျပေနခဲ႔တယ္။ သူမစကားဆံုးေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္က သူမ ေမးေစ႔ေလးကိုကိုင္၊ မ်က္ႏွာေလးကို ဆြဲေမာ႔ျပီး ကၽြန္ေတာ္ ေျပာျပမယ္စိတ္ကူးထားတဲ႔ စကားေတြကို ေျပာျပခဲ႔မိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔စကားေတြကို နားေထာင္ေနစဥ္ သူမ မ်က္လံုးေတြဟာ အေရာင္တဖ်က္ဖ်က္ ေတာက္ေနျပီး၊ ကၽြန္ေတာ္႔ စကားအဆံုးမွာေတာ႔ သူမ ငိုပါေတာ႔တယ္။ သူမ ေပ်ာ္ရႊင္လြန္းလို႔ ဝမ္းနည္းသြားျပီဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္သိတယ္။ ဒါေၾကာင္႔လည္း ငိုေနတဲ႔ သူမ ေက်ာျပင္ေလးကို အသာအယာ ပြတ္သပ္ေပးေနမိခဲ႔တာေပါ႔။

ကၽြန္ေတာ္က M.O.T 1st Class Chief Engineerပါ။ ဖိုးမန္႔အြန္ တူးမန္႔ေအာ႔ဖ္ နဲ႔ သေဘၤာလိုက္ေနတာ ျဖစ္တယ္။ ဆိုလိုတာ ကၽြန္ေတာ္က သေဘၤာကို ၄လဆက္တိုက္ လိုက္ျပီးလွ်င္ လစာအျပည္႔နဲ႔ ကုန္းေပၚမွာ ၂လနားခြင္႔ရွိတယ္။ အရင္တုန္းက အဲလို ၂လနားရတိုင္း ကၽြန္ေတာ္႔မိခင္ရွိရာ ျမန္မာျပည္ကို ျပန္ေလ႔ရွိေပမယ္႔ အခုခ်ိန္ကစျပီး  ခ်ီလီမွာ ေနေတာ႔မယ္လို႔ သူမကို ေျပာျပေတာ႔ ေက်နပ္စြာ ေခါင္းျငိမ္႔ျပရွာတယ္။ အေမ႔မွာ အိမ္အကူႏွစ္ေယာက္ရွိတာမို႔ အစစအရာရာ အဆင္ေျပေနမွာပါလို႔ သူမကို ေျပာခဲ႔ဖူးတယ္။

သူမက  အခုခ်ိန္မွာ အလိုအပ္ဆံုးအရာဟာ အနားမွာ ေႏြးေထြးၾကင္နာမႈေပးႏိုင္တဲ႔ လူတစ္ေယာက္ပါလို႔  ဝန္ခံခဲ႔တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း သူမ အနားမွာ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေႏြးေထြးတဲ႔ ၾကင္နာမႈေတြ ေပးခ်င္ေၾကာင္း ကတိေပးခဲ႔တယ္။
***

ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ သူမဟာ အတူတူေနျဖစ္ျပီး ေနာက္ပိုင္းမွာမွ အႀကိဳက္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ တူညီေၾကာင္း ဝမ္းသာစြာ ေတြ႕ရွိခဲ႔ၾကတယ္။ သူမက ကၽြန္ေတာ္႔လို ဂႏ ၳဝင္ ဂီတနဲ႔ ေက်းလက္သီခ်င္းေတြကို ႏွစ္သက္စြာ နားေထာင္တတ္သူလည္း ျဖစ္ေနျပန္တယ္။

သူမက ရိုးသားတယ္။ ေအးေဆးတယ္။ ဂုဏ္ပကာသနေတြ မက္ေမာျခင္း မရွိဘူး။ ျပီးေတာ႔ သူမရဲ႕ ေကာင္းမြန္တဲ႔အက်င္႔က ပစၥည္းတစ္ခုကို အဆံုးစြန္ ကုန္ဆံုးသြားတဲ႔အထိ သံုးစြဲတတ္ျခင္းပါ။ ဒါေၾကာင္႔လည္း သူမမွာ အဝတ္အစားအပိုေတြ အမ်ားၾကီး ရွိမေနဘူး။ လက္ေပြ႕အိတ္လည္း မမ်ားသလို၊ ဖိနပ္လည္း ခပ္နည္းနည္းပဲ ထားတယ္။ တကယ္လို႔ ေခတ္ေပၚပစၥည္းေတြကို သူမ ဝယ္ယူမယ္ဆိုလည္း ကၽြန္ေတာ္က ခြင္႔ျပဳတယ္၊ ၾကည္ျဖဴတယ္၊ ဒီဇိုင္နာ အသံုးအေဆာင္ေတြကိုမွ သံုးခ်င္တယ္ဆိုလွ်င္လည္း ကၽြန္ေတာ္ တတ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာ သူမ သိပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ အပိုအသံုးစြဲ တစ္ခုမွ သူမ မလုပ္ခဲ႔ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္႔ကို အသံုးခ်ဖို႔သက္သက္ တြဲေနတာ မဟုတ္မွန္း သူမရဲ႕ အျပဳအမူ၊ အေနအထုိင္ေတြကေနတဆင္႔ အျမဲျပသခဲ႔တယ္။ အမွန္တကယ္ကို ျဖဴစင္တဲ႔ သူမကို ကၽြန္ေတာ္ တြယ္တာသထက္တြယ္တာလာခဲ႔ပါတယ္။
ဒါေၾကာင္႔လည္း စတုန္းနီ သီခ်င္းေလးကို နားေထာင္ျဖစ္တုန္းက သူမကို မင္းဟာလည္း ဒုတိယေျမာက္ စတုန္းနီပဲလို႔ ခ်ီးက်ဴးခဲ႔ဖူးတယ္။ အဲဒီတုန္းက သူမက "ဟင္႔အင္း ဟင္႔အင္း .. ကၽြန္မက ဒုတိယေျမာက္ စတုန္းနီ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္မက ဆိုဖီယာပါ။ ရစ္ခ်တ္ရဲ႕ ဆိုဖီယာ" ဆိုျပီး ေစာဒကတက္ခဲ႔ေသးတယ္။

***

"ရစ္ခ်တ္.. ရွင္႔ရဲ႕ ျမန္မာနာမည္က ဘာလဲဟင္"

အဲဒီေန႔က ရာသီဥတု သာသာယာယာရွိတဲ႔ေန႔။ ေနဝင္ခ်ိန္မွာ ကမ္းေျခဖက္ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ဖို႔ သူမက အၾကံျပဳခဲ႔တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ လြတ္လပ္စြာ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္လာခဲ႔ၾကတယ္။ တစ္ေယာက္လက္ကို တစ္ေယာက္ ဆုပ္ကိုင္ျခင္း မရွိခဲ႔ဘူး။ ပင္လယ္ဖက္ကို မ်က္ႏွာမူ၊ လက္ႏွစ္ဖက္ကို ေဘးကိုထုတ္ျပီး ဆန္႔တန္း၊ ျပီးေတာ႔ ေလေတြကို တဝၾကီးရႈရိႈက္ပစ္ဖို႔ ႏွစ္ေယာက္လံုးက စိတ္ေစာေနခဲ႔တယ္။ ေလေကာင္းေလသန္႔ေတြ အားရေအာင္ ရႈရိႈက္ျပီးမွ သူမလက္ကို ကၽြန္ေတာ္ အသာအယာေလး ဆုပ္ေထြးျပီး ကမ္းေျခတစ္ေလွ်ာက္ လမ္းေလွ်ာက္ၾကတယ္။ လမ္းေလွ်ာက္ေနစဥ္မွာ သူမက ကၽြန္ေတာ႔ရဲ႕ျမန္မာနာမည္ကို ေမးျမန္းစပ္စုခဲ႔တယ္။

"ခင္ .."
"ကင္"

"ေမာင္"
"မုန္"

"စိုး"
"စြန္း"
ကၽြန္ေတာ္႔ ေနာက္ကေန တစ္လံုးခ်င္း အသံလိုက္ထြက္ၾကည္႔ဖို႔ သူမ ႀကိဳးစားတယ္။ သူမ အသံထြက္ေတြ ကို နားေထာင္ျပီး ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္ပ်က္သြားတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္႔နာမည္ကို ဆက္တိုက္ ရြတ္ျပလိုက္မိတယ္။

"ခင္ေမာင္စိုး"
"ကင္မုန္စြန္း"
သူမ စကားအဆံုးမွာ ကၽြန္ေတာ္ ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ရီမိေတာ႔တာပါပဲ။

မင္း အသံထြက္ကလည္း ဆိုးဝါးလိုက္တာ ဆိုဖီယာရယ္ ဆိုေတာ႔ သူမက ရွင္႔အသံထြက္ကို က ထူးဆန္းလြန္းတာပါတဲ႔။

အဲဒီေန႔က သူမဟာ အေပၚေအာက္ ပန္းေရာင္႔ရင္႔ရင္႔ ဘီကနီဝတ္ထားျပီး၊ ဘီကနီအေပၚမွာမွ ေဖာက္ထြင္းျမင္ရေလာက္ေအာင္ ပါးလ်တဲ႔ အျဖဴေရာင္ဂါဝန္ေလးတစ္ထည္ကို ထပ္ဝတ္ထားတယ္။ ဆည္းဆာခ်ိန္မွာ ေနေရာင္ျခည္က သူမကိုယ္ေပၚ ျဖာက်ေနတယ္။ ျဖဴေဖြးေနတဲ႔ သူမ အသားေရာင္ဟာ ေနေရာင္ေအာက္မွာ ေရႊေရာင္လို တလက္လက္ ေတာက္ပေနခဲ႔တယ္။ သူမရဲ႕ လိႈင္းတြန္႔လို ဆံပင္ေလးေတြဟာ ေလနဲ႔အတူ ေတာင္ပံျဖန္႔က်က္လို႔၊ အျဖဴေရာင္ ဂါဝန္စေလးဟာလည္း ေလမွာ တလူလူ လြင္႔ေနတယ္။ ျပာလဲ႔တဲ႔ သူမ မ်က္လံုးေလးေတြကလည္း စိန္ပြင္႔ေလးေတြ လက္ေနသလို။

"မိုးဂ်ိဳဘြဲႏိုး"
သူမရဲ႕ အလွကုိ ခံစားေနရင္း "မင္း သိပ္လွတယ္"လို႔ ကၽြန္ေတာ္႔ႏႈတ္က အလိုလို ထြက္သြားမိတယ္။

"ဟင္.. ရွင္က စပိန္လို ေျပာတယ္"
တအံ႔တၾသ သူမ မ်က္ႏွာေလးက တကယ္ကို ခ်စ္စရာပါ။

"ေျပာပါဦး။ ရွင္ ဒီစကားကို စပိန္မေလးေတြ၊ ခ်ီလီသူေလးေတြ ဘယ္ႏွေယာက္ေလာက္ကိုမ်ား ေျပာျပီးျပီလဲလို႔"
မ်က္လံုးတစ္ဖက္မွိတ္ျပရင္း သူမက စေနာက္သလို ေမးတယ္။

"ဟား... ကိုယ္ ဘယ္ႏွေယာက္ကိုေျပာဖူးလဲ မမွတ္မိေတာ႔ဘူးကြ။ ေသခ်ာတာကေတာ႔ ဆိုဖီယာဟာ ပထမဆံုး မဟုတ္ဘူး ဆိုတာပဲ"

"ရွင္ ေတာ္ေတာ္တတ္ႏိုင္တဲ႔ သူပဲေနာ္"
သူမက ရီေမာရင္း မွတ္ခ်က္ခ်တယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔စိတ္ထဲ ရုတ္တရက္ သူမကို ေပြ႕ေျမွာက္ပစ္ခ်င္တဲ႔ စိတ္ေတြ ျဖစ္သြားတယ္။ ဒါေၾကာင္႔လည္း သူမကို ဆတ္ခနဲ ေကာက္ယူေပြ႕ခ်ီလိုက္ရင္း ကမ္းစပ္ထိ ေျပးသြားမိတယ္။ ခ်ေပးေတာ႔ေနာ္ လို႔ သူမကဆိုျပီး မ်က္လံုးေလး အဝိုင္းသားနဲ႔ လွမ္းၾကည္႔ေနခဲ႔တယ္။

"တ ကီေယးဒို .. ကုိယ္ မင္းကို ခ်စ္တယ္ ဆိုဖီယာ"

"ကၽြန္မလည္း ရွင္႔ကို ခ်စ္တယ္"
ေပြ႔ခ်ီထားလ်က္ကပဲ သူမကို ကၽြန္ေတာ္ ငံု႔နမ္းမိသြားတယ္။ သူမရဲ႕ မ်က္လံုးေလးေတြမွိတ္သြားျပီး လက္ကေလးေတြကကၽြန္ေတာ္႔ကို တင္းတင္ေလး ဖက္ထားခဲ႔တယ္။ ဆည္းဆာခ်ိန္မွာ အနမ္းပန္းေတြဟာ အလွဆံုး ဖူးပြင္႔ခဲ႔ၾကဖူးပါတယ္။
***

သူမ ေက်ာင္းတက္ေနစဥ္ ၂ႏွစ္တာလံုး ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘဝက ေအးခ်မ္းခဲ႔ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က တစ္လခြဲတစ္လ ၂ရက္တန္သည္၊ ၃ရက္တန္သည္ သူမနဲ႔ အတူတူေနျပီး ေလးလတစ္ခါ ၾကာၾကာေနေလ႔ရွိတယ္။ အတူတူ ရွိစဥ္တိုင္း နားလည္မႈတို႔နဲ႔ ေန႔ရက္တိုင္းကို ထံုမႊမ္းထားၾကတယ္။ သူမက နံနက္တိုင္း ေကာ္ဖီေဖ်ာ္ေပးသလို သူမ ေက်ာင္းသြားေနစဥ္ ကၽြန္ေတာ္က ညစာခ်က္ျပဳတ္ေပးတယ္။ အားလပ္ရက္ေတြမွာ ခ်ီလီႏိုင္ငံရဲ႕ ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားစံုလင္ေအာင္ ေလွ်ာက္ပတ္သြားၾကျပီး အရာရာဟာ ေနသားတက်အေျခအေနမွာ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ရွိေနခဲ႔တယ္။ ပင္လယ္ျပင္မွာ ရာသီဥတု မဆိုးရြားခဲ႔တဲ႔တစ္ေခါက္ အထိေပါ႔။

အဲဒီအေခါက္က ရာသီဥတု မေကာင္းခဲ႔ဘူး။ အာရပ္ေန ခ်ီလီကို ထြက္လာတဲ႔အခ်ိန္မွာ ပင္လယ္ျပင္ဟာ ၾကမ္းတမ္းေနခဲ႔တယ္။ ဘေဘာၤဟာ သိသိသာသာ အရွိန္ေလ်ာ႔နည္းသြားတယ္။ ဆိုဖီယာဆီကို ကၽြန္ေတာ္ အခ်ိန္မွီ ေရာက္မွာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီအျပင္ ရက္ေတာ္ေတာ္ၾကာေအာင္ ေနာက္က်ေတာ႔မယ္ဆိုတာ သိလိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အၾကာၾကီး ေနာက္က်ေနရင္ သူမ တစ္မ်ိဳးတစ္မည္ထင္ျပီး စိတ္ဆင္းရဲေနမွာ စိုးရိမ္တယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ကက္ပတိန္ဆီ သြားျပီး အေျခအေန အက်ိဳးအေၾကာင္းကို ေမးျမန္းခဲ႔တယ္။

"ေအးဗ်ာ.. ရာသီဥတုက ခင္ဗ်ားျမင္တဲ႔အတိုင္းပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ 15Knot ေမာင္းေနတာကေန 5Knotထိ အရွိန္ေလ်ာ႔ဖို႔ ေျပာထားတယ္"
ကက္ပတိန္ရဲ႕ စကားကို ၾကားျပီး စိတ္ပ်က္ လက္ပ်က္ ျဖစ္မိတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ပဲ႔ထိန္းခန္းဖက္ကုိ ထြက္လာခဲ႔တယ္။ ပဲ႔ထိန္းခန္းမွာ Chief Officer နဲ႔ Second Officerတို႔ကို ေတြ႕ရတယ္။ Chief Officer က ေလးနာရီၾကာေမာင္းျပီးျပီ ျဖစ္လို႔ Second Officerက တစ္လွည္႔ေမာင္းဖို႔ ေစာင္႔ေနတယ္။

"ဘယ္လိုလဲ ဗ်ာ၊ အေျခအေနေလး"
"ရာသီဥတုက အေျခအေနေကာင္းလာပါျပီ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သတ္မွတ္ထားတဲ႔လမ္းေၾကာင္းကေန ဒီဂရီေျပာင္းျပီး ၾကမ္းတမ္းေနတဲ႔ပင္လယ္ျပင္ဖက္ကို ေရွာင္လိုက္ႏိုင္ပါျပီ"

"အရွိန္တိုးေမာင္းဖို႔ စိတ္ကူး မရွိေသးဘူးလားဗ်ာ"
"ေအးဗ်ာ .. ဒါကေတာ႔ ကက္ပတိန္ညႊန္တဲ႔အတိုင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ေမာင္းရတာ မဟုတ္လား"
"BMW အင္ဂ်င္ၾကီး တက္ထားျပီး လိုတာထက္ အရွိန္ကို ေလ်ာ႔ေမာင္းေနတာ ႏွေျမာစရာ"

Chief Officerက Second Officerကို အလွည္႔ေပးလုိက္ျပီးေနာက္ သူ႔ေကဘင္ကို သူျပန္သြားျပီ။ ကၽြန္ေတာ္ ေပျပီး ဆက္ထိုင္ေနခဲ႔တယ္။ ထိုင္ေနရင္းလည္း ပြစိ၊ပြစိ လုပ္ေနမိတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကက္ပတိန္ဝင္လာျပီး ကၽြန္ေတာ္႔ကို စေနာက္ခဲ႔ဖူးတယ္။
"ဟာ.. Chief Engineerၾကီးက ခါတိုင္းဆို အင္ဂ်င္ခန္းမွာေနခ်င္ေန၊ မဟုတ္ရင္ ေကဘင္ထဲမွာ ေအာင္းေနသူၾကီးပါ။ ခုမွ ပဲ႔ထိန္းခန္းက မခြာျဖစ္ေနပါလားဗ်ိဳ႕"
"ျဖစ္ဆို ကက္ပတိန္ေရ.. ကိုခင္ေမာင္စိုးက ခ်ီလီမွာ လြမ္းစရာ က်န္ခဲ႔တာကိုး"
ကက္ပတိန္ နဲ႔ Second Officerတို႔က စေနာက္ေနတာေၾကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္ ေကဘင္ကိုအျမန္ဆံုး ျပန္လာခဲ႔ရတယ္။ ျပီးေတာ႔ ဆိုဖီယာအတြက္ အာရပ္ႏုိင္ငံမွ ဝယ္လာခဲ႔တဲ႔ လက္စြပ္ေလးကို ထုတ္ၾကည္႔ရင္း အလြမ္းေျဖေနလိုက္တယ္။ဒီလက္စြပ္ေလးဟာ ဆိုဖီယာရဲ႕ ေသးသြယ္ရွည္လ်ားတဲ႔ လက္ေခ်ာင္းေလးေပၚမွာ သိပ္ကိုလိုက္ဖက္ညီစြာ လွေနမွာပါ။

အဲဒီအေခါက္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ သေဘၤာဟာ ၁၂ရက္တိတိ ေနာက္က်ျပီးမွ ခ်ီလီႏိုင္ငံကို ေရာက္ခဲ႔ပါတယ္။

***

သေဘၤာေပၚမွအဆင္း ဆိုင္းေအာ႔ဖ္လုပ္ျပီးခ်ိန္တြင္ တာမင္နယ္ ပို႔စ္ထဲမွာ ထိုင္ေစာင္႔ေနတဲ႔ သူမကို ေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔ကိုေတြ႕ေတာ႔ အေျပးအလႊားဖက္ရင္း ကၽြန္ေတာ္႔ရင္ခြင္မွာ မ်က္ႏွာအပ္ျပီး ငိုေၾကြးေနခဲ႔တယ္။ သူမ ငုိျပီးသည္အထိ စိတ္ရွည္စြာ ေစာင္႔ဆိုင္းရင္း သူမ ဆံပင္ေလးေတြကို အသာအယာ ပြတ္သပ္ေပးေနမိတယ္။

"ရွင္ ကၽြန္မဆီ ျပန္လာျပီေနာ္"
ကြဲအက္ေနတဲ႔ အသံနဲ႔ တုန္ယင္စြာ ေျပာခဲ႔တယ္။

"ကိုယ္ မင္းဆီ ျပန္လာရမွာေပါ႔ ကေလးရယ္"
အိမ္ျပန္လမ္း တစ္ေလွ်ာက္လံုး သူမက ကၽြန္ေတာ္႔လက္ကို မလႊတ္တမ္း တင္းတင္းတြဲထားတယ္။ အိမ္ေရာက္သည္အထိ သူမက ကၽြန္ေတာ္႔အနားမွာ ထိုင္ျပီး ကၽြန္ေတာ္႔မ်က္ႏွာကို ေမာ႔ၾကည္႔ေနခဲ႔တာပါ။ သူမ မ်က္ႏွာေလး ေခ်ာင္က်သြားျပီး မ်က္ဝန္းေလးေတြညိဳေနတာကို သတိထားမိလိုက္တယ္။
"ေဘဘီ.. မင္း ကိုယ္႔ကို ဒီလိုပဲ ထိုင္ၾကည္႔ေနေတာ႔မွာလားဟင္။ ကိုယ္႔ကို ေသာက္စရာေလး တစ္ခုခုေတာင္ မလုပ္ေပးေတာ႔ဘူးေပါ႔"
အဲအခါမွ သူမက အသံထြက္ကာ ရီေမာျပီး လိေမၼာ္ရည္ တစ္ခြက္ ထေဖ်ာ္ေပးပါတယ္။

"အခ်ိန္တန္ ရွင္ျပန္မေရာက္ေတာ႔ေလ ကၽြန္မဆီ ရွင္ျပန္မလာေတာ႔ဘူး ထင္သြားတယ္"
လိေမၼာ္ရည္ခြက္ ကမ္းေပးရင္း သူမ ဆိုခဲ႔တယ္။

"အ လိုက္တဲ႔ ကေလးမ။ ကိုယ္က မင္းဆီ ျပန္မလာလို႔ ဘယ္ျပန္ရမလဲကြ။ ဟင္။"
"တာမင္နယ္ပို႔စ္မွာ စံုစမ္းမွေပါ႔"

"ကၽြန္မ ေန႔တိုင္း တာမင္နယ္ပို႔စ္ေရာက္ပါတယ္။ ေက်ာင္းဆင္းတိုင္း သြားေမးတာပါပဲ။ ပင္လယ္ျပင္မွာ ရာသီဥတု မေကာင္းလို႔ဆိုတာ သိတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ကၽြန္မ စိတ္ပူေနမိတယ္"

"ဟင္းး.. စိတ္ပညာ အထူးျပဳနဲ႔ ေနာက္ဆံုးႏွစ္တက္ေနတဲ႔သူကလဲ ကိုယ္႔ခ်စ္သူအေၾကာင္းေတာင္ ေကာင္းေကာင္းနားမလည္ပါလား"
သူမကို ကၽြန္ေတာ္ စေနာက္ေတာ႔ "ဟုတ္တယ္။ ရွင္နဲ႔ ပတ္သတ္ရင္ ကၽြန္မကိုက သည္းေနတာ" ဆိုျပီး သူမက စိတ္မသက္သာစြာ ညည္းညဴေနခဲ႔တယ္။

ကိုယ္႔ကို ဒီေလာက္ ပူပန္တတ္ေနမွာေတာ႔ ေက်ာင္းျပီလွ်င္ လက္ထပ္ရေအာင္လို႔ ေျပာျပီး သူမအတြက္ ဝယ္လာတဲ႔ လက္စြပ္ေလးကို ထုတ္ျပမိတယ္။ သူမက အလိုက္တသိ လက္ကေလးဆန္႔ထုတ္ေပးေတာ႔ တယုတယ ဝတ္ေပးလိုက္တယ္။

"မင္း လိမ္မာေတာ႔ ကိုယ္ အေတာ္အတန္စုမိေနျပီ။ ေနာက္တစ္ေခါက္ျပန္လာရင္ ကိုယ္ မင္းကို လက္ထပ္မယ္။ မင္းကို အိမ္ကေလး တစ္လံုးဝယ္ေပးမယ္"
အဲဒီညက ကၽြန္ေတာ္႔ရင္ခြင္ကို မ်က္ႏွာအပ္ကာ သူမ  ငိုေၾကြးေနျပန္ပါတယ္။ သူမကို ေပြ႔ပိုက္ထားရင္း ကၽြန္ေတာ္႔ဆံုးျဖတ္ခ်က္အတြက္ ေက်နပ္ေနမိခဲ႔တယ္။ အသက္ ၃၂ႏွစ္ေက်ာ္ျပီးမွ ကၽြန္ေတာ္႔ရဲ႕ အခ်စ္ကို ကၽြန္ေတာ္ ရွာေတြ႔ခဲ႔တယ္။ သူမနဲ႔ သိကၽြမ္းကတည္းက အေမဆီလည္း မျပန္ျဖစ္ခဲ႔ပါဘူး။ အေမ႔ကို လစဥ္ကန္ေတာ႔ေငြ ေပးပို႔ရင္း တယ္လီဖုန္း မွန္မွန္ ဆက္ခဲ႔တာေလာက္ပဲ ရွိတယ္။ အခုလည္း ဆိုဖီယာနဲ႔ လက္ထပ္ေတာ႔မယ္႔ ကိစၥကို အေမ မသိေအာင္ လွ်ိဳ႕ဝွက္ထားဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ႔တယ္။

***

သူမ ေက်ာင္းျပီးသြားခ်ိန္၊ ကၽြန္ေတာ္လည္း သေဘၤာကေန ရက္ရွည္ျပန္ဆင္းလာခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ထပ္ခဲ႔ၾကတယ္။ ဘုရားေက်ာင္းငယ္ေလး တစ္ခုမွာ ရိုးရာဝတ္စံုေတြကို သူမ စိတ္တိုင္းက် ဝတ္ဆင္ျပီး မဂၤလာပြဲကို ဆင္ႏႊြဲခဲ႔ၾကတာျဖစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔ရဲ႕ မိတ္ေဆြေတြ၊ သေဘၤာသား အရာရွိေတြနဲ႔ သူမရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းေတြက တက္ေရာက္ ေကာင္းခ်ီးေပးခဲ႔ၾကတယ္။ မဂၤလာပြဲ မစခင္မွာ ရိုးရာအကျဖစ္တဲ႔ ခရူးကာအကနဲ႔ ေဖ်ာ္ေျဖေရးအဖြဲ႔က ကျပခဲ႔တယ္။ဧည္႔သည္ေတြကို ရိုးရာေသာက္စရာတစ္မ်ိဳးျဖစ္တဲ႔ Pisco Sourနဲ႔ပဲ ရိုးရွင္းစြာ ဧည္႔ခံခဲ႔တယ္။ မဂၤလာပြဲမွာ သူမက အထူးေပ်ာ္ရႊင္ေနခဲ႔ပါတယ္။ အဲသည္ညက ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ မဂၤလာဦးကို သူမအတြက္ ဝယ္ေပးထားတဲ႔ အိမ္ငယ္ေလးမွာ ကုန္ဆံုးခဲ႔ၾကတာေပါ႔။
အဲသည္ ေနာက္ရက္ေတြမွာလည္း အရာရာဟာ မဂၤလာရွိလို႔ ေနခဲ႔ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔သူမ အနီးနားကၽြန္းဆြယ္ေတြကို ဟန္နီးမြန္းခရီးထြက္ၾကတယ္။ သူမ တက္ေရာက္သင္ၾကားခဲ႔တဲ႔ ေက်ာင္းမွာ သူမ က်ဴတာအျဖစ္ အလုပ္ရတယ္။ ျပီးေတာ႔ ဘုရားသခင္က ကၽြန္ေတာ္႔ရဲ႕ကိုယ္ပြားေလးကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ထံ လက္ေဆာင္ေပးခဲ႔ပါတယ္။ ၁၉၈၉ခုႏွစ္ ခရစ္စမတ္အႀကိဳညမွာ ကၽြန္ေတာ္႔တို႔သားေလးဟာ လူ႔ေလာကထဲ ကို ေရာက္လာခဲ႔တယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ သာယာေပ်ာ္ရႊင္တဲ႔ ဘဝကို ျဖတ္သန္းႏိုင္ခဲ႔ၾကတယ္။ သူမက သားေလးကို ေမြးျပီးစမွာ ေက်ာင္းကေန ခဏနားျပီး သားကို ျပဳစုေစာင္႔ေရွာက္ခဲ႔တယ္။ သားေလး အခါလည္ျပီးေတာ႔မွ သူမက ေက်ာင္းမွာ အလုပ္ျပန္ဝင္ခဲ႔ပါတယ္။ဒါေၾကာင္႔ သူမ သက္သာေစဖို႔နဲ႔ အေဖာ္ရေစဖို႔ အိမ္အကူတစ္ေယာက္ကို ေခၚထားေပးခဲ႔တယ္။ ဒီၾကားထဲ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ႔ သေဘၤာတက္လိုက္၊ ဆင္းလိုက္ေပါ႔။

ဒီလိုနဲ႔ သားဟာ ေလးဖက္ေထာက္ အရြယ္ကေန ေထာ႔နဲ႔၊ေထာ႔နဲ႔ လမ္းေလွ်ာက္တဲ႔ အရြယ္။ မပီကလာ ပီကလာ ေျပာတဲ႔အရြယ္ကေန တီတီတာတာ ေျပာတတ္တဲ႔ အရြယ္ ေရာက္လာခဲ႔တယ္။ သားဟာ သူမ လို ျပာလဲ႔တဲ႔ မ်က္ဝန္းတစ္စံုရွိျပီး၊ ကၽြန္ေတာ္႔လို အညိဳႏုေရာင္ ဆံပင္ေတြ ရွိတယ္။ သားရဲ႕ မည္းနက္ေနတဲ႔ မ်က္ေတာင္ေကာ႔ေကာ႔စိပ္စိပ္ေလးေတြက ကၽြန္ေတာ္နဲ႔တူတယ္။  အာရွနဲ႔ အေနာက္တိုင္းေသြး ေရာထားတဲ႔ သားဟာ ၾကီးလာရင္ ေသခ်ာေပါက္ ေခ်ာေမာလွပတဲ႔ အမ်ိဳးသားတစ္ဦးျဖစ္လာမွာလို႔ သူမက သူမသားကို ကိုယ္ရည္ေသြးေလ႔ရွိတယ္။

သားေလး အသက္၃ႏွစ္ ေက်ာ္စမွာပဲ နဂိုကတည္းက ႏွလံုးေရာဂါအခံရွိတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္႔မိခင္ဟာ ေလျဖတ္သြားခဲ႔တယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔ကို အျမန္ဆံုးျပန္လာခဲ႔ဖို႔ သံႀကိဳးရိုက္ခဲ႔တယ္။ ဒါေၾကာင္႔လည္း သေဘၤာေပၚကဆင္းေတာ႔ ဆိုဖီယာတို႔ဆီ မျပန္ေတာ႔ဘဲ ျမန္မာျပည္ကို ျပန္ခဲ႔တယ္။ သူမကို အက်ိဳးအေၾကာင္း လွမ္းေျပာျပေတာ႔ သူမက နားလည္ျပီး ကၽြန္ေတာ္႔အေမအတြက္ေတာင္ ဆုမြန္ေကာင္းေတြ ေတာင္းေပးေနခဲ႔ေသးတယ္။
***

အေမ႔ဆီ ကၽြန္ေတာ္ ေရာက္သြားခ်ိန္မွာ အေမ႔အေျခအေနဟာ ကၽြန္ေတာ္ထင္သေလာက္ မဆိုးရြားတာကို ဝမ္းေျမာက္စြာ ေတြ႕လိုက္ရတယ္။ အေမ႔ေဘးမွာ အသက္၃၀အရြယ္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးက အေဖာ္ျပဳေပးေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔ကိုျမင္ေတာ႔ အေမက အိပ္ေနရာကေန ဝမ္းပန္းတသာ ျပံဳးျပ ႀကိဳဆိုခဲ႔တယ္။
"အံမေလး.. သားကို ေတြ႕ရတာ ခံစားေနရတဲ႔ ေရာဂါေဝဒနာေတြကို ယူပစ္လုိက္ သလိုပါပဲလား။ အေမ႔စိတ္ေတြက အစ ေပါ႔ပါးသြားတယ္ သားရယ္။ သား ျပန္လာမယ္ ၾကားကတည္းက အေမ႔ေရာဂါ တစ္ဝက္ေလာက္ သက္သာသြားတာ"
အေမ႔စကားနားေထာင္ျပီး ကၽြန္ေတာ္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေနမိတယ္။

"အေမ႔ဆီျပန္မလာတာ ၇ႏွစ္ေလာက္ေတာင္ ရွိျပီ သားရယ္။ ေနႏိုင္လိုက္ပါဘိ။ သားက အေမသံုးဖို႔စြဲဖို႔ ကန္ေတာ႔ေငြေလး လစဥ္  ပို႔ေပးရံုနဲ႔ လံုေလာက္ျပီ ထင္ေနတာကိုး။ ၇ႏွစ္ လံုးလံုး သားမရွိဘဲနဲ႔ အေမ အထီးက်န္လိုက္တာ။ ေဟာဒီ ေဘးက ႏုႏု အေဖာ္ျပဳေပးလို႔သာ ေတာ္ေတာ႔တယ္။"
ေျပာေျပာဆိုဆုိနဲ႔ အေမက အဲဒီအမ်ိဳးသမီးနဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးခဲဲ႔ပါတယ္။

"ႏုႏုက နယ္က ေျပာင္းလာတဲ႔ သူမျပဳဆရာမေလးေလ။ အေမဝတ္ျပဳေနၾက ဘုရားေက်ာင္းမွာ ေတြ႕တာပဲ။ အေမ႔ကို အျမဲတမ္း လာျပီး ၾကည္႔ရႈေစာင္႔ေရွာက္တယ္။ အခု ေနမေကာင္းေတာ႔လည္း ခ်ီး၊ေသးက အစ မရြံမရွာ အကုန္လုပ္ေပးတာ။ ႏုႏု ေက်းဇူးေၾကာင္႔ ခုလို ျမန္ျမန္ေနေကာင္းလာတာပဲေလ"
အေမက မေမာႏိုင္ မပန္းႏိုင္ ႏုႏုရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူးေတြကို တစ္လံုးခ်င္း အားယူျပီး ေျပာျပေနခဲ႔တယ္။

"ႏုႏုက တစ္ေကာင္ၾကြက္။ ေဆြမ်ိဳး သားခ်င္းလည္း ရွိရွာေတာ႔တာ မဟုတ္ဘူး။ အေမက ႏုႏုကို သမီးလို ခ်စ္တယ္။ ႏုႏုကလည္း အေမ႔ကိုဆို အေမအရင္းတစ္ေယာက္လုိပဲ ေကာင္းရွာတယ္။ ႏုႏုကို အေမ႔သမီးသာ ျဖစ္လိုက္ပါေတာ႔လို႔ ဆုေတာင္းရတာလည္ အႀကိမ္ႀကိမ္"
အေမ႔စကားအဆံုးမွာ အေမ႔မ်က္ႏွာကို ၾကည္႔လိုက္မိတယ္။ အေမ႔မ်က္လံုးေတြက တစ္ခုခုကို သြယ္ဝိုက္ျပီး ေျပာခ်င္ေနသလိုလို။ ခရီးေရာက္မဆိုက္ ကၽြန္ေတာ္႔ကို ႏုႏုနဲ႔ ေရလာေျမာင္းေပးလုပ္ေနတာေတာ႔ မဟုတ္တန္ေကာင္းပါဘူးေလလို႔ ေျဖေတြးလိုက္ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔မွာ ဆိုဖီယာနဲ႔သားေလး ရွိေနတာ အေမမွ မသိတာပဲ။ အခ်ိန္ေကာင္း တစ္ခုကို ေစာင္႔ျပီး အေမ႔ကိုဖြင္႔ေျပာရမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ႔တယ္။

***
ကၽြန္ေတာ္ျပန္ေရာက္ေနတာ ၆လေက်ာ္ရွိသြားျပီးတဲ႔ေနာက္၊ သေဘၤာျပန္တက္ရခ်ိန္မွာ ဆက္မလိုက္ျဖစ္ေတာ႔ဘဲ  စီးပြားေရးလုပ္ငန္းအေသးစားေလးတစ္ခု စတင္ဖို႔ ျပင္ဆင္ခဲ႔တယ္။ အေမ႔က်န္းမာေရးကို ငဲ႔ကြက္ျပီး အေမနဲ႔အတူခဏေနေပးဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ႔ရတယ္။  အေမ နည္းနည္းက်န္းမာလာမွပဲ အေျခအေနကို ၾကည္႔ျပီး ဆိုဖီယာတို႔ သားအမိအေၾကာင္းကို ေျပာျပေတာ႔မယ္လို႔ ေတြးခဲ႔တယ္။သူမဆီ ဖုန္းဆက္ျပီး အက်ိဳးအေၾကာင္းေတြကို ေျပာျပေတာ႔ သူမက နားလည္ခဲ႔ပါတယ္။ သူမတို႔ သားအမိကို စိတ္မပူဖို႔  မွာရွာတယ္။ သူမလည္း က်ဴတာဘဝကေန ရာထူးတက္သြားျပီဆိုတာရယ္၊ လခေကာင္းေကာင္း ရေနျပီဆိုတာကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ ဝမ္းသာေအာင္ ေျပာျပရွာတယ္။ သားလည္း မူၾကိဳတက္ေနျပီဆိုတာေတြပါ သိခဲ႔ရတယ္။

ျပီးေတာ႔ အေနနီးစပ္မႈကေန ႏုႏုအေပၚ သံေယာဇဥ္ေတြ မျဖစ္မိေအာင္ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ဆင္ျခင္ျပီး ေနထိုင္ခဲ႔ပါတယ္။ ႏုႏုက အေမ႔ကို အနီးကပ္ျပဳစုေပးဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္မွာပဲ ေနျပီး အေမနဲ႔အတူတူ အိပ္တယ္။ အေမကိုယ္တိုင္ကလည္း ႏုႏုကို အေဆာင္မွာ ျဖစ္သလို မေနေစခ်င္ဘဲ အိမ္မွာေနေစခ်င္ေနလို႔ ႏုႏုက လိုက္ေလ်ာခဲ႔တာပါ။

***

ေနာက္ပိုင္းမွာ  ႏုႏုဟာ အေမ ခ်ီးက်ဴးသလို စိတ္ေကာင္း ေစတနာရွိတဲ႔ အမ်ိဳးသမီး တစ္ဦးျဖစ္တယ္ဆိုတာ သိလာရတယ္။ ေလာဘ၊မာန၊ ေဒါသေတြ ကင္းစင္ေနျပီး ႏုုႏု မ်က္ႏွာေပၚမွာ တင္႔တယ္တဲ႔ အျပံဳးေလး တစ္ပြင္႔သာရွိတယ္။ သာမန္ ရြက္ၾကမ္းေရက်ိဳ ရုပ္ရည္မ်ိဳးေပမယ္႔ ျဖဴစင္တဲ႔ စိတ္ထားေလးေၾကာင္႔ ႏုႏု မ်က္ႏွာေလးဟာ ၾကည္လင္ ဝင္းပေနပါတယ္။ ဘုရားသခင္က ႏုႏုကို လူေတြကိုကူညီေစာင္႔ေရွာက္တတ္တဲ႔ စိတ္ထားမ်ား လက္ေဆာင္ေပးထားသလားလို႔ ေတြးမိရေလာက္ေအာင္ ႏုႏုက ပရဟိတစိတ္ဓာတ္ ထက္သန္သူျဖစ္တယ္။

"ဘာေၾကာင္႔မ်ား သူတစ္ပါးကို ကူညီရဖို႔ဆိုရင္ သိပ္ကို အားတက္သေရာ ျဖစ္ေနရတာလဲ ႏုႏု"
သက္ၾကီးရြယ္အုိ ေစာင္႔ေရွာက္ေရး ေဂဟာတစ္ခုကို ႏုႏုနဲ႔အတူ ပထမဆံုးအႀကိမ္ လုပ္အားေပးလိုက္သြားျပီး အျပန္မွာ ကၽြန္ေတာ္ ေမးခဲ႔ဖူးတယ္။
"ဟိုး ကၽြန္မ ငယ္ငယ္ေလးတုန္းကေပါ႔၊ လူေတြကို ကူညီေစာင္႔ေရွာက္ရမယ္။ လူေတြကို ကိုယ္ခ်င္းစာနာတတ္ရမယ္လို႔  ဝတ္ျပဳေနက် ဘုရားေက်ာင္းမွာ ေတြ႕ရတတ္တဲ႔ မာသာတစ္ေယာက္က အျမဲဆံုးမခဲ႔တယ္"

"ျပီးေတာ႔ မာသာထရီဇာကို ကၽြန္မခ်စ္တယ္။ သူ႔လို စိတ္ထားမ်ိဳး ပိုင္ဆိုင္ခ်င္တယ္။" “ လူေတြကို ကၽြန္မတို႔ ဘယ္ေလာက္လုပ္ေပးႏိုင္တယ္ဆိုတာ အဓိက မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္မတို႔ လုပ္ေပးလိုက္တဲ႔အေပၚ ေမတၱာတရား ဘယ္ေလာက္ထည္႔ပါေပးႏိုင္လည္း ဆိုတာသာ အဓိကလို႔ သူဆိုခဲ႔ဖူးတယ္ေလ"
"အဲတာေတြေၾကာင္႔  ပရဟိတလုပ္ရတာကို ကၽြန္မစိတ္ပါဝင္စားလာခဲ႔တယ္။ လူေတြကို ကၽြန္မတတ္ႏိုင္သေလာက္ ေမတၱာတရားအျပည္႔နဲ႔ ကူညီခ်င္တယ္။ ေနာက္ေတာ႔ ပရဟိတလုပ္ရတာဟာ ကၽြန္မရဲ႕ ဝါသနာတစ္ခုလိုကို ျဖစ္လာေတာ႔တာပဲ"
ကၽြန္ေတာ္႔အေမးကို ႏုႏုဟာ အသံ အနိမ္႔၊အျမင္႔၊အတက္၊အက် မွန္မွန္နဲ႔ ခပ္တိုးတိုးေလး ျပန္ေျဖခဲ႔တယ္။ ျပီးေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္႔အေမရဲ႕ အေျခအေနမွန္ကိုလည္း ေျပာျပခဲ႔တယ္။

"ေဒၚေဒၚက နဂိုကတည္းက ႏွလံုးေရာဂါ အခံရွိတယ္ မဟုတ္လား။ အဲဒီကေန ေသြးတိုးျဖစ္တယ္။ အဲေနာက္ ေလျဖတ္သြားတယ္။ ေန႔စဥ္လႈပ္ရွား သြားလာေနခဲ႔တဲ႔ လူတစ္ေယာက္က ေလျဖတ္ျပီး အိပ္ရာထဲမွာ လဲေနရတယ္ဆိုေတာ႔ ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္ဓါတ္က်တာေပါ႔။ ရွင္ ျပန္မလာခင္အခ်ိန္အထိ သူ႔ေရာဂါအေျခအေနနဲ႔ စိတ္အေျခအေနဟာ ေတာ္ေတာ္ေလး ဆိုးရြားေနခဲ႔တာ။ ရွင္ျပန္လာမယ္ဆိုတာ သူ ေသခ်ာသိျပီးမွ နည္းနည္းေလး ထူထူေထာင္ေထာင္ ျဖစ္လာတာပါ။ သားစိတ္ေၾကာင္႔ ေနေကာင္းသလိုလို၊ ေရာဂါအေျခအေန တိုးတက္သလိုလို ထင္ရေပမယ္႔ လက္ေတြ႕မွာ တကယ္တမ္း ေနျပန္ေကာင္းဖို႔က ထင္သေလာက္ မလြယ္ကူပါဘူး။  တကယ္ကို အတိမ္းအေစာင္း မခံႏိုင္ပါဘူး ရွင္။ ဒါေၾကာင္႔ ေဒၚေဒၚ႔အနားမွာ ေနထိုင္ျပဳစုျပီး ေဒၚေဒၚ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ထားဖို႔၊ အတတ္ႏိုင္ဆံုး သူ႕ဆႏၵေတြကို လိုက္ေလ်ာေပးဖို႔ ကၽြန္မက ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္" 
ႏုႏု စကားေတြကို နားေထာင္ျပီး သက္ျပင္းသာ ခ်ႏိုင္ခဲ႔ေတာ႔တယ္။

ဒီအတိုင္းဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ဆိုဖီယာ အေၾကာင္း အေမ႔ကို ဘယ္လိုမွ ဖြင္႔ေျပာလို႔ ရမွာ မဟုတ္ေတာ႔ပါဘူး။ ဒါျဖင္႔  ဆိုဖီယာနဲ႔ တစ္သက္လံုး ေဝးရေတာ႔မွာလား။ ခ်စ္ရေသာ ဆိုဖီယာ၊ ေသြးမွျဖစ္ေသာ သားနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ မေဝးခ်င္ပါ။" ကၽြႏ္ုပ္ကို ေစာင္႔မၾကည္႔ရႈေတာ္ မူပါ ဘုရားသခင္။ လမ္းမွန္ကို ျပေပးေတာ္မူပါ ။" ရင္ထဲမွာ ဘုရားသခင္ကို အက်ယ္ေလာင္ဆံုး တိုင္တည္ေနမိေပမယ္႔ လက္ေတြ႕မွာ ႏုႏုကိုသာ ေငးၾကည္႔ေနႏိုင္ခဲ႔ပါတယ္။

အဲဒီညတုန္းက ကၽြန္ေတာ္ အေမ မသိေအာင္ အိပ္ခန္းထဲမွာ အရက္ျပင္းေတြ ေသာက္ရင္း ဆိုဖီယာတို႔သားအမိကုိ တိုင္တည္ ငိုေၾကြးေနခဲ႔မိတယ္။

"ကိုယ္႔ကို ခြင္႔လႊတ္ပါ ဆိုဖီယာ"
"မင္းကို သူ႔ဘဝရဲ႕ အတြင္းနက္နက္ထိ ေခၚေဆာင္မသြားႏိုင္ေသးတဲ႔ မင္းေယာက်ၤားကို ခြင္႔လႊတ္ပါ "
***

ဒီလိုနဲ႔ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္အခ်ိန္မွာ အေမက ကၽြန္ေတာ္႔ကို လူပ်ိဳၾကီး ဘဝနဲ႔ အရိုးမထုတ္ေစလိုေၾကာင္း၊ ကၽြန္ေတာ္႔ေနာင္ေရး စိတ္ေအးေစလိုေၾကာင္း၊ ျပီးေတာ႔ ႏုႏုကို လက္ဆက္ေစလိုေၾကာင္း ေျပာခဲ႔တယ္။ ႏုႏုကိုလည္း ဒီအေၾကာင္းေတြ ေျပာျပျပီးျပီလို႔ ဆိုခဲ႔တယ္။  ႏုႏုကို တစ္ေကာင္ၾကြက္ တစ္မ်က္ႏွာငယ္မို႔ အေမက သနားတယ္။ အေမ႔အေပၚ ဂရုတစိုက္နဲ႔ ေစာင္႔ေရွာက္တာေတြေၾကာင္႔လည္း သမီးေလး တစ္ေယာက္ကို ခ်စ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ႏုႏုကို ေဆြရင္း၊မ်ိဳးရင္းျဖစ္သြားေအာင္ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ လက္ဆက္ေပးခ်င္ခဲ႔တယ္။

အေမ႔ဆႏၵကို လိုက္ေလ်ာပါ သားလို႔ အေမဆိုခဲ႔တုန္းက ကၽြန္ေတာ္႔ရင္ေတြ ကြဲေၾကမတတ္ နာက်င္ခဲ႔ရပါတယ္။ ဆိုဖီယာရယ္၊ သားေလးရယ္ကို ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္တယ္။ ဒါေပမယ္႔ ကၽြန္ေတာ္႔ဘဝမွာ သူတို႔ေတြရွိေနပါတယ္လို႔ အေမ႔ကို မေျပာရဲခဲ႔ပါဘူး။ အေမသာ သိသြားရင္ စိတ္ဆင္းရဲရလိမ္႔မယ္။ အေမ႔ကို ေသတြင္းႏႈတ္ခမ္းဝ ပို႔ေပးလိုက္သလို ျဖစ္မွာ ကၽြန္ေတာ္ ေၾကာက္ေနခဲ႔တယ္။

ရက္ေပါင္းမ်ားစြာ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ေယာက္တည္း က်ိတ္ျပီး စိတ္ေသာက ေရာက္ေနခဲ႔ရတာေပါ႔။
ႏုႏုသေဘာကေတာ႔ အေမ႔သေဘာနဲ႔ ထပ္တူက်ေနခဲ႔တယ္။ ဒါေပမယ္႔ ႏုႏုဟာ ကၽြန္ေတာ္႔ကို ခ်စ္လို႔ အေမ႔ဆႏၵကို လိုက္ေလ်ာတာ မဟုတ္မွန္း ကၽြန္ေတာ္သိပါတယ္။ ႏုႏုဟာ ပရဟိတစိတ္ဓါတ္ ထက္သန္ေပမယ္႔ အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္ကို ခ်စ္ခင္တတ္မယ္႔၊ အခ်စ္ကိုအလွအပတစ္ခုလို ခံစားတတ္မယ္ ႔ သူမ်ိဳးမဟုတ္ပါဘူး။ ႏုႏုဟာ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္းကို ဘဝမွာ လုပ္ေဆာင္ရမယ္႔ အမႈကိစၥတစ္ခုလို႔သာ သေဘာထားသူပါ။ ဒါေပမယ္႔ ႏုႏုနဲ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳလိုက္ရင္ သာယာေအးခ်မ္းတဲ႔ ဘဝတစ္ခုကို ႏုႏုက ေပးႏိုင္လိမ္႔မယ္ ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္သိေနခဲ႔ပါတယ္။ ႏုႏုက သားကိုသခင္၊ လင္ကိုဘုရားလို ထားမယ္႔ အမ်ိဳးသမီးမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ကၽြန္ေတာ္႔စကားေတြကို ျငင္းဆိုျခင္း ျပဳမွာမဟုတ္သလို ကၽြန္ေတာ္႔ဆႏၵတိုင္းကိုလည္း လုိက္ေလ်ာမယ္႔သူ ျဖစ္တယ္။ျပီးေတာ႔ အေမဟာ ႏုႏုကို လိုအပ္ေနသူပါ။ ႏုႏုရဲ႕ ဂရုစိုက္ျပဳစုမႈေၾကာင္႔သာ  စိတ္ခ်မ္းသာျပီး အေမ႔က်န္းမာေရးအေျခအေနဟာ မဆိုးရြားလာတာေပါ႔။ တစ္နည္းအားျဖင္႔ ႏုႏုဟာလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေက်းဇူးရွင္ပါပဲ။
ကၽြန္ေတာ္ မရွိေတာ႔ရင္ ဆိုဖီယာနဲ႔သားေလး ဘယ္လိုမ်ားေနထိုင္ရွာမလဲ ေတြးမိခဲ႔ပါတယ္။ သူမဟာ ထက္ျမက္သူ၊ ျပီးေတာ႔ သြက္လက္တဲ႔ အမ်ိဳးငယ္ တစ္ဦးျဖစ္လို႔ သူမ ဘာေတြဆက္လုပ္မယ္၊ ဘယ္လိုတုန္႔ျပန္မယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ မခန္႔မွန္းတတ္ခဲ႔ပါဘူး။ သူမဆီကို ဒီအေၾကာင္းအရာေတြ အကုန္လံုး ဖြင္႔ေျပာျပဖို႔ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ ယူခဲ႔ရပါေသးတယ္။

***

ကၽြန္ေတာ္ ေျပာျပေနသမွ်ကို ဖုန္းတစ္ဖက္ကေန သူမက တိတ္ဆိတ္စြာ နားေထာင္ေနခဲ႔တယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔စကားေတြ ဆံုးသည္အထိ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ နားေထာင္ေနခဲ႔တာပါ။
"ကၽြန္မ ရွင္နဲ႔ လက္ထပ္လိုက္ကတည္းက တစ္ေန႔ေန႔ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ဒီလိုမ်ိဳး အေျခအေနေတြ ၾကံဳလာႏိုင္တယ္လို႔ ေတြးျပီးသားပါ"

"ကၽြန္မေမွ်ာ္လင္႔ထားတာထက္ အမ်ားၾကီး ေနာက္က်ခဲ႔ပါတယ္။ ဒီအတြက္ ရွင္႔ကိုေတာင္ ေက်းဇူးတင္ေနရပါေသးတယ္"
"ဟိုးတုန္းကသာ ဒီစကားေတြကို ရွင္ေျပာခဲ႔ရင္ သားတစ္ေယာက္နဲ႔ အေတာ္ကို ကသီလင္တ ႏိုင္ရမွာပါ"

"အခု ကၽြန္မလည္း လစာေကာင္းေကာင္း ရျပီး တင္႔တယ္တဲ႔ အလုပ္တစ္ခု ရွိေနျပီ။ သားဟာလည္း မူလတန္းေတာင္ တက္ေနျပီေလ "

တုန္လႈပ္ျခင္းမရွိ၊ ဆူပူေအာ္ဟစ္ျခင္းမရွိပဲ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားသလို ေအးခ်မ္းစြာ သူမ တုန္႔ျပန္ခဲ႔ေတာ႔ အသစ္တစ္ေယာက္ကို ေစာစီးစြာ ေတြ႔သြားခဲ႔ျပီလားလို႔ ရိုင္းျပစြာ ေတြးမိခဲ႔ေသးတယ္။

"ကၽြန္မ အခ်စ္သစ္ေတြ႕ေနလို႔ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ကၽြန္မကို ရွင္ အမ်ားၾကီး ကူညီခဲ႔ျပီးျပီ။ ကၽြန္မဘဝကို ကယ္တင္ခဲ႔တယ္။ က်နေသခ်ာတဲ႔ ဘဝတစ္ခုေရာက္ေအာင္ ပံ႕ပိုးေပးခဲ႔တယ္။ လံုေလာက္ေနပါျပီ"

"ရွင္႕အေမ ေနမေကာင္းလို႔ ျပန္သြားကတည္းက ကၽြန္မ ႀကိဳတင္တြက္ဆထားတဲ႔အခ်ိန္ ေရာက္လာေတာ႔မယ္လို႔ သိေနခဲ႔ပါတယ္။ ကၽြန္မ စိတ္ေတြက ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈ ေအာက္မွာ ရွိေနပါတယ္"

"ရွင္ စိတ္ခ်၊လက္ခ်နဲ႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေနပါ။ တကယ္လို႔.. ရွင္႔ကို ကြာရွင္းေပးဖို႔ လိုအပ္တယ္ဆိုရင္ ..."
သူမ စကားေတြ မဆံုးခင္မွာ ကၽြန္ေတာ္ အလန္႔တၾကား တားဆီးခဲ႔မိပါတယ္။ သူမက နားလည္စြာပင္ ေျပာလက္စ စကားေတြကို ရပ္ထားခဲ႔တယ္။

"ကၽြန္မ ရွင္႔ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ေခ်ာေမာလွပျပီး သိပ္ကိုခ်စ္စရာေကာင္းတဲ႔ သားေလးတစ္ေယာက္ကို တစ္သက္တာ လက္ေဆာင္အျဖစ္ ခ်န္ထားခဲ႔လို႔ပါ။ သားေလးကို တစ္ဦးတည္းမိခင္အျဖစ္ ဂုဏ္ယူစြာနဲ႔ ကၽြန္မ ျပဳစု၊ ပ်ိဳးေထာင္ဦးမယ္"

သူမ စကားေတြ နားေထာင္ရင္း ကၽြန္ေတာ္ မ်က္ရည္ေတြမဆည္ႏိုင္ခဲ႔ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္႔ငိုသံေတြကို သူမ ၾကားသြားခဲ႔တယ္။

"ရွင္ မငိုပါနဲ႔။ ကၽြန္မလည္း ငိုမေနပါဘူး။ ကၽြန္မအတြက္ သားေလးဟာ အင္အားတစ္ရပ္ပါ။ ဟိုတုန္းကလို ထစ္ခနဲရွိရင္ ငိုတတ္တဲ႔သူ မဟုတ္ေတာ႔ပါဘူး"
သူမကေတာင္ ကၽြန္ေတာ္႔ကို ေျဖသိမ္႔ေနခဲ႔ပါေသးတယ္။

"ကၽြန္မ ရွင္႔ကို လြမ္းဆြတ္ခဲ႔တဲ႔အခါ မ်က္ရည္က်မိမွာပါ။ သားက ရွင္႔အေၾကာင္းေမးတဲ႔အခါလည္း အလွပဆံုး အေျဖေတြေပးရင္း မ်က္ရည္က်မိဦးမွာပါပဲ။ ဒါေပမယ္႔ ရွင္႔ကိုနားလည္တဲ႔ အတြက္၊ သားေလးအတြက္ ရွင႔္ကို လြမ္းဆြတ္တိုင္း ကၽြန္မဘဝကို သတိၱအျပည္႔နဲ႔ ရင္ဆိုင္မယ္"

အခ်ိန္တိုေလးအတြင္းမွာ သူမဟာ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ရင္႔က်က္သြားခဲ႔ပါတယ္။ အဲဒီေန႔က သူမနဲ႔ ၾကာျမင္႔စြာ စကားေျပာျဖစ္ခဲ႔တယ္။ သူမက ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ႏုႏု အဆင္ေျပေစဖို႔ ဆုမြန္ေကာင္းေတြ ေတာင္းေပးမယ္ဆိုတဲ႔ အေၾကာင္း ေျပာခဲ႔ေသးတယ္။

***

ႏုႏုနဲ႔ကၽြန္ေတာ္ ၁၉၉၅ခုႏွစ္ရဲ႕ ေဆာင္းလအစမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဝတ္ျပဳေနၾက ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းမွာပဲ လက္ထပ္ခဲ႔ၾကတယ္။ အဲဒီေန႔က အေပ်ာ္ဆံုးသူဟာ အေမပါ။ လာသမွ် ဧည္႔သည္ေတြကို အျပံဳးလိႈင္လိႈင္သံုးျပီး ဘီးတပ္ကုလားထိုင္ေပၚကေန အေမက ႏႈတ္ဆက္ေနခဲ႔တယ္။ ရိုးရွင္းတဲ႔ အျဖဴေရာင္ ဝတ္စံုေလးကို ဝတ္ထားတဲ႔ ႏုႏုဟာ မဂၤလာသတို႔သမီးေလး တစ္ေယာက္လို ထူးကဲစြာ လွပေနျခင္း မရွိသလို၊ ထူးကဲစြာ စိတ္လႈပ္ရွား ေပ်ာ္ရႊင္ေနျခင္းလည္း မရွိခဲ႔ပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ႏုႏုဟာ တည္ျငိမ္ရင္႔က်က္စြာ က်က္သေရရွိေနျပီး ႏုႏု မ်က္လံုးေတြဟာလည္း အေရာင္တစ္မ်ိဳးေတာ႔ ထူးျခားစြာ ေတာက္ပေနတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ထင္ခဲ႔ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ႔ အသက္အရြယ္အရ အျပံဳးတုေတြကို ခန္႔ျငားစြာ တပ္ဆင္ေနတတ္ခဲ႔ပါျပီ။
***

ႏုႏုနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ အိမ္ေထာက္သက္ ၅ႏွစ္ေက်ာ္ခဲ႔ပါျပီ။ အခုခ်ိန္ထိ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ သား၊သမီးရတနာ မထြန္းကားေသးပါဘူး။ အေမကေတာ႔ ေျမးခ်ီခ်င္ေသးတယ္ဆိုကာ အရင္ကထက္ပိုျပီး က်န္းမာေရး ေကာင္းလာခဲ႔ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြဟာလည္း ေအာင္ျမင္ခဲ႔တယ္။ ဒါေၾကာင္႔လည္း ဆိုဖီယာက မလိုအပ္ပါဘူးဆိုေနတာေတာင္ သားရဲ႕ေက်ာင္းစရိတ္အတြက္ မုန္႔ဖိုးေတြ လစဥ္ပို႔ေပးေနခဲ႔တယ္။ သားဟာ အခုဆိုရင္ အလယ္တန္းေတာင္ တက္ေနပါျပီ။  ႏုႏုနဲ႔အတူ သားသမီး မရလည္း ကၽြန္ေတာ္က ဝမ္းနည္းမေနပါဘူး။ အေဝးက သားတစ္ေယာက္ကို လွမ္းခ်စ္ေနရတာနဲ႔တင္ ျပည္႔စံုေနပါျပီ။ ကၽြန္ေတာ္႔ဘဝမွာ ဆိုဖီယာတို႔ ရွိေနတယ္ဆိုတဲ႔အေၾကာင္း ႏုႏုကို ဖြင္႔မေျပာခဲ႔တာကေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ရဲ႕ မပြင္႔လင္းမႈတစ္ခုသာ ျဖစ္မွာပါ။ ဒါဟာ ႏုႏုကို သစၥာေဖာက္ေနတာလို႔ေတာ႔ မထင္မိပါဘူး။ ႏုႏုနဲ႔အတူ သဟဇာတျဖစ္ေအာင္ ေနေပးရင္း အိမ္ေထာင္႔တာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္ေပးေနတာကိုက ႏုႏုအေပၚ လင္၊ေယာက်ၤားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ သစၥာရွိေနျခင္းလို႔ ထင္ပါတယ္။
***

ဒီအေၾကာင္းေတြ အားလံုးကုိ အခုလိုမ်ိဳး ဘုရားေက်ာင္းလာတိုင္း ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ေတြးမိေလ႔ရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔ ခံစားခ်က္ အစစ္အမွန္၊ ဆိုဖီယာတို႔သားအမိေပၚထားတဲ႔ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၊ ႏုႏုအေပၚ တည္လိုတဲ႔ သစၥာတရား၊ အေမ႔အေပၚ ေပးအပ္ခ်င္တဲ႔ ဂရုဏာ၊ ဒါေတြ အားလံုးကို ဘုရားသခင္သာ အသိဆံုးပါ။

နာရီကို ၾကည္႔လုိက္ေတာ႔ ညေနေတာင္ အေတာ္ေစာင္းေနခဲ႔ပါျပီ။ ႏုႏုကို မိဘမဲ႔ကေလးမ်ားေက်ာင္းမွာ သြားႀကိဳရဦးမယ္ေလ။ကၽြန္ေတာ္ျပန္မွ ျဖစ္ေတာ႔မယ္။ မျပန္ခင္ ဝတ္ျပဳျဖစ္ခဲ႔တယ္။
"အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင္႔ အက်ိဳးတို႔ ျဖစ္လာရသည္"
"အကၽြႏ္ုပ္ရင္တြင္းမွ သစၥာတရားကို ကိုယ္ေတာ္သာ အသိဆံုးျဖစ္၏။"
"အကၽြႏု္ပ္သည္ ဆိုဖီယာတို႔ သားအမိအေပၚ မပ်က္ယြင္းေသာ ေမတၱာေရယဥ္မ်ား အစဥ္စီးဆင္းျမဲ စီးဆင္းေနသူ ျဖစ္သည္။"
"ဤမွန္ကန္ေသာ သစၥာစကားေၾကာင္႔ အကၽြႏု္ပ္ကို လြမ္းဆြတ္၍ က်ဆင္းမည္ျဖစ္ေသာ သူမႏွင္႔ သားေလး တို႔၏မ်က္ရည္ ေျမမခပါေစနဲ႔ အဖဘုရားသခင္"
"အာမင္"

ေလးစားစြာျဖင္႔
ျမတ္ပန္းႏြယ္

48 comments:

သူရိန္ said...

အရမ္းေကာင္းတဲ႔ ဇာတ္လမ္းေလးပါ။ အေရးအသားကလည္း အရမ္းကို ညက္ေညာျပီး ဆြဲေဆာင္မႈ ရွိပါတယ္။

အားေပးေနမယ္လို႔ ေျပာပါရေစ။

ျမတ္ပန္းႏြယ္ (Myat Pan Nwe) said...
This comment has been removed by the author.
ျမတ္ပန္းႏြယ္ (Myat Pan Nwe) said...

ေကာ္မန္႔ေတြအားလံုးကို Publishလုပ္ဖို႔အတြက္ ခလုတ္အႏွိပ္မွာ ခလုတ္ခ်င္းမွားႏွိပ္ျပီး အားလံုးကို ဖ်က္ခ်လိုက္မိပါတယ္။ ေကာ္မန္႔ေပးသြားသူ ၈ေယာက္နာမည္မွာလည္း ၇ေယာက္ကိုပဲ မွတ္မိလိုက္ပါတယ္။

သမီးစံ
လြမ္းပိုင္ရွင္
ေခ်ာကလက္ က်ဴးပစ္ေလး
Multi Vitamin
ဘူစြာကဗ်ာဆရာ
San Htun
THS နဲ႔
အမည္မမွတ္မိေတာ႔တဲ႔ တစ္ေယာက္တို႔ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္။

စာဖတ္ဖို႔ ေပးသြားတဲ႔အခ်ိန္နဲ႔ ေကာ္မန္႔ခ်န္ေပးခဲ႔တဲ႔ ေစတနာေတြအတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္။

ေလးစားစြာျဖင္႔
ျမတ္ပန္းႏြယ္

Lps said...

ျဖစ္တတ္ပါတယ္ဗ်ာ ထပ္ပီးအားေပးဖတ္ရႈခဲ့တယ္ေနာ္
ခင္မင္စြာျဖင့္ (လြမ္း)

SOE HTET said...

မၿမတ္ေရ.. စိတ္မရွိပါနဲ႔။ အသိေပးစရာ PM မရွိလို႔ ကြန္မန္႔မွာပဲ ေပးလိုက္တယ္။ ယပက္လက္နဲ႔ ယက္တာ လား ရေကာက္နဲ႔ ရက္တာလား။ ကြ်န္ေတာ္ထင္တာ. ရေကာက္နဲ႔ ရက္တယ္ ထင္တာပဲဗ်ာ။ နည္းနည္း စစ္ၾကည္႔ ေပးပါဦး။

ေၾကာင္ေအာ္ said...

သေဘၤာသားအခ်င္းခ်င္းမို႔ ဇာတ္ေကာင္ေနရာမွာ ကိုယ္ခ်င္းစာလို႔ ရတယ္။ အရမ္းေကာင္းပါတယ္။

ျမတ္ပန္းႏြယ္ (Myat Pan Nwe) said...

ကိုစိုးထက္..

စာလံုးေပါင္း ျပင္လိုက္ပါျပီရွင္။ အသိေပးတဲ႔အတြက္ ေက်းဇူးအမ်ားၾကီး တင္ပါတယ္။

ခင္မင္စြာျဖင္႔
ျမတ္ပန္းႏြယ္

လုလင္ေမာင္(ဝဲေလာင္) said...

ဝတၱဳေကာင္းေလး တစ္ပုဒ္ကိုလာဖတ္သြားပါခင္ဗ်ာ။
အဲ...တစ္ခုပဲ ကိုယ္မေရာက္ဖူးတဲ့ေဒသရယ္...
ကိုယ္နဲ႔အကၽြမ္းတဝင္မရွိတဲ့ ဘာသာစကားေတြေၾကာင့္
ဖတ္ရတာ နည္းနည္းေထာက္ေနသလိုပဲ....

သမီးစံ said...

တကယ္ဆို.ႏုႏုကိုအေၾကာင္းစုံေျပာျပလိုက္သင့္တာ
ဇာတ္ဆရာရယ္..ႏွလုံးမေကာင္းပါဘူးဆိုမွ
ေရာဂါတိုးအာင္.ျပဳေနေရာ့သလားကြယ္ း)
ေတာ္ပါျပီ..သေဘာၤသားဆို
စဥ္းစားမွျဖစ္ေတာ့မယ္ :P

အရမ္းေကာင္းတဲ့ရသ၀တၱဳေလးပါပဲအစ္မေရ

အားေပးလွ်က္ပါရွင္

ခ်စ္ခင္လွ်က္

သမီးစံ said...

တကယ္ဆို.ႏုႏုကိုအေၾကာင္းစုံေျပာျပလိုက္သင့္တာ
ဇာတ္ဆရာရယ္..ႏွလုံးမေကာင္းပါဘူးဆိုမွ
ေရာဂါတိုးအာင္.ျပဳေနေရာ့သလားကြယ္ း)
ေတာ္ပါျပီ..သေဘာၤသားဆို
စဥ္းစားမွျဖစ္ေတာ့မယ္ :P

အရမ္းေကာင္းတဲ့ရသ၀တၱဳေလးပါပဲအစ္မေရ

အားေပးလွ်က္ပါရွင္

ခ်စ္ခင္လွ်က္

ရဲလင္းျမတ္ said...

အေရးအသား အရမ္းညက္တယ္။ ေတာ္ေတာ္ေလး ေကာင္းပါတယ္။ ဆက္ျပီး ႀကိဳးစားေနပါလို႔ အၾကံျပဳပါတယ္။

mstint said...

စာေရးေကာင္းေတာ့ဇာတ္လမ္းေလးထဲေမ်ာသြားတယ္။
အဆံုးအထိဆြဲေခၚဖတ္ျဖစ္သြားတယ္ ျမတ္ေရ။
ပို႔စ္ေဟာင္းေလးေတြ ေမႊေနာက္ဖတ္သြားေသးတယ္ း)
စိတ္ဓာတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမပါေစကြယ္။

ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္

ညီရဲ said...

တမူထူးျခားတဲ့ ဇာတ္အိမ္ဖြဲ ့မႈေလးနဲ ့လြမ္းေမာဖြယ္ ဇာတ္လမ္းေလး တစ္ပုဒ္ပါဘဲ... ဆိုဖီယာကို ခ်ီးက်ဴးမိတယ္...

လင့္ပါ ခ်ိတ္သြားပါတယ္...

ေႏြေတးရွင္ (မင္းဧရာ) said...

အစ္မေရ...
၀တၳဳျဖစ္ပါေစဟုသာ ဆုေတာင္းပါတယ္။

အဲဒီလို ၀တၳဳမ်ိဳး အျပင္မွာတကယ္ရွိမယ္ဆိုရင္
ခံစားရသူဟာ ရူးသြားႏိုင္တယ္ေနာ္။

Unknown said...

ဇာတ္လမ္းေလးကလည္းေကာင္း...
ေရးသူကလည္းေတာ္...
ေမ်ာသြားတယ္ေဟ႔ူ...
နာ႔ နာမည္ပါတယ္ကြ..ေပ်ာ္လုိက္တာ.. :P

ခ်စ္ခင္လ်က္
Junemoe

Angelhlaing(May everybody be happy and healthy! said...

ၿမတ္က စာေရးတစ္ကယ္ေကာင္းတာပဲ စဆံုး စြဲေဆာင္မွဳ အၿပည့္နဲ႕ ..ေတာ္လိုက္တာေနာ္... အားက်မိတယ္..... ခံစားအားေပးလွ်က္ပါလို႕..

Anonymous said...

Nice novel .. good writing... :)
But, I don't like that kind of guy..
He should tell Nu Nu.. If so Nu Nu may reject him..
And he should tell his mom previous days.
He think he is a poor man in the plot. But I don't think so.

Theingar Kyaw

ခ်ယ္ရီေျမ said...

ျမန္ပန္းႏြယ္ရဲ႕ စာေတြက ဖတ္လုိ႔အေတာ္ေကာင္းတာပဲ။ ဆုိဖီရာေနရာကေန ခံစားၿပီးေရးထားတာလား၊ ႏုႏုေနရာကေန ခံစားၿပီး ေရးထားတာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ခင္ေမာင္စြန္းေနရာကေနလား...ကြယ္၊ ဇာတ္အိမ္က အရမ္းေကာင္းတာပဲ...။

ခ်မ္းေျမ့ပါေစေၾကာင္း
ခ်ယ္ရီေျမ

khin oo may said...

ဟိုသားအမိကုိသနားတယ္။ ခင္ဗ်ားသိတ္ရက္စက္တယ္ဗ်ာ။

ရွစ္္နယန္းစြန္ said...

အမွားေတြအတြက္အရမ္းကုိ ေနာင္တရေနမိတယ္။ အခ်စ္ဦး တစ္ေယာက္ထဲကိုပဲ အၿမဲခ်စ္ေတာ့မယ္လုိ႔ဆုံးၿဖတ္လုိက္ၿပီ။ ဆုိဖီယာလုိ အၿဖစ္မခံႏုိင္ဘူး။ သားေလးက အရမ္းသနားဖုိ႔ေကာင္းတယ္ေနာ္။ ၿမတ္ပန္းႏြယ္စာေတြကုိ အခုမွဖတ္မိတာေနာင္တရတယ္ဗ်ာ။ ေနာက္အၿမဲ အားေပးသြားမယ္ေနာ္။

ျမေသြးနီ said...

ျမတ္ေရ...
အစမွအဆံုးတိုင္ ဆြဲေခၚသြားတဲ့ လက္ရာေျမာက္ ရသ၀တၱဳေလးပါဘဲ။ ဆက္ၿပီး အရွိန္မပ်က္ဆက္ေရးဖို႔ တိုက္တြန္းပါရေစညီမေရ..။

rose of sharon said...

ဇာတ္လမ္းေလးကိုသေဘာက်တယ္... ဇာတ္ေကာင္ကိုေတာ႔မၾကိဳက္ဘူးကြယ္....

အလင္းသစ္ said...

အလြမး္ျဖင့္ ရက္လုပ္ထားေသာ မ်က္ရည္စက္မ်ား အေၾကာင္း တနင့္တနဲၾကီး ဖတ္ရႈသြားပါတယ္ဗ်ာ။။ တကယ္ကိုေကာင္းတဲ့ ဇာတ္လမ္းေလးပါပဲ။။

ေထာ္ဦး said...

မမျမတ္ေရ...
ဒီတစ္ေခါက္ေတာ့ နည္းနည္းေ၀ဖန္ခ်င္ပါတယ္
ကြန္မန္ ့ေပးတဲ့တစ္ေယာက္ေမးသလို ဘာလို ့ေခါင္းစဥ္ကုိ
ကိုယ္တိုင္မေပးတာလဲ..ျပီးေတာ့ ေခါင္းစဥ္က သမရိုးက်ဆန္ေနသလိုပါပဲ..စာဖတ္ပရိသတ္ကို ဆြဲေခၚႏိုင္ဖို ့ ေခါင္းစဥ္က ဆြဲေဆာင္မႈရိွရင္ပိုေကာင္းမွာပါ
(ေခါင္းစဥ္ကို ကိုယ္တိုင္လည္းေပးရမယ္ေနာ္)
ေနာက္တစ္ခ်က္ေမးခ်င္တာက စာေရးဆရာမ မိုးမိုး(အင္းလ်ား)စာေတြကို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဖတ္ဖူးသလားလို ့ပါ။ေရးတဲ့အေႀကာင္းအရာေတြက ေႀကကြဲစရာေတြ ျဖစ္ေနလို ့ပါ။တတ္ႏိုင္ရင္ စာေရးဆရာမ
မစႏၵာေရးတဲ့စာေလးေတြကို ဖတ္ေစခ်င္ပါတယ္။သူေရးတဲ့ စာေတြက ဟာသနဲ ့ ဘ၀အေမာေတြကို ေရာယွက္ျပီး ေရးသားထားလို ့ပါ။
(ဒီလို ညႊန္းလိုက္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္က ဆရာမ မစႏၵာ
ရဲ ့ စာဖတ္ပရိသတ္ပါလို ့ ၀န္ခံပါရေစ)
ေနာက္ထပ္လည္း စာေကာင္းေပမြန္ေတြ ေရးသားႏိုင္ပါေစလို ့ ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းေပးရင္း ေနာက္တစ္ခါမွပဲ အႀကံဥာဏ္ေကာင္းကို
ေပးပါဦးမယ္ခင္ဗ်ာ......
ခင္မင္စြာျဖင့္
ေထာ္ဦး(ဘားအံကြန္ပ်ဴတာ)

အျဖဴေရာင္နတ္သမီး said...

ဇာတ္လမ္းေကာင္းေလး ဖတ္ရႈသြားပါတယ္...
အစဥ္အားေပးလွ်က္..

အျဖဴေရာင္နတ္သမီး said...

ဇာတ္လမ္းေကာင္းေလး ဖတ္ရႈသြားပါတယ္...
အစဥ္အားေပးလွ်က္..

ေမာင္သီဟ said...

ပုံႏွိပ္စာအုပ္ေတြေပၚျမင္သင္႔တဲ႔ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ပဲဗ်ာ႔

ဘုိျဖဴ said...

ႏုႏုကုိအေၾကာင္စုံေျပာျပလုိက္ရင္ေတာ႔ ?????

စံပယ္ခ်ိဳ said...

Anonymous jasmine(ေတာင္ႀကီး) said...

အရမ္းေကာင္းတဲ့စာအေရးအသားေလးဘဲ
အစ္မလည္းမေလးရွားမွာေနတာ အခက္အဆင္မေျပလုိ႔
တုိင္းမင္းႀကီးရံုးမွာႏုိင္ငံေရးခုိလံႈခြင့္ေလွ်ာက္ထားတယ္ ဘုရားသခင္ဆီမွာတုိင္တည္ၾကည့္အံုးမယ္

ခင္ခင္မင္မင္ jasmine(ေတာင္ႀကီး၀)

အဲတာ jasmine အတုပါ ျမတ္ေရ
ဘာေတြလုိက္ေရးၽမွန္းမသိပါဘူး ေရႊဒိုးတုိ႔ဘုိျဖဴတုိ႔ေျပျမွသိတာ စိတ္မဆုိးပါနဲ႔ jas ေရးရင္http://www.sabaecho.com/နဲ႔ပဲေရးတာစံပယ္ပုံေလးနဲ႔ေနာ္အေပၚကဟာေလးဖ်က္ေပးပါလုိ႔ေတာင္းပန္ပါတယ္
ခ်စ္တဲ႔ jasmine

ေမာင္သီဟ said...

ဒုတိယတစ္ေခါက္ျပန္ဖတ္ၿပီးေတြးမိတယ္
မင္းသားက ႏုႏုကုိအမွန္တုိင္းဖြင္႔ေျပာလုိက္ရင္ေကာ ႏုႏုဘက္ကဘယ္လိုတုန္႔ျပန္မလဲ မဂၤလာပြဲပ်က္သြားနုိင္သလား ေတြးၾကည္႔ေတာ နည္းနည္းဇတ္ရႈပ္သြားတယ္ း) း)

မိုးသူ(ေတာင္ၾကီး) said...

ကၽြန္ေတာ္လဲ သေဘၤာလုိက္ဖူးေတာ့ ဒီဇာတ္လမ္းဖတ္ျပီး ရင္ထဲ တမ်ဳိးျဖစ္သြားတယ္ဗ် .. လိပ္ျပာလံုခ်င္တယ္
ဇာတ္လမ္းေလး ကေတာ္ေတာ္စဲြေဆာင္မွဳရွိပါတယ္ဗ်

အိမ့္ခ်မ္းေျမ့ said...

မေလး မၾကာခဏေရာက္ပါတယ္..
ဒီစာကို ဒီတစ္ခါေတာ႔ ပရင့္ထုတ္ယူသြားပါတယ္လို႔..
ခင္မင္လွ်က္..
မေလး

ေမာင္ေမာင္ said...

အစ္မေရ အရမ္းဖတ္လို.ေကာင္းတယ္ဗ်ာ။ အစ္မေရးတဲ.စာေတြမွာ ဒီစာကို အၾကိဳက္ဆံုးဘဲ။ ဇတ္ေကာင္ေနရာကိုေတာင္ေရာက္သြားမိတယ္။

ျမစ္က်ဳိးအင္း said...

အရာအားလံုးက သူ႔ဟာနဲ႔သူ မွန္ေနရင္ ေျဖရွင္းရခက္တာ သဘာဝပါ။ ဒီဇာတ္လမ္းမ်ဳိးလိုေပါ့။ သံေယာဇဥ္ေတြ ေမတၱာေတြနဲ႔ ေႏွာင္ဖြဲ႔ထားတဲ့ ၾကိဳးေတြမို႔ ႏွစ္ဖက္လံုး ျဖတ္ရခက္ပါတယ္။

ခင္မင္းေဇာ္ said...

ညီမေရ လာလည္သြားတယ္ .. စာေရးသိပ္ေကာင္းတယ္ေနာ္။ မ်က္ရည္မ်ားနဲ႕ ဖတ္မိေသာ ပို႕စ္ေလး ျဖစ္သြားေလရဲ႕။

Dream said...

အေရးအသားက လူကိုဖတ္ရင္း ဇာတ္လမ္းထဲမွာ ေမ်ာသြားတယ္။
း)

တြတ္တြတ္ said...

တရြာသားကုိရည္းစားထားမိလုိ႔..ပ၀ါပါးေလးစြန္းသြားရွာတဲ့.ဆုိဖီယာရဲ႕ အျဖစ္ေလးက..ရင္နင့္စရာပါပဲဗ်ာ..

ၾကယ္ျပာ said...

၀တၳဳေလးက သိပ္ေကာင္းပါတယ္။ ဘယ္သူ႔ ဘယ္သူမွ အျပစ္မျဖစ္ေအာင္ ေရးလဲ ေရးတတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ သူ အေမ႔ စကားနားေထာင္လိုက္တာ မိန္းမႏွစ္ေယာက္ ခံစားခ်က္ေတြကုိ ထိခိုက္သြားသလိုပဲ။ စိတ္မေကာင္းလိုက္တာ။

မိုးသက္ said...

ဖတ္ရင္းနဲ႔ေမ်ာသြားတယ္...။ ရင္ေမာတယ္ဗ်ာ..
အဲဒီလိုေတာ့ ျဖစ္ခ်င္ဘူး.။ ဖတ္၇တာေတာ္ေတာ္ေကာင္း
တယ္.။ဒါေပမယ့္ အဲဒီလို ေဘးၾကပ္နံၾကပ္ႀကီးကို
ေၾကာက္တယ္.။

ေန၀သန္ said...

တကယ္ကို စြဲေဆာင္မႈရွိတဲ့ စာေလးတစ္ပုဒ္ပါ.. သေဘၤာအေၾကာင္းကိုပါ ေသေသခ်ာခ်ာ ေရးထားႏိုင္တာကိုလည္း ေလးစားပါတယ္..... း)))... ဆိုဖီယာဆိုတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ကို ေတာ္ေတာ္သေဘာက်မိပါတယ္....

ခင္မင္လ်က္
ေန၀သန္

ခ်စ္စံအိမ္ said...

ၿမတ္ေရ ပုိစ့္လာဖတ္တာေနာက္က်သြားတယ္
မသိလိုက္တာပါ..

ဆင္တဲကေဖး said...

၀တၱဳတိုေလးက နင့္ေနေအာင္ဆြဲေဆာင္မႈ ရွိတယ္ဗ်ာ။ လူမ်ဴိးမတူေပမယ့္ သံေယာဇဥ္ထားတတ္မႈကေတာ့ အတူတူပါပဲ။

Aung Kyaw Zeya said...

ဝတၳဳေလးကေေကာင္လြန္းလို႔သုံးႀကိိမ္ေတာင္ျပန္ဖတ္ၿပီးသြားပါၿပီ။ေတာ္လုိက္တာျမတ္ပန္းႏြယ္။လူသားတိုင္ဆိုဖီယာလိုစိတ္မ်ိဳးရွိိရင္အရမ္းေကာင္းမွာပဲ။
ကုိခ်စ္သူအဆင္ေျပဘုိ႔ဆိုရင္အားလုံးကိုနားလည္မူ႔ေပးႏိုင္ရမယ္။
ေလးစားပါတယ္ဆိုဖီယာ။Good Luck.

အလြမ္းျမိဳ႕ said...

အားလပ္ရက္ေလးမွာ ပိုစ့္ေတြ အကုန္လိုက္ဖတ္ေနတယ္။
အားေပးသြားတယ္။ဖတ္ျပီး ေမ်ာသြားတာ..



ခင္မင္တဲ့
အလြမ္း

Anonymous said...

လက္ေတြ႕ေလာကမွာ ရွိတတ္တဲ႔ အေၾကာင္းအရာေလး တစ္ခုပါပဲ မျမတ္ေရ.. ။
ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ကေတာ႔ ဒီလိုမ်ိဳး အျဖစ္ေတြ မၾကံဳခ်င္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္သာ ကိုခင္ေမာင္စိုးဆိုရင္ ခံစားႏိုင္မယ္ မထင္ဘူးဗ်ာ။

ဝတၱဳအေနနဲ႔ဆိုရင္ ဖတ္ရတာ သိပ္ၿပီး အားရေက်နပ္ေစတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ေသခ်ာ ခံစားၾကည္႔လိုက္ရင္ေတာ႔ ရင္ထဲ ေတာ္ေတာ္ေလး ခံစားဆို႔နင္႔ ရတယ္။

ျပည္ေကာင္းေအာင္ said...

ခင္ေမာင္စိုး မပြင့္လင္းဘူး လို႕ ထင္တယ္.. း)) ေတာ္ေတာ္ ေလ့လာ အားထုတ္ထားတာပဲ.. ခ်ီးက်ဴး အထင္ၾကီးမိပါတယ္ သမီးေရ..

ျမတ္နုိးခင္ said...

ဘေလာ့ေလးေတြ အရမ္းေကာင္းတယ္ရွင္

ျမတ္နုိးခင္ said...

ဘေလာ့ေလးေတြ အရမ္းေကာင္းတယ္ရွင္