Monday 13 October 2014

“ေသာႏုတၳိဳမ်က္ရည္”


၁။

“ကမာၻေျမမွာ ခိုလံႈရာ ေခၚဆိုခဲ႔အိမ္
ရံေရြလယ္ ထည္ဝါစြာ ဆင္စြယ္နန္းအိမ္
က်ဴထရံေတြ ကာရံကာ ဓနိမိုးအိမ္
ႏွလံုးသားေတြ ေႏြးေထြးရင္ ဒါဟာလည္းအိမ္”

ခပ္လွမ္းလွမ္းကေန ပ်ံ႕လြင္႔လာတဲ႔ သီခ်င္းသံက တိုးတိုးေလးပါပဲ။ ဒါေပမယ္႔ ရင္ထဲမွာ သိပ္ၿပီး က်ယ္ေလာင္ေနတယ္။

ေန႔ေစ႔လေစ႔ ကိုယ္ဝန္ကို လြယ္ထားရတဲ႔ ဇနီးသည္ကေတာ႔ ခပ္ေစာေစာကတည္း အိပ္ရာဝင္သြားခဲ႔ၿပီ။ သားေလးကလည္း သူ႔အေမ႔ေဘးမွာ ရသေလာက္ေလး ကပ္ၿပီး ေခြေခြေလး အိပ္ေနရွာတယ္။ ပ်ဥ္ခ်ပ္ေတြၾကားကေန တိုးဝင္လာတဲ႔ လေရာင္ေအာက္မွာ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း အိပ္ေပ်ာ္ေနရွာတဲ႔ သူတို႔ေလးေတြကို ၾကည္႔ေငးရင္း ရင္ထဲမွာ ေမာသထက္ ေမာလို႔လာတယ္။

ျပတင္းေပါက္ကေန လွမ္းျမင္ေနရတဲ႔ လမင္းႀကီးက ပူေလာင္ေနတဲ႔ ရင္ကို မေအးျမေစႏိုင္ေတာ႔ပါဘူး။

၂။

“သုိ႔

……………………
……………………
……………………

 ၁။  …….ၿမိဳ႕နယ္၊ အမွတ္(…)ရပ္ကြက္၊ ….လမ္းေပၚတြင္ က်ဴးလြန္ေနထိုင္သျဖင္႔ ယခုအမိန္႔စာ ထုတ္ေပးသည္႔ ေန႔မွစ၍ (…..)ရက္ေန႔ ေနာက္ဆံုးထားၿပီး ေျမေပၚရွိ ႏိုင္ငံပိုင္ပစၥည္းမွတပါး အျခားအရပ္ရပ္ ပစၥည္းမ်ားကိုလည္း ဖ်က္သိမ္းရွင္းလင္းၿပီးလ ွ်င္ ေျမေပၚမွ ထြက္သြားပါရန္ အမိန္႔ေပးပါေၾကာင္း။

၂။ အကယ္၍ အမိန္႔စာကို မလိုက္နာ ပ်က္ကြက္ခဲ႔လ ွ်င္ ………………………
…………………………………………………………………………………… ”

အဲသည္စာရြက္ေလး လက္ထဲကို ေရာက္လာတဲ႔ ေန႔ကတည္းက ကၽြန္ေတာ္႔ရင္မွာ မီးေလာင္ေတာ႔တာပါပဲ။

“ဒီစာရြက္ကို ယူသြား။ သြားေဝခ်ည္။ အေျပာခ်ည္း မဟုတ္ဘူး၊ တကယ္လည္း စာထဲကအတိုင္း လုပ္မွာလို႔ မင္း ေသေသခ်ာခ်ာ ရွင္းျပခဲ႔။ ၂ရက္အတြင္း ေျပာင္း၊ မေျပာင္းရင္ တကယ္ဖ်က္ပစ္မယ္ဆိုတာ မင္း ေျပာျဖစ္ေအာင္ ေျပာခဲ႔။ ၾကားလား။ သြားေတာ႔”

ဆရာ႔ရံုးခန္းထဲကေန ထြက္လာကတည္းက ကၽြန္ေတာ္႔ေျခလွမ္းေတြကို ကမာၻ႔အႀကီးမားဆံုး ဆြဲအားႀကီးတစ္ခုက ေႏွးေကြးေစခဲ႔တယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔ခႏၶာကိုယ္မွာ စီးဆင္းေနတဲ႔ေသြးေတြဟာ ပြက္ပြက္ဆူေနခဲ႔တယ္။ ေတြေဝမႈေတြကလည္း ဝင္ထြက္သက္တိုင္းမွာ လႊမ္းျခံဳေနခဲ႔တယ္။

အဲသည္ က်ဴးေက်ာ္ရပ္ကြက္ေလးထိပ္မွာ စည္ပင္က ဆိုင္းဘုတ္တစ္ခုကို ေတြ႕ရတယ္။

“စည္ပင္ပိုင္ေျမ
မက်ဴးေက်ာ္ရ။
က်ဴးေက်ာ္ပါက ဥပေဒႏွင္႔အညီ အေရးယူျခင္း ခံရမည္”

ကၽြန္ေတာ္ ခါးခါးသီးသီး ျပံဳးမိတယ္။

အဲဒီရပ္ကြက္ေလးမွာ အရာအားလံုးက အသားတက် အသက္ဝင္ေနခဲ႔ပါတယ္။ အမိႈက္ေတြဖံုးလႊမ္းေနတဲ႔ ေျမျပင္၊ က်ိဳးက်ိဳးက်ဲက်ဲတဲ႔ ဓနိမိုး၊ ယိုင္ယိုင္နဲနဲ တဲေလးေတြ၊ ဆိုးရြားလွတဲ႔ အနံ႔အသက္၊ ကေလးထိန္းေနရတဲ႔ ကေလးငယ္ေတြ၊ စာသင္ခန္းထဲ မေရာက္ႏိုင္ဘဲ အမိႈက္ပံုမွာ အမိႈက္ေကာက္ေနၾကတဲ႔ ကေလးတစ္သိုက္၊ ကေလးေတြ နားမွာ ဝိုင္းေနတာက ေခြးဝဲစားေတြ ၿပီးေတာ႔ တအအေအာ္ျမည္ေနတဲ႔ က်ီးကန္းေတြကလည္း ဝဲတက္ ပ်ံသန္းလိုက္၊ အမိႈက္ပံုထက္မွာ နားလိုက္။

ႏုဝင္းလွတဲ႔ ကေလးငယ္ေတြရဲ႕ ပါးျပင္ထက္မွာ သနပ္ခါး မရွိဘူး။ ေခ်း(ဂ်ီး)ေၾကာင္းေတြ အထပ္ထပ္ ျဖစ္ေနၾကတယ္။ ကေလးတစ္ေယာက္ကေတာ႔ သစ္ပင္ေအာက္မွာ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္ေပ်ာ္ေနတယ္။ အိမ္တစ္အိမ္ေရွ႕မွာေတာ႔ တစ္ခ်ိန္တုန္းက ေက်ာင္းစိမ္းအက်ီၤအျဖဴေလး ျဖစ္ခဲ႔ပံုရတဲ႔ ညစ္ႏြမ္းႏြမ္း အက်ီၤျဖဴေလးတစ္ထည္ လွမ္းထားတယ္။

တစ္အိမ္ခ်င္း အနီးကပ္ လိုက္ၾကည္႔မိေတာ႔ လူႀကီးေတြဆိုလို႔ အဘိုးႀကီး ႏွစ္ေယာက္စ၊ သံုးေယာက္စနဲ႔ အဘြားႀကီးတစ္ေယာက္လားပဲ ေတြ႕ရတယ္။ က်န္တဲ႔သူေတြက ၿမိဳ႕ထဲမွာ အလုပ္သြားဆင္းၾကတာ ထင္ပါရဲ႕။ စာရြက္ေတြကို ျမင္သာတဲ႔ေနရာမွာတင္ တာဝန္ေက်ရံု ကပ္ခဲ႔ေပးလို႔လည္း ရပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ သူတို႔ေတြ ျပန္လာခ်ိန္အထိ ေစာင္႔ေနခဲ႔လိုက္တယ္။

သူတို႔ေတြျပန္လာၾကေတာ႔ စာရြက္ထုတ္ျပၿပီး ဖယ္ေပးဖို႔ ေျပာမိေတာ႔ ပင္ပန္းေနၾကတဲ႔ သူတို႔တေတြရဲ႕ မ်က္လံုးေတြဟာ ပိုၿပီးေမွးမွိန္သြားေတာ႔တယ္။ တစ္ေယာက္ကေန တစ္ေယာက္ လက္တို႔လိုက္ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္႔အနားမွာ ဝိုင္းေနတဲ႔သူေတြက မ်ားသထက္ မ်ားလာခဲ႔တယ္။ အလုပ္က ျပန္ေရာက္စ သူေတြကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီ တန္းၿပီးလာၾကေတာ႔ မၾကာခင္မွာပဲ ဒီရပ္ကြက္ထဲက လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား စံုသြားခဲ႔ေတာ႔တယ္။

“ခင္ဗ်ားတို႔ အခုျမင္တဲ႔ အတိုင္းပဲဗ်ာ။ ဒီရပ္ကြက္ကေန ခင္ဗ်ားတို႔ ဖယ္ေပးရမယ္။ ဒီေတာ႔ ကိုယ္႔ပစၥည္းေတြကိုယ္ ေသေသခ်ာခ်ာ သိမ္းဆည္းထုပ္ပိုးၿပီး အျမန္ဆံုးသာ ေျပာင္းၾကပါ”

မေျပာမၿပီးမို႔ ေျပာလိုက္ရေပမယ္႔ ကၽြန္ေတာ္႔ရင္ထဲမွာ တအားနာက်င္ရတယ္။

“ဆရာရယ္.. ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဘယ္ကို ေျပာင္းရမွာလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ငွဲ႔ပါဦး။ တစ္ရက္လုပ္မွ တစ္ရက္စားရသူေတြ။ စားေရးေတာင္ အႏိုင္ႏိုင္ပါ ဆရာရယ္။ ေနေရးကို ငဲ႔ကြက္ပါဦး”

“ဦးတို႔ ဒီမွာေနလာတာ ၁၅ႏွစ္ေလာက္ ရွိပါၿပီကြာ။ ဒီလိုပဲ ဖယ္ခိုင္းတာပဲ။ ၿပီးေတာ႔လည္း လာမဖ်က္ပါဘူး။ နားလည္ေပးၾကတာပါပဲ။ ခုလည္း နားလည္ေပးပါကြာ။ ဦးတို႔က ဒီရပ္ကြက္သားတစ္ပိုင္း ျဖစ္ေနပါၿပီ။”

“ကၽြန္ေတာ္တို႔က က်ဴးေက်ာ္ေျမမွာ ေနတယ္ဆိုေပမယ္႔ ဆရာရယ္။ အလကားေနရတာ မဟုတ္ဘူး။ ေျမငွားခ ေပးရေသးတယ္ ဆရာရဲ႕။ ေျမငွားခေတြကလည္း ဟိုးတုန္းက တစ္လ တစ္ေသာင္းေလာက္ရယ္၊ ခုဆို ႏွစ္ေသာင္း၊ႏွစ္ေသာင္းခြဲေတာင္ ေပးရတာ။ ဒီတဲေဆာက္တုန္းကလည္း အရပ္ထဲက ဆြဲၿပီး အေၾကြးယူေဆာက္ရတာ”

“ဆရာေလးရယ္.. ကၽြန္မတို႔ ဒီရပ္ကြက္ကို ေရာက္လာတုန္းကဆိုရင္ေလ ဒီေနရာႀကီးက ကိုင္းေတာႀကီး။ ကိုင္းေတာႀကီးမွ အထူႀကီးပဲေတာ္။ ေဟာ.. ကိုယ္ထူကိုယ္ထ ရွင္းၿပီးေတာ႔မွ ဒီတဲေတြဆိုတာ ျဖစ္လာတာ။ ဒီတဲေတြ ျဖစ္ဖို႔ကလည္း ေၾကြးေတြထဲ အၾကာႀကီး ပတ္ခ်ာလည္ဝိုင္းေနရေသးတာ”

“မလုပ္ပါနဲ႔ ဆရာရယ္။ မလုပ္ပါနဲ႔။ တကယ္.. အားလည္း ကိုးပါတယ္။ တကယ္ အားကိုးပါတယ္ ဆရာရဲ႕။ နာဂစ္ေၾကာင္႔ အိမ္ပါသြားလို႔ ဒီရန္ကုန္တက္ၿပီး လုပ္စားရတာ။ ကေလးကလည္း ၃ေယာက္ေတာင္ ရွိတာ။ ေက်ာင္းလည္း တစ္ေယာက္ပဲ ထားႏိုင္တယ္။ ၂ေယာက္လုပ္စာ ဆိုေပမယ္႔ မေလာက္ဘူး ဆရာရဲ႕။ ဒီကေျပာင္း ဘယ္သြားေနရမွာတုန္း။”

“ကၽြန္မတို႔မွာ ေနစရာ မရွိဘူး။ မိန္းမေတြခ်ည္း ၄ေယာက္ စုေနတာ။ အမ်ိဳးလည္း မရွိဘူး။ ကၽြန္မတို႔ အခ်င္းခ်င္းက တရြာတည္းသားေတြ။ မိသားစုေတြလည္း အကုန္ေသၿပီ။ ေနစရာမရွိလို႔မွ က်ဴးေက်ာ္တဲမွာ ေနရတာ။ ေျပာင္းခိုင္းေတာ႔ ဘယ္ေျပာင္းရမတုန္း”

“ကူညီပါ ဆရာေလးရယ္။ အားကိုးပါတယ္။ အဘိုးတို႔ အိုႀကီးအိုမက်မွ လမ္းေပၚ မအိပ္ပါရေစနဲ႔။ အဘိုးမွာ ပိုင္ဆိုင္တာဆိုလို႔ ေဟာဟိုက ဘုရားဆင္းတုေတာ္ေလးပဲ ရွိတာပါ။ သူမ်ားေကၽြးတာစားၿပီး ေသဖို႔ ေစာင္႔ေနရတာပါ။ ငဲ႔ပါဦး လူေလးရာ”

တစ္ေယာက္တစ္ခြန္း ေတာင္းပန္သံေတြေၾကာင္႔ စိတ္မထိန္းႏိုင္ပဲ မ်က္ရည္ေတြ ဝဲလာခဲ႔ရတဲ႔ အထိပါပဲ။

“ခင္ဗ်ားတို႔ အားလံုးကို ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္ခ်င္းစာပါတယ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း တာဝန္အရမို႔ ေျပာရတာပါ။ ဘယ္လုပ္ခ်င္ပါ႔မလဲ။ ဒါေပမယ္႔ မဖ်က္ဖို႔၊ ဖ်က္ဖို႔ ဆိုတာက ကၽြန္ေတာ္႔ သေဘာ၊ ကၽြန္ေတာ္႔ ဆႏၵနဲ႔ ၿပီးတာ မဟုတ္ဘူး။ အထက္က အမိန္႕အတိုင္း လိုက္နာရတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္႔ကိုလည္း နားလည္ေပးၾကပါ။ ခင္ဗ်ားတို႔ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ နားလည္းလည္တယ္။ သနားလည္း သနားတယ္။ ကိုယ္ခ်င္းလည္း စာပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ အစိုးရက အဓမၼ မဖ်က္ဆီးပစ္ခင္ ေသေသခ်ာခ်ာ သိမ္းထုပ္ၿပီး ေရြ႕ေျပာင္းၾကပါဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ေတာင္းပန္ေနတာပါ။ အျမန္ဆံုးသာ ေရြ႕ၾကပါဗ်ာ”

အဲကေန ျပန္လာတဲ႔ လမ္းတစ္ေလ ွ်ာက္လံုး ရင္ထဲမွာ အသံတိတ္ ငိုေၾကြးေနခဲ႔မိတယ္။

သည္ဘဝေတြ၊ သည္ဒုကၡေတြကို ျဖတ္သန္းခဲ႔ဖူးတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ဟာလည္း ငယ္ဘဝေန႔ရက္ေတြကို အဲသည္လို က်ဴးေက်ာ္တဲေလးထဲမွာပဲ ေနထိုင္ႀကီးျပင္းခဲ႔ရပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရပ္ကြက္ေလးက သိပ္ၿပီး နံေစာ္လြန္းလွတဲ႔ အမိႈက္ပံုႀကီးတစ္ခုရဲ႕ ေဘးမွာ ရွိတယ္။ လူေနအိမ္ေျခကလည္း ခပ္က်ဲက်ဲေလးပါပဲ။ ေခြးေတြလည္း သိပ္ၿပီးေပါတယ္။ လ ွ်ပ္စစ္မီး ဆိုတာေတာ႔ ေဝလာေဝးေပါ႔။ ေရတြင္းကလည္း ေတာ္ေတာ္လွမ္းတဲ႔ ေနရာမွာ ဆိုေတာ႔ အစစအရာရာ တအားကို ဒုုကၡေရာက္တာပါပဲ။

ဘယ္သူ႔ကိုပဲ ၾကည္႔လိုက္ၾကည္႔လိုက္ ပိန္ကပ္၊စုတ္ျပတ္သတ္ေနတာေပါ႔။ အားလံုးထဲမွာမွ ကၽြန္ေတာ္က ကံအေကာင္းဆံုး လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ႔ရတယ္။ တစ္ရပ္ကြက္လံုးမွာ အစိုးရေက်ာင္းတက္ႏိုင္တဲ႔သူဆိုလို႔ ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္တည္းပဲ ရွိခဲ႔တယ္။

အဘတို႔က ကၽြန္ေတာ္႔ကို ေက်ာင္းထားေပးခဲ႔တယ္။ သူတို႔ အပင္ပန္းခံ၊ အငတ္ခံၿပီးေတာ႔ကို ထားေပးခဲ႔ၾကတာပါ။ အဘေကာ၊ အေမပါ တစ္ေနကုန္လံုး ပင္ပင္ပန္းပန္း အလုပ္လုပ္ၾကရတာေတာင္ အစားအေသာက္ဆို ကၽြန္ေတာ္႔ကို ဝလင္ေအာင္ ေကၽြးၿပီးမွာ က်န္တာေလး ေဝမ ွ်စားၾကတယ္။ အလုပ္ၾကမ္းသမားေတြ ဆိုေပမယ္႔ စိတ္ဓါတ္ေတြ မၾကမ္းတမ္းၾကတဲ႔ အဘနဲ႔ အေမက ကၽြန္ေတာ္႔ကို ဆံုးမစကားေတြ ေျပာတယ္။ သူတို႔လို အလုပ္ၾကမ္းသမားတစ္ေယာက္လည္း ဘယ္ေတာ႔မွ မျဖစ္ေစရဘူးတဲ႔။ အဲဒီ သံဓိဌာန္ခ်မွတ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္႔ကို ဆယ္တန္းၿပီးေအာင္ ေက်ာင္းထားေပးခဲ႔ၾကတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီးတဲ႔ႏွစ္မွာပဲ အဘေကာ၊ အေမပါ ေရွ႕ဆင္႔ေနာက္ဆင္႔ ဆံုးသြားခဲ႔ၾကတယ္။ အထီးက်န္တစ္ေကာင္ၾကြက္ ဘဝမွာ တကၠသိုလ္ဆက္တက္ဖို႔ မႀကိဳးစားေတာ႔ဘဲ စည္ပင္မွာ ရရာအလုပ္ကို ဝင္လုပ္ခဲ႔တယ္။ ဆယ္တန္းေလး ေအာင္ထားသူဆိုေတာ႔ ျပာတာေလာက္ကေန စရတာေပါ႔။ ေတာ္ေတာ္ေလး ၾကာရေတာ႔ စာေရးရာထူးတက္သြားတယ္။ အိမ္ခန္းေလးလည္း ရံုးဝင္းထဲမွာ ရလိုက္တယ္။

စာေရးဆိုေပမယ္႔ တကယ္ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္က အထက္လူႀကီး ခိုင္းတာမွန္သမ ွ်ကို အကုန္လုိက္လုပ္ရတဲ႔ ေတာက္တိုမယ္ရတစ္ေယာက္ပါ။ သစ္ပင္စိုက္လည္း ကၽြန္ေတာ္ပါရတယ္၊ ေစ်းခြန္ေကာက္လည္း ကၽြန္ေတာ္ပါရတယ္၊ ေခြးေလေခြးလြင္႔ေတြရွင္းေတာ႔လည္း ကၽြန္ေတာ္ပါရတယ္။ တကယ္ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္က ခိုင္းတာ မွန္သမ ွ် ေက်ပြန္ေအာင္ လုပ္ၿပီး၊ အထက္လူႀကီး ၾကည္ျဖဴေအာင္ ေနရတဲ႔ အလုပ္သမားေခါင္းလိုပါပဲ။

ဒီအလုပ္ကို ကၽြန္ေတာ္ မက္ေမာတြယ္တာမိတဲ႔ တစ္ခုတည္းေသာ အရာကေတာ႔ အိမ္ခန္းေလးပါပဲ။ ဒီအိမ္ခန္းရၿပီးတဲ႔ ေနာက္မွာမွ ကၽြန္ေတာ္႔ဘဝက သားနဲ႔၊ မယားနဲ႔ လူလူသူသူ ျဖစ္လာခဲ႔မဟုတ္လား။

က်ဴးေက်ာ္ရပ္ကြက္မွာ ေနရတုန္းကဆိုရင္ အေပါ႔အေလး သြားရတာကအစ ဒုကၡေရာက္ရတယ္။ ညဘက္ေတြမွာလည္း ၾကမ္းပိုးေတြ၊ ျခင္ေတြက ရန္သူႀကီးတစ္ေယာက္လို ဝိုင္းခဲၾက၊ ကိုက္ၾကတယ္။ အဆိုးဆံုးကေတာ႔ အိပ္ေနတုန္းမွာ ကိုယ္ေပၚကေန ျဖတ္ျဖတ္ေျပးၾကတဲ႔ ၾကြက္ႀကီးေတြေပါ႔။ မီးကလည္း မရွိ၊ ဖေယာင္းတိုင္ကိုလည္း ေဖါေဖါသီသီ မတတ္ႏိုင္တာမို႔ တစ္ည ဖေယာင္းတိုင္ တစ္တိုင္ပဲ ထြန္းႏိုင္ခဲ႔တယ္။ အဲဒီတစ္တိုင္ ကုန္ၿပီးဆိုရင္ အတင္းဖ်စ္ညွစ္ၿပီး အိပ္ရင္အိပ္၊ မဟုတ္ရင္ေတာ႔ အေမွာင္ထဲမွာ ငုတ္တုတ္ထိုင္ၿပီး ေရာက္တတ္ရာရာေတြ ေလ ွ်ာက္ေတြးေနမိတာေပါ႔။

လသာညေတြဆိုရင္ေတာ႔ မွိန္ပ်ပ် လေရာင္ေအာက္မွာ ေနသာေသးတာေပါ႔။ ဒါေပမယ္႔လည္း အမိႈက္နံ႔တနံနံ၊ ေခြးသံတညံညံနဲ႔ဆိုေတာ႔ စိတ္ကူးယဥ္ခ်င္စရာေတာ႔ ဘယ္ရွိမလဲ။ မည္းေမွာင္ေနတဲ႔ အေမွာင္ထဲမွာ ငုတ္တုတ္ထိုင္ေနရတဲ႔ အခ်ိန္ေတြထက္ေတာ႔ စိတ္က်ဥ္းက်ပ္မႈ သက္သာရာရတာေပါ႔။

အခုေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္က ေနေရးမပူရေတာ႔တဲ႔ အခ်ိန္မွာ၊ ဒုကၡေရာက္ေနၿပီး သူေတြကို ထပ္ၿပီး ဒုကၡေပးရမယ္႔ တာဝန္တစ္ခု လက္ထဲ ေရာက္ရွိလာခဲ႔ေတာ႔ အရင္တုန္းက ေအးခ်မ္းလွၿပီ ထင္ခဲ႔မိတဲ႔ သည္အလုပ္အကိုင္ကလည္း ေအးခ်မ္းမႈ မေပးေတာ႔ပါဘူး။

တာဝန္အရ က်ဴးေက်ာ္ထဲကေန ဆင္းေပး၊ ဖယ္ေပးဖို႔ တိုက္တြန္းရေပမယ္႔ ကၽြန္ေတာ္႔ ရင္ထဲမွာ သိပ္ၿပီး နာတယ္။ ကစဥ္႕ကလ်ား ျဖစ္ၾကေတာ႔ သူတို႔ အေျခအေနေတြကို ကၽြန္ေတာ္က ျမင္မိ၊ သိေနမိေတာ႔ တကယ္ ခံစားရပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔လည္း အထက္က ေပးထားတဲ႔ ၂ရက္ဆိုတဲ႔ အခ်ိန္ထက္ ေက်ာ္လြန္ၿပီး ေနာက္ထပ္ အပိုရက္တစ္ရက္ ေပးခဲ႔မိတာေပါ႔။

၃ရက္ေျမာက္တဲ႔ေန႔မွာ ကၽြန္ေတာ္ သြားၾကည္႔ေတာ႔လည္း ဘယ္သူမွ ဘာမွမျပင္ဆင္ရေသးဘူး။ အရာအားလံုးဟာ ဒံုရင္းက ဒံုရင္းပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္႔ စကားကို ဘယ္သူမွ အေလးမထားၾကဘူး။ တကယ္မလုပ္ဘူးလို႔ သူတို႔ေတြက ထင္ေနၾကတာမို႔ ေသေသခ်ာခ်ာ ရွင္းျပမိေလေလ ကၽြန္ေတာ္႔ကို မုန္းတီးၾကေလေလ။

ေရွ႕ရက္ေတြတုန္းက ပူေဆြးခဲ႔ၾကတဲ႔ သူတို႔ မ်က္ဝန္းေတြမွာ အခုေတာ႔ ေဒါသေရာင္ေတြ ဝင္းလက္ေနၾကတယ္။

ေတာင္းပန္စကားေတြ တဖြဖြ ေျပာခဲ႔တဲ႔ သူတို႔ ႏႈတ္ဖ်ားေတြကေန ဆဲေရးတိုင္းထြာတဲ႔ စကားေတြပဲ ထြက္က်လာၾကတယ္။

အားကိုးတႀကီး ကၽြန္ေတာ္႔လက္ေမာင္းကို ဆုပ္ဆိုင္ခဲ႔ၾကတဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ လက္ေတြက အခုေတာ႔ လက္သီးတျပင္ျပင္။

ကိုယ္႔အိမ္ကိုယ္႔ယာကို ဖ်က္ပစ္မယ္လို႔ လာေျပာတဲ႔ သူတစ္ေယာက္ကို ဘယ္သူေတြက ၾကည္ျဖဴႏိုင္ပါမလဲ။ ကၽြန္ေတာ္႔ရင္ထဲမွာေတာ႔ သူတို႔ကို သနားတဲ႔ စိတ္ရယ္၊ ေနရာေလးေပ်ာက္ပ်က္သြားရင္ေတာင္ တျခားပိုင္ဆိုင္တဲ႔ ပစၥည္းေလးေတြ ဘာတစ္ခုကို ထပ္ၿပီး မေပ်ာက္ပ်က္ေစခ်င္တဲ႔ ေစတနာေတြပဲ ရွိပါတယ္။ သတ္မွတ္ရက္ ေက်ာ္လြန္ၿပီးတဲ႔အထိမွ သူတို႔တေတြ မေရြ႕ေျပာင္းၾကဘူးဆိုရင္ အထက္က လူႀကီးေတြက ဘူဒိုဇာနဲ႔ ဇြတ္ဖ်က္ခိုင္းၾကေတာ႔မွာ မဟုတ္လား။ ဆင္းရဲသားဘဝက လာတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က ဝါးတစ္လံုးခ်င္း၊ ဓနိတစ္ခ်ပ္ျခင္းရဲ႕ တန္ဖိုးႀကီးမားမႈကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး သိနားလည္ေနတယ္ေလ။

ဒါေၾကာင္႔လည္း ေလးရက္ေျမာက္ေန႕အထိ မေရြ႕ေျပာင္းရေသးတဲ႔ သူတို႔ကို တစ္ရက္ ထပ္ေစာင္႔မိခဲ႔တယ္။ အဲဒီကေန ရံုးကို ျပန္လာခဲ႔ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ အထက္ရွိက ကၽြန္ေတာ္႔ကို မီးဝင္းဝင္းေတာက္ေနတဲ႔ မ်က္လံုးေတြနဲ႔ ေစာင္႔ႀကိဳေနခဲ႔တာေပါ႔။

“ငါကေကာ ဖ်က္ခ်င္လြန္းလွတယ္ မင္းထင္ေနလား။ ငါ႔မွာေကာ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ မရွိဘူးလို႔ မင္းက ထင္ေနတာလား။ ငါလည္း ခိုင္းတာ လုပ္ရတာကြ”

“အထက္က ငါ႔ကို ေပးထားတာ ၂ရက္တည္း။ ဒါလည္း မင္းသိတယ္။ အခု ဘယ္ႏွရက္ရွိၿပီလဲ။ တစ္အိမ္မွ မေျပာင္းရေသးဘူး။ အမိန္႔အတိုင္းဆို ဖ်က္ရေတာ႔မွာ။ ခုေတာ႔ ငါ႔ကို ေျပာေနၾကၿပီ”

“တစ္ခုခုဆိုရင္ ငါ႔ေနရာေတာ႔ အထိခိုက္မခံႏိုင္ဘူး။ မင္းကိုပဲ လက္ညွိဳးထိုးရမွာပဲ။ အဲက်မွ မင္းပါ ေနရာေပ်ာက္သြားမယ္ေနာ္”

“မနက္ဖန္ မင္းအၿပီးဖ်က္၊ ေအး မဖ်က္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ မင္းအလုပ္ျပဳတ္ၿပီသာမွတ္။ အဲက်ဴးေက်ာ္တဲကိစၥ မနက္ဖန္မွ အၿပီးမျဖတ္ႏိုင္ရင္ မင္းလည္း တစ္ခါတည္း အထုပ္ျပင္ထား။”

ေရပက္မဝင္ေအာင္ ေျပာဆိုေနတဲ႔ အထက္လူႀကီးမ်က္ႏွာကို ေငးၾကည္႔ေနရံုက လြဲၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ဘာမ်ား ေျပာႏိုင္မွာလဲ။

သူလည္း သူ႔တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ရတဲ႔ သူပဲေလ။ ကၽြန္ေတာ္ကေကာ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္႔တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ရမယ္႔ သူပါပဲ။ လုပ္ပိုင္ခြင္႔ မရွိတဲ႔ၾကားထဲကေန ရက္ေတြ အတင္းဆြဲထားခဲ႔ၿပီးၿပီဆိုေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွ ထပ္မလုပ္ႏိုင္ေတာ႔ပါဘူး။
ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ကလည္း ရံုးက ေပးထားတဲ႔ ဒီအိမ္ခန္းကေနသာ ဆင္းရရင္၊ ဒီအလုပ္သာ ျပဳတ္သြားရင္ ဘဝပ်က္မယ္႔ သူပါ။ ကၽြန္ေတာ္႔ဇနီး၊ သားေလးနဲ႔ မၾကာခင္ လူ႔ေလာကထဲ ေရာက္လာေတာ႔မယ္႔ ရင္ေသြးေလးအတြက္ ကၽြန္ေတာ္႔ အလုပ္၊ ဒီအလုပ္ေၾကာင္႔ ရရွိထားတဲ႔ အိမ္ခန္း မရွိလို႔မွ မျဖစ္ဘဲ။ ဒီအလုပ္ကို ကၽြန္ေတာ္ အျပဳတ္မခံႏိုင္ဘူးေလ။

တကယ္လို႔ မနက္ဖန္ အဲဒီရပ္ကြက္ေလးကို သြားဖ်က္ခဲ႔တဲ႔ အခ်ိန္ သူတို႔တေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔တေတြကို က်ိန္ဆဲၾကမယ္။ အျပစ္တင္ၾကမယ္။ ဒီအတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေကာ ဘယ္သူ႔ကို အျပစ္တင္ရမွာလဲ။ ဘယ္သူေတြမွာ အျပစ္ရွိသလဲ။

သူတို႔တေတြ ငိုေၾကြးၾကမယ္။ ပူေဆြးၾကမယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရင္ထဲမွာလည္း ငိုေၾကြးေနရတာကို ဘယ္သူေတြ သိနားလည္ႏိုင္မလဲ။

ျမင္႔မားလြန္းလွတဲ႔ အိမ္ငွားခေတြ၊ ခက္ခဲလြန္းလွတဲ႔ ေက်ာတစ္ေနရာစာ၊ မေရရာတဲ႔ ေနေရး။ ဒီအရာေတြအတြက္ ဘယ္သူေတြက တာဝန္ယူေပးၾကမွာလဲ။ တစ္ရက္လုပ္စာ တစ္ရက္စားရတဲ႔ သူတို႔ေတြအတြက္ ေနေရးထက္ စားေရးက ပိုႀကီးတယ္ဆိုတာ ျငင္းလို႔ မရတဲ႔ အမွန္တရားတစ္ခုပါ။

၃။

လမင္းႀကီးက ျမင္႔သထက္ ျမင္႔တက္သြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔ စိတ္ဓါတ္ေတြကေတာ႔ ဟိုးေအာက္ထိ က်ဆင္းေနခဲ႔တယ္။

မ်က္စိကို မွိတ္ပစ္လိုက္ေတာ႔ အမိႈက္ပံုကို ဖြေနတဲ႔ ကေလးငယ္ေလးေတြကို ျမင္ေယာင္လာတယ္။ သူတို႔ေလးေတြ ရယ္ႏိုင္ဦးမွာလား၊ ေဆာ႔ကစားေနႏိုင္ဦးမွာလား။ မျဖဴေတာ႔တဲ႔ ေက်ာင္းစိမ္းေလးေတြ ဝတ္ၿပီး မွတ္မိသေလာက္ စာေတြကို တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ ေအာ္ဆိုေနႏိုင္ဦးပါ႔မလား။

နားထဲမွာလည္း အသံေတြ ၾကားေယာင္လာတယ္။

“ဘယ္သြားရမွန္းလဲ မသိ၊ ဘာလုပ္ရမွန္း မသိ၊ စားစရာမရွိ။ မရွိတာမွ တကယ္ကို မရွိတာ။ ဒီညေတာ႔ လမ္းေဘးမွာ အိပ္ရေတာ႔မယ္”

“ကၽြန္မတို႔မွာ ဘာမွ မရွိဘူး။ မရွိလို႔ ဒီလိုေနရာမွာ ေနရတာ။ အခု သည္ေနရာကို ဖ်က္သြားေတာ႔ ဘယ္သြားေနရမွာလဲ။ အိမ္ငွားဖို႔လည္း မတတ္ႏိုင္ဘူး”

“မိဘလက္ထက္မွာေတာင္ အိုးအိမ္ မရွိတာ၊ ဒီကေလးေတြ သားသမီးေတြ ႀကီးလာရင္ေကာ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲဗ်ာ” လို႔ ေျပာၿပီး ငိုေနၾကမွာလား။

မိဘေတြနဲ႔အတူတူ ကေလးေလးေတြေကာ လိုက္ၿပီး ငိုေနၾကမွာလား။

သားသည္မိခင္ကေရာ ႏို႔ဆာေနတဲ႔ ကေလးကို ႏို႔တိုက္ရင္း မ်က္ရည္ေတြ က်ေနဦးမွာလား။

နားထင္ေၾကာေတြတင္းေထာင္ေနေအာင္ အံႀကိတ္ထားတဲ႔ ဖခင္ကေရာ။ မ်က္ရည္ပူေတြက ကၽြန္ေတာ္႔မ်က္ႏွာထက္ က်ဆင္းလာခဲ႔တယ္။

တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ လင္းေရာင္ခ်ည္ပ်ိဳ႕လာခဲ႔ၿပီ။ ငဲ႔ၾကည္႔ရမယ္႔ မ်က္ႏွာႏွင္႔ ေက်ပြန္ရမယ္႔ တာဝန္။ ကၽြန္ေတာ္ေလ ရူးလိုက္ခ်င္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ ဖတ္ဖူးတဲ႔ စာအုပ္ေလးတစ္အုပ္ထဲက အေၾကာင္းရာေလးတစ္ခုကို သတိရမိတယ္။

ဗီဆူးဗီးယက္(စ)မီးေတာင္ႀကီး ေပါက္ကြဲေတာ႔ အဲသည္က ထြက္လာတဲ႔ ေခ်ာ္ရည္ေခ်ာ္ျမွဳပ္ေတြေၾကာင္႔ အနီးမွာရွိတဲ႔ ပြန္ပီၿမိဳ႕ႀကီး ပ်က္စီးခဲ႔ရတယ္။ မီးေတာင္ေပါက္ေနခ်ိန္မွာ တစ္ၿမိဳ႕လံုးကလူေတြက ေဘးလြတ္ရာ ေျပးလႊားတိမ္းေရွာင္ၾကေပမယ္႔ အေစာင္႔စစ္သည္တစ္ေယာက္ကေတာ႔ ဘယ္မွမသြားဘဲ၊ သူ႔တာဝန္က်ရာ ေနရာမွာပဲ လံုျခံဳေရးတာဝန္ကို ဆက္ၿပီး ထမ္းေဆာင္းေနခဲ႔တယ္။ ဒါေၾကာင္႔လည္း တစ္ၿမိဳ႕လံုးကို ေခ်ာ္ရည္ေတြ ဖံုးသြားတဲ႔အခါ အဲသည္႔စစ္သားဟာလည္း ေနရာမွပဲက်ဆံုးက်န္ေနရစ္ခဲ႔တယ္တဲ႔။

သူက အသက္ေပးၿပီး တာဝန္ ေက်ပြန္ခဲ႔တဲ႔သူ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ႔ .. ။

မၾကာခင္မွာ ကၽြန္ေတာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္႔ တာဝန္ကို ကၽြန္ေတာ္ ထမ္းေဆာင္ရေတာ႔မယ္။ အဲသည္အခ်ိန္ ကၽြန္ေတာ္႔ရင္ထဲမွာ တာဝန္ေက်ပြန္ခ်င္တဲ႔ စိတ္နဲ႔ အလုပ္ျပဳတ္မွာ၊ ကိုယ္႔အိမ္ကိုယ္႔ယာ ေပ်ာက္ပ်က္မွာ စိုးရိမ္တဲ႔စိတ္၊ ဘယ္စိတ္က ပိုၿပီး အေလးသာေနမွာလဲ။ ကၽြန္ေတာ္႔ အေျဖကို ကၽြန္ေတာ္ သိတဲ႔အတြက္ လိပ္ျပာ မလံုပါဘူး။

ကၽြန္ေတာ္႔မိန္းမ အိပ္ရာက ႏိုးလာၿပီး ထသြားခ်ိန္ထိ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ႔ အိပ္ရာထဲမွာ အေတြးေတြနဲ႔ပါပဲ။

အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ စည္ပင္ဝန္းထဲမွာ နံနက္တိုင္း ဖြင္႔ေနက် တရားသံက ထြက္ေပၚလာေတာ႔တယ္။

“အာစိဏၰကံ လူငယ္မ်ားႏွင္႔ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ား စုေပါင္းက်င္းပအပ္ေသာ ေထရဝါရ ဗုဒၶဓမၼ ပူဇာပြဲတြင္ ေဟာၾကားအပ္ေသာ သီရိေဂဟာျဖစ္ေအာင္ က်င္႔ေဆာင္ပါ တရားေတာ္”

ေလးစားျခင္းျဖင္႔
ျမတ္ပန္းႏြယ္















No comments: